lotus-jonas
Ny medlem
- Gick med
- 5 Apr 2010
- Hoj
- VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Känns intelligent att tacka nej till 38 och sen sänka priset till 35
Känns intelligent att tacka nej till 38 och sen sänka priset till 35
Annonsen är bra och informativ så inget fel på den.
Skulle dock ta bort regnummret, har lärt mig den dyra vägen.
Förlåt mig om jag verkar trög, men jag har alltid undrat varför man suddar regnumret? Finns det nått sätt som skojare kan utnyttja regnumret på eller?
Regnr ger var ägaren är skriven dvs vilket garage man kan göra inbrott i.
Nu har jag väntat ut marknaden lite, och har fått ett gäng bud på 35-38 000kr, vilka jag hittills tackat nej till. Men nu börjar jag bli trött på att bara ha hojen stående, så idag sänkte jag priset till 35 000kr, i princip billigaste GSRen på blocket och hojen är i skitfint skick plus lite extrautrustad. Så nu borde det väl gå rätt kvickt att bli av med henne väl?
http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_GSR_600_47432201.htm?ca=15&w=3
har inte fått nån som visat intresse.
kan mina begärda 65 tusen vara för mycket?
en ktm smc690r -12 ny servad. o lite bling.
ska den stå på sport eller cross endurå?
är ju nåt mittt emellan tycker jag?
nu har jag ändrat annonsen iallafall.
tack för hjälpen.
såg tråden och tänkte att det är bra att få lite feedback från folk er här på SH gällande prisbilden.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=70806 <-min annons samt att den återfinns på blocket.
Finns onekligen någon billigare cbr1000rr på blocket, men dom flesta har då antingen gått längre eller är importerade (vilket faktiskt ger en del högre premie på försäkringen på dessa hojjar). Dock såg jag idag en som jag tydligen missat förut, en som gått typ 300mil för 69kkr.
Min annons har haft en del ringande-intressenter, mestadels folk som bor någonstans i mellan-Sverige som säger att det är långt för att komma och kolla, samt vill höra hur mycket jag kan pruta. Men ingen har än så länge kommit förbi.
Önskar input om både annonstexten, samt priset. Vad tycker ni?
Helt ok annons. Dock tycker jag att man ska dra alla hårda fakta direkt, dvs man börjar alltid med
mil
utrustning
däck (i % eller mm)
service bok ifylld?
osv...
Sen kan man börja med lite "jag har kört jetelugnt och aldrig wuiiilat"
Jag fattar inte varför blocket inte har en ruta med "miltal" på MC annonser, så skulle man se det på dirren i varje annons istället för efter 13 meningar. Just på sporthojar är det ju ofta väldigt avgörande med miltalet.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|