Svårsålt

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Går alltid att förvara hojen hos en kompis eller släkt/familj under tiden man säljer den. När jag köpte min hoj hade säljaren hojen ståendes på en annan adress. Finns det ett telefonnr är det ännu enklare att spåra upp ägaren, kostar ingenting att få reda på uppgifter och tar inte mer än någon minut.

Inga nya spår om din 636?

Jorå den går/gick i tynnered. Stod ett flertal nätter i ett cykelförråd på smaragdgatan. Har från 3 oberoende källor hört namn. Kommer dock inte så mycket längre med det. Jag letar nytt och accepterar läropengarna! (samt hoppas att dom drar rakt in i en vägbom).

oso_08streets

STOCKHOLM STREETS
Gick med
13 Nov 2011
Hoj
Zx6r
98 hk har även FZ:an från 2007 och framåt, benämns som "S2", har svart motor, bättre sving, bättre sadel, svart ram och annan framskärm.

En mindre korrektion; FZ:an från 2004 och framåt har 98hk, eller finns i båda alternativen. När det gäller 04:eek:rna så är det den motor i färgen silver som besitter 98 hk.

Drevar man om dessutom om en 04:a med 98hk så har man en grymt rolig fighter för en mindre summa pengar. Inte speciellt dyr att försäkra heller.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag gillar sånna här trådar.

Folk blir som vansinniga på att få visa upp sin annons i hopp om att nån ska se den och nappa. Kanske få den såld till begärt pris.

Men det som egentligen händer är att alla köpare ser dom här objekten som ruggigt prutbara då säljarna börjar bli desperata.

Så grattis, ni har precis sänkt värdet på era hojar. :tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Inget fel på annonsen men givet modellens blygsamma försäljning i ett skittufft segment så.....
1) Sänk priset
2) Ta fler och bättre bilder

:tummenupp

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Det är sant. Precis så var det när jag själv köpte den, avgörandet föll på att jag inte skulle ha råd att försäkra någon av de andra hojarna du nämner, samt att de flesta streetfighter 600or ligger på 70-80hk, gsr'en har 98hk.

Hornet från 98 (?) har 95 hk och blev fler framåt den årsmodell du har.
Yamahan har som tidigare skrivits 98 hk,
Kawasaki har väl inte konkurrent vad jag vet.

Med det vill jag inte säga att det är något fel på din hoj, bara säga att den är väldigt lik konkurrenternas.

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(

Folk blir som vansinniga på att få visa upp sin annons i hopp om att nån ska se den och nappa. Kanske få den såld till begärt pris.

Men det som egentligen händer är att alla köpare ser dom här objekten som ruggigt prutbara då säljarna börjar bli desperata.

Men lägg ett bud då? Ingen hade blivit gladare än jag som står med två hojar. En ska bort, men det verkar OMÖJLIGT!

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Det är inte omöjligt på något sätt att få den såld. Men det kanske är omöjligt att få den såld till det pris du vill ha för den.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Hornet från 98 (?) har 95 hk och blev fler framåt den årsmodell du har.
Yamahan har som tidigare skrivits 98 hk,
Kawasaki har väl inte konkurrent vad jag vet.

Med det vill jag inte säga att det är något fel på din hoj, bara säga att den är väldigt lik konkurrenternas.

Jaha, okej. Det visste jag inte, kollade runt på några olika hojar innan jag valde denna och tex en FZ6 som yamahacenter hade inne låg på typ 76hk eller vad det var.

Inget fel på annonsen men givet modellens blygsamma försäljning i ett skittufft segment så.....
1) Sänk priset
2) Ta fler och bättre bilder

:tummenupp

Ska prova att sänka priset ikväll samtidigt som jag lägger in fler bilder! :) Vad tycker sporthoj att man helst ska visa upp på bild? Jag tänker mig en bild på motorn, och bilder på däck och drivpaket är bra att ha. Sen en eller kanske två helhetsbilder. Instrumenteringen?

Jag hittade inget nypris på den i Sverige, därför citerade jag priserna i England, inget illa menat.

Jaha, okej. Men det mesta är billigare om man åker till utlandet. Trots att man får fyra gånger mer för pengarna i tyskland så står folket i långa köer utanför bolaget varenda vecka. Så tror inte att utlandspriser spelar så stor roll.

marknad VS pris...

Finns där ingen marknad så får du justera priset.. enkelt va;)

(sedan förstår jag inte alla snålk*kar som inte betalar extra för att lägga ut fler bilder i sina annonser. 40:- extra är en fis i rymden kontra pris på 50K :/ sedan är det mycket enklare för en spekulant att bli mer intresserad och kanske komma med ett vettigt bud om de har fått en bättre uppfattning för objektet)

Att jag endast la ut en bild på hojen beror på att jag satt en kväll och la ut den rätt spontant, så tog en bild jag hade knäppt några dagar tidigare när jag var ute och körde. Eftersom det är en så pass ny hoj och det syns på bilden att allmänskicket är väldigt fint så tänkte jag att det inte är så viktigt med fler bilder. Liksom en 3 säsonger gammal hoj har ju inte hunnit nötas så mycket. Däremot om man säljer en 10 år gammal hoj kan det ju vara intressant att se vissa detaljer lite tydligare. Men jag ska korrigera! :)

Skriv spec också. Googlar jag på din hoj får jag upp tidig årsmodell på 78hkr. Den är inte så lättgooglad.

http://www.mcpoolen.se/mc/info/suzuki/gsr600.shtml

Tack för tipset! Dock kan man kolla regnumret online och se direkt hur många hästar den har och annat, men kanske inte är alla som tänker på det. :)

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07

Ja men langa hit ett bud då! :) Jag har bara haft ute hojen i 2 veckor, och har flera månader på mig att få sålt den innan jag kommer börja överväga att desperata ut den till underpris.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja men langa hit ett bud då! :) Jag har bara haft ute hojen i 2 veckor, och har flera månader på mig att få sålt den innan jag kommer börja överväga att desperata ut den till underpris.

Nä, jag är inte intresserad av bojsänken.

desmo79

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
MuZ Scorpion Sport -95, Ducati 748 SP -95
Kan det vara för att modellen inte är säljbar i Svedala tro, eller finns det någon annan förklaring?

BTW så verkar samtliga Ducati Hypersport på marknaden vara tillverkade i minst rent guld med tanke på priset.

Alla Ducati är tillverkade av rent guld! :)

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag satte ut en ZX6R 2001 i söndags med 4750mil på mätaren för 29k och den såldes på en timme för utsatt pris:tungan Hade ytterligare 2 besvikna spekulanter som ringde.
Svårt att sälja? Nä!

jetson

Guest
Om man räknar enligt den gamla värdeminskningsstandarden 25% första året sedan 10% för dom 3 åren efter så ligger du ganska exakt på det priset. Det hade gått att sälja den för det priset om det var en "het" modell. Men nu kanske du måste sänka priset så att det blir en "bra affär" för köparen för att någon ska nappa.

Enda anmärkningen på annonsen är väl att du nämner bucklan men inte vad som hänt = lagd eller? Tänker nog många. Själv skulle jag skruvat på originaldämpen om den är hel och sen "slipon medföljer" istället..

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Jag tror du måste sänka priset till samma som andra sådana hojjar har, märke spelar mindre roll folk som letar sådan hoj är nog inte märkesfantaster och det den bästa billigaste.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Sätt priset efter hur mycket du har råd att förlora! Man får nästan aldrig tillbaka det man själv har betalt för mc

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Fick iväg min K6 på 4 dagar obesiktigad...

Då hade jag mest utrustning och bra pris med prutmån!

Sen ska du ge blanka f.n i att skriva om fel som inte har det minsta betydelse som din bula i grenröret! Att skriva om varmgarage och pedantskött är helt meningslöst då han som köper den kanske är mkt mer pedant än dig osv.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sätt priset efter hur mycket du har råd att förlora! Man får nästan aldrig tillbaka det man själv har betalt för mc

Så om man har råd att förlora hela hojens värde så ska man skänka bort den eller rent av betala för att bli av med den? Nej bättre än så kan du, vad man har råd med är helt irrelevant för prissättningen. Man begär strax över vad man tror sig kunna få och prutar lite när kunden är framme och vill förhandla.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Problemet är att det är en "kall" hoj och då blir det svårt :gnissla

Finns nog intresse men det är ju lite av en bortglömd hoj så man kanske sk fundera på hur man får eventuella spekulanter att hitta den. Sökord på liknande hojar kanske, men är man inte konkurrenskraftig i pris mot de andra modellerna så kan det ju göra saken ännu sämre.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati