Är det verkligen bara priset som avgör, jag har nyss inköpt en Skiiiitgammal hoj för jääättteee!!! mycket pengar, dessutom hade den legat en hel månad på blocket men så här resonerade jag, kollade runt på en del cyklar av modell gsxr, cbr från mitten-slutet av 90 talet och då är ju framför allt skicket och hur den är omhändertagen rätt viktigt, dessutom är det intressant att träffa ägarna till dessa maskiner. Jag råkade ut för ett par trevliga nissar men som vid standard frågor om skick o omhändertagande uppvisade rätt stor noll koll, svar som jag vet inte, har inte haft den så länge osv osv, gjorde att det inte kändes så jätte inspirerande att handla, men så kollade jag på en till och ägaren hade när han köpt den lämnat in den på genomgång hos firma för att försäkra sej om att cykeln var ok, han hade bes. papper sedan många år sparade, en massa kvitton, extranycklarna och originalverktygen kvar. Anledningen till försäljning var att han köpt en mer touringanpassad hoj inför en kommande europaresa i sommar, så, det var alltså inte den billigaste på blocket men säljaren gav ett seriöst intryck o hojen kändes mycket bra och det var inget tjaffs om pengar vid provkörning o snackare hit o dit eller annat underligt som folk brukar klämma dit i annonserna som gör att man tröttnar redan när man läst färdigt. Sånt tycker jag är värt lite också och kan faktiskt betala nån krona extra för, inom rimliga gränser förstås. my 2 cent´s