Svårsålt

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lite Off topic,
La ut min gamla moppe igår också, ganska många hörde av sig, hade väl också lagt mig för lågt :) De första på plats var två unga grabbar från andra sidan av stan, och de lämnade pengar i handen och behövde inget kvitto eller nånting, vi skrev bara på ägarbytet och postade det. Sen drog de iväg utan hjälmar, trots att jag frågade dem om de hade hjälm innan de kom eller om jag skulle skicka med det, men de hade och behövde ingen...

Kl 01:30 ringer det och jag trycker bort det, då det inte var deras nummer trodde jag att det var nån idiot som hade kvar annonsen eller nåt, men det ringde igen och igen.. till slut svarar jag riktigt argt, och då var det polisen som berättade att moppen hade varit med i en incident, och jag blev alldeles kall inombords, fan tänk om det hade gått riktigt illa för grabbarna... Men som tur var hade de bara blivit haffade och polisen såg att de nog inte hade det namnet som stod på regbeviset.. Och ringde helt enkelt mitt i natten och frågade om det var sant att jag hade sålt den till dem samma kväll...

Ja ja, hoppas det gick bra för dem sen iaf, och att de inte blev för uppläxade av snuten..

Själv tycker jag det vore ypperligt om de blev rejält uppläxade av sheriffen, då de verkar - milt sagt - vara helt livsfarliga för sig själva, och säkert andra.

Apropå trådstarten, blev den såld eller?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lånar tråden lite...

Jag är på jakt efter R1 2004-2006 men jag blir inte klok på marknaden. Har följt den här hojen i två år nu och prisbilden verkar stå still. Liken ligger strax efter 40, normalhojen strax över 50 och drömmarna över 60!. Så långt inget konstigt. Dock verkar hela R1-marknaden dra ihop sig så att det inte längre spelar någon roll vilken årsmodell det är eller hur långt den gått. Det ligger just nu 04:eek:r ute för över 60. Två -07:eek:r till salu för 55 och -09:eek:rna ligger mellan 70-80. Man blir lätt förvirrad.

Är inte meningen att gnälla och jag förstår mkt väl att det hela avgörs av utbud/efterfrågan. MEN...ge mig lite coaching här...hur skulle ni ha tänkt? Vad kan vara rimligt att ge för en -04/05 med max 3000 mil på mätaren?

För det första skulle jag ALDRIG köpa en hoj med över 2000 mil på mätaren, efter 3000 är den osäljbar och efter 4000 är den inte ens värd skrotvikten.

Johans MC sålde en 02:a för 49900 nyligen, 250 mil... Leta efter en sådan.

Hojar har en egen inflationstakt, jag köpte min första hoj 2004: en sex år gammal GSXR600 för 34000. Naturligtvis omöjligt idag, även rensat om rensat för inflation.
Nästa hoj: R1, 4 år gammal, 65000. Yeah right att det lirar på en 09:a idag. :gnissla
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
För det första skulle jag ALDRIG köpa en hoj med över 2000 mil på mätaren, efter 3000 är den osäljbar och efter 4000 är den inte ens värd skrotvikten.
Vad gör du med hojar egentligen:va (antar det är lite personligt omdömme)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad gör du med hojar egentligen:va (antar det är lite personligt omdömme)

Inget särskilt men kolla de hojar som legat ute och fladdrat på Blocket sedan april, inga lågmilare direkt...
Kanske finns de som tycker 3-5000 mil på en sporthoj är OK, jag tycker inte det verkar så.
Allt dyrt helsicke kommer ju på de höga milen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top