Svårsålt

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Ska tänka på era tips! :) Vet att det inte är världens mest eftertraktade modell, men den är bra mycket billigare i försäkring än många andra hojar (om man är ung och inte vill skenförsäkra) med liknande mängd hästkrafter och skojighet. Ska som sagt ta bättre bilder, redovisa bucklan ordentligt i bild samt ändra några småsaker i annonstexten som ni påpekat. Även överväga att sänka priset ytterligare någon tusenlapp, till 45 eller nåt.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
den är bra mycket billigare i försäkring än många andra hojar (om man är ung och inte vill skenförsäkra) med liknande mängd hästkrafter och skojighet.
Skriv det då!
Skriv också att den typ är jämförbar med (de kanske mer kända) Hornet, FZ6N och ER6. Är den inom 70kW? Då kan du ju skriva det också, att den går att strypa till en A2 enligt de nya reglerna.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Bara du lägger till "B v s a" så får du den sålt DirReckT !

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ska tänka på era tips! :) Vet att det inte är världens mest eftertraktade modell, men den är bra mycket billigare i försäkring än många andra hojar (om man är ung och inte vill skenförsäkra) med liknande mängd hästkrafter och skojighet. Ska som sagt ta bättre bilder, redovisa bucklan ordentligt i bild samt ändra några småsaker i annonstexten som ni påpekat. Även överväga att sänka priset ytterligare någon tusenlapp, till 45 eller nåt.

Kolla vad de liknande hojarna ligger på i pris, just den där kategorin så tror jag inte man är så fixerad att det måste vara just den hojen utan en FZ6, Hornet eller ER6 går precis lika bra.

crev

Medlem
Gick med
2 Nov 2012
Hoj
Trampcykel numera
Annonsen är bra och informativ så inget fel på den.
Skulle dock ta bort regnummret, har lärt mig den dyra vägen.

Är rätt trögt på marknaden nu av 3 anledningar,
1, dåligt väder både förra sommaren och denna våren
2, Ekonomin börjar kännas lite svajig
3, Vissa verkar tro att guldeloxerat är värt sitt pris i guld (överpriser)

Går alltid att förvara hojen hos en kompis eller släkt/familj under tiden man säljer den. När jag köpte min hoj hade säljaren hojen ståendes på en annan adress. Finns det ett telefonnr är det ännu enklare att spåra upp ägaren, kostar ingenting att få reda på uppgifter och tar inte mer än någon minut.

Inga nya spår om din 636?

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Efter en snabb googling på marknaden så låg nypriset på 52000 kr i England, varför då betala 49000 kr för din som nu är 4 år gammal?

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Efter en snabb googling på marknaden så låg nypriset på 52000 kr i England, varför då betala 49000 kr för din som nu är 4 år gammal?

Ja men vilken tur att du vet det, då kan ju du åka till england och köpa hoj, det är säkert så att alla andra svenskar också är intresserade av att göra det, och betala för resan över, importen, transporten och meka med att svenskregistrera den.

Kolla vad de liknande hojarna ligger på i pris, just den där kategorin så tror jag inte man är så fixerad att det måste vara just den hojen utan en FZ6, Hornet eller ER6 går precis lika bra.

Det är sant. Precis så var det när jag själv köpte den, avgörandet föll på att jag inte skulle ha råd att försäkra någon av de andra hojarna du nämner, samt att de flesta streetfighter 600or ligger på 70-80hk, gsr'en har 98hk.

Men skriv det då! :) Att den är pedantskött och garageförvarad året runt kan dra upp priset med all rätt!

Jag vet ju dock inte om tidigare ägare har pedantskött den, bara att den förvarats i varmgarage eftersom jag själv sett garagen.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Men hur svårt ska det vara, annonsen är helt ok men priset är för högt...

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
marknad VS pris...

Finns där ingen marknad så får du justera priset.. enkelt va;)

(sedan förstår jag inte alla snålk*kar som inte betalar extra för att lägga ut fler bilder i sina annonser. 40:- extra är en fis i rymden kontra pris på 50K :/ sedan är det mycket enklare för en spekulant att bli mer intresserad och kanske komma med ett vettigt bud om de har fått en bättre uppfattning för objektet)

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Ja men vilken tur att du vet det, då kan ju du åka till england och köpa hoj, det är säkert så att alla andra svenskar också är intresserade av att göra det, och betala för resan över, importen, transporten och meka med att svenskregistrera den.

Jag hittade inget nypris på den i Sverige, därför citerade jag priserna i England, inget illa menat.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Jag hittade inget nypris på den i Sverige, därför citerade jag priserna i England, inget illa menat.

Kan det vara för att modellen inte är säljbar i Svedala tro, eller finns det någon annan förklaring?

BTW så verkar samtliga Ducati Hypersport på marknaden vara tillverkade i minst rent guld med tanke på priset.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA