Svårsålt

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Krångla inte för mycket med bilderna. En klar och tydlig bild från varje sida tycker jag är minimum, så att man kan se "runt om". Närbild på finishen kan vara intressant.

Angående priset. Hur tänkte du själv senast du köpte något begagnat? Alla köpare vill göra den bästa affären, så är det och så har det alltid varit. Sätter du tillräckligt lågt pris i förhållande till vad andra har att erbjuda så kommer du få sålt den...

Lycka till.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Om jag varit en nybörjar tjej ute efter en trevlig hoj skulle en gsr 600 vara en av hojarna jag skulle titta på att köpa.

Nu har jag tittat på din annons och andra på blocket. Tyvärr skulle din gå bort då det finns hojar till bättre pris, mindre mil och utan bucklor. Tyvärr den tråkiga verkligheten för dig .

Här är en http://www.blocket.se/vasterbotten/Suzuki_GSR_600_46509831.htm?ca=16&w=3
Den där har också legat inne typ två veckor? Lite kylig marknad kanske. Allvarligt, skulle jag varit ute efter en sån här skulle kollat runt, ringt nissepelle och sagt "den ligger en annan inne för 40, kan du tänka dig gå ner så kan jag tänka mig köpa". En såpass ny hoj kan man ju inte gå bra mycket lägre i pris än vad nissepelle begär, så det är nog bara att vänta ut.

Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Det går att sälja en snösköter till en Somalier i Somalia om priset är rätt.

Ingen som hör av sig eller budar på cykeln innebär endast en sak och det är att den är för dyr PuNgT o SlUt :arsele

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag förstår inte varför inte fler gör en liten säljfilm och lägger in en länk till youtube i annonsen, ganska vanligt utomlands. En bild säger mer än tusen ord och en film säger mer än 30 bilder/sekund. Det skulle absolut kunna få mig att bli intresserad av just den hojen framför andra.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Så om man har råd att förlora hela hojens värde så ska man skänka bort den eller rent av betala för att bli av med den? Nej bättre än så kan du, vad man har råd med är helt irrelevant för prissättningen. Man begär strax över vad man tror sig kunna få och prutar lite när kunden är framme och vill förhandla.
Precis! så är resonemanget här på SH en gammal mc är inget värd ska helst skänkas bort:D. Det är väl självklart att man vill ha så mycket som möjligt om man säljer! Men om man absolut måste göra sig av med sin mc/bil, så kanske man är tvungen att resonera så! Hur mycket har jag råd att förlora!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Precis! så är resonemanget här på SH en gammal mc är inget värd ska helst skänkas bort:D. Det är väl självklart att man vill ha så mycket som möjligt om man säljer! Men om man absolut måste göra sig av med sin mc/bil, så kanske man är tvungen att resonera så! Hur mycket har jag råd att förlora!

Njä, jag tycker den allmänna uppfattningen på sh är att hojen är värd vad någon vill betala. Och får man inte sålt har man begärt för mycket.

Sen så brukar ju de siffror som nämns iofs ofta ligga väl så lågt tycker jag. Det tror jag dock är en trend skapad av att de som råkar nämna lite för höga priser får alltid spott och spe men sällan den som nämner för låga priser.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För dyr helt enkelt. Sen kvittar det vad du betalade för den för två månader sedan, du kanske betalade ett "överpris"?
Men den riktiga hojköparsäsongen har inte riktigt dragit igång än, vänta till i mitten/slutet på maj så kommer det kanske börja röra på sig.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Visst är det svårsålt nu.. det märker man om man är blocketknarkare. Många hojar som var till salu i höstas är nu ute igen.
Själv har jag haft min xr1200 uta på annons till och från sen i höstas utan att bli av med den, och då ligger jag på ett pris på 2000:- över vad jag erbjudits i inbyte. Nu är väl inte detta världens populäraste hoj ska man väl tillägga.

Så vill man sälja något snabbt så får man lägga sig grymt "bra" i pris.

För min del är detta inte aktuellt eftersom att jag inte hade tänkt sluta med hojåkning.

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
BMW S1000rr
Bara ta den hojen som är billigast på blocket som referenspris, sedan drar du bort 10k kr på ditt pris. Då blir man av med den relativt fort. Orka tjafsa om småpengar, ibland kan de även vara billigare än att stå o betala skatt, försäkring, garageplats och värdeminskningen(som realiseras vid försäljning) för den tid som hojen bara står :fakta...

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Har haft min ute i över en månad! Svinsegt, tror att det är den sega våren som har satt stopp!

Sen riktar sig min hoj till mera tourers och dom har inte vaknat än!

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Vad alla tjatar om pris. Både TS och Ljungqvist säljer nybörjarhojar, hur många har ens hunnit ta körkort i år? Och snön har knappt smält. Chilla lite, ni kommer bli av med dem. :krama

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hehe Nja Anna, skulle inte vilja skicka upp en nybörjare på min cykel! Nog är det ingen råsportare men det är en ganska stor och tung tourer som jag inte skulle rekomendera till en nybörjare:)

Men det var bara en parantes men visst har du rätt anna, snart lossnar det!

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Är det verkligen bara priset som avgör, jag har nyss inköpt en Skiiiitgammal hoj för jääättteee!!! mycket pengar, dessutom hade den legat en hel månad på blocket men så här resonerade jag, kollade runt på en del cyklar av modell gsxr, cbr från mitten-slutet av 90 talet och då är ju framför allt skicket och hur den är omhändertagen rätt viktigt, dessutom är det intressant att träffa ägarna till dessa maskiner. Jag råkade ut för ett par trevliga nissar men som vid standard frågor om skick o omhändertagande uppvisade rätt stor noll koll, svar som jag vet inte, har inte haft den så länge osv osv, gjorde att det inte kändes så jätte inspirerande att handla, men så kollade jag på en till och ägaren hade när han köpt den lämnat in den på genomgång hos firma för att försäkra sej om att cykeln var ok, han hade bes. papper sedan många år sparade, en massa kvitton, extranycklarna och originalverktygen kvar. Anledningen till försäljning var att han köpt en mer touringanpassad hoj inför en kommande europaresa i sommar, så, det var alltså inte den billigaste på blocket men säljaren gav ett seriöst intryck o hojen kändes mycket bra och det var inget tjaffs om pengar vid provkörning o snackare hit o dit eller annat underligt som folk brukar klämma dit i annonserna som gör att man tröttnar redan när man läst färdigt. Sånt tycker jag är värt lite också och kan faktiskt betala nån krona extra för, inom rimliga gränser förstås. my 2 cent´s

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Nog går det att hitta köpare:
Det dök upp en riktigt fin motard igår eftermiddag på blocket, faktiskt så fin att undertecknad själv började se över bankkonton etc. 2tim senare var annonsen borta... Snabba ryck!

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hehe Nja Anna, skulle inte vilja skicka upp en nybörjare på min cykel! Nog är det ingen råsportare men det är en ganska stor och tung tourer som jag inte skulle rekomendera till en nybörjare:)

Men det var bara en parantes men visst har du rätt anna, snart lossnar det!

Sorry, trodde du hade XJ6an till salu!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...