Svårsålt

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Nog går det att hitta köpare:
Det dök upp en riktigt fin motard igår eftermiddag på blocket, faktiskt så fin att undertecknad själv började se över bankkonton etc. 2tim senare var annonsen borta... Snabba ryck!
Räcker ju inte med att den är fin. Priset var säkerligen attraktivt också.

Täppas

Guest
Vad alla tjatar om pris. Både TS och Ljungqvist säljer nybörjarhojar, hur många har ens hunnit ta körkort i år? Och snön har knappt smält. Chilla lite, ni kommer bli av med dem. :krama
OT: INTE byta avatar :gnissla nu blandar jag ihop SGM och BUS :4skrika

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Sålt två hojar i år, båda såldes inom en vecka. Lev i verkligheten o sätt ett pris därefter.

Kneedrag

Guest
Sålde en perfekt nybörjarhoj gpz500s 95 under januari i år. Tog en vecka

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Sålt två hojar i år, båda såldes inom en vecka. Lev i verkligheten o sätt ett pris därefter.

I och med den meningen så blir man ju sugen på att höra vad det var för hojar och vilket pris du satte ut dom för, samt vad du fick för dom. Annars är ditt inlägg fullkomligt tillintetsägande.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
I och med den meningen så blir man ju sugen på att höra vad det var för hojar och vilket pris du satte ut dom för, samt vad du fick för dom. Annars är ditt inlägg fullkomligt tillintetsägande.
Gärna! En GSX-R 1000-06 racer som du ser i min avatar, reggad med extra allt, det mesta helt nytt + ca 25 beg träningsslicks, byggd av mig till en kostnad av över 100000:- satte ut den för 47000:- och fick till slut 46500 pga att batteriet var lite trött efter vintern. Prisbilden var från ca 40000 för bankörda lik till ca 60000 för gatcyklar som ägs av drömmare. gick back ca 50000 men sådan är verkligheten idag, marknaden svämmar över av hojar. Den andra hojen var min KTM EXC 450-08 som köptes ny av mig för 80000:- även den med mycket extra, totalt garanterat över 100000:- prisbilden ca 22000 för lik, 35000 för drömmarnas hojar, satte ut 27500 o fick 27500. Back ca 70000, surt även det men sådan är verkligheten! Rullen, varför klickar du gilla på mitt inlägg för att senare kritisera detsamma?

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Rullen, varför klickar du gilla på mitt inlägg för att senare kritisera detsamma?

Ahhhh, gillade din inställning som verkar likna min, d.v.s att motorcyklar, bilar och fordon överlag inte ska ses som investeringar utan snarare som rena och skära utgifter. Sedan blev jag nyfiken på vad du hade sålt för hojar och vad du fick för dem. Ingen kritik, bara nyfikenhet =)

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
jag köpte min hoj samma dag som annonsen las ut. Rätt pris.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Motorcyklar är "alltid" dåliga affärer med massa utgifter, om man använder dem :(

Förhoppningsvis har man haft kul under tiden :D

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Verkar som att det har lossnat nu, tror jag är uppe i typ 5-6 pers som hört av sig nu senaste dagarna. Varierande grad av intresse antar jag dock, men är två eller tre som verkar genuint intresserade. :)

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Verkar som att det har lossnat nu, tror jag är uppe i typ 5-6 pers som hört av sig nu senaste dagarna. Varierande grad av intresse antar jag dock, men är två eller tre som verkar genuint intresserade. :)

Se till att låta alla inblandade veta att det är många som hör av sig nu. Brukar sätta fart på den som är mest intresserad =)

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Se till att låta alla inblandade veta att det är många som hör av sig nu. Brukar sätta fart på den som är mest intresserad =)

Jo det går bra nu, känns som att den kommer gå rätt snart. :) Har väl varit ett par tomtar som kommit med skambud när de sett tråden här på sporthoj. En kille som ville byta sin stenålders kawa ex500 + 15000kr i mellan. Alltså ett bud på cirka 25 lakan. Ehhhrrm...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
som andra skriver, priset är lite väl högt, hoppas du inte köpte den så dyrt.
allt är lätt sålt om priset är rätt, sen är det en annan sak om priset du får den såld för är vad du behöver eller vill ha för den tyvärr.

köparens marknad idag då folk håller hårt i sina slantar, tycker mig se detta i allt utom bostäder.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Nu har jag väntat ut marknaden lite, och har fått ett gäng bud på 35-38 000kr, vilka jag hittills tackat nej till. Men nu börjar jag bli trött på att bara ha hojen stående, så idag sänkte jag priset till 35 000kr, i princip billigaste GSRen på blocket och hojen är i skitfint skick plus lite extrautrustad. Så nu borde det väl gå rätt kvickt att bli av med henne väl? :)

http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_GSR_600_47432201.htm?ca=15&w=3

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har jag väntat ut marknaden lite, och har fått ett gäng bud på 35-38 000kr, vilka jag hittills tackat nej till. Men nu börjar jag bli trött på att bara ha hojen stående, så idag sänkte jag priset till 35 000kr, i princip billigaste GSRen på blocket och hojen är i skitfint skick plus lite extrautrustad. Så nu borde det väl gå rätt kvickt att bli av med henne väl? :)

http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_GSR_600_47432201.htm?ca=15&w=3

Folk ska alltid pruta oavsett vad man begär så räkna med att du nu kommer få bud kring 32-33 kkr även om dom bjöd 35 tidigare.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati