svårsålt!!!!!!!!!

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Hmmm, såg precis en annons om en hoj som precis blivit trimmad och tillpiffad för 50.000 och nu säljs den för 60.000 är det någon mer än mig som blir förvånad över vad folk gör :confused: :va
 

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
stockholm
Hoj
GSXR-1000 K7
vågen skrev:
Hmmm, såg precis en annons om en hoj som precis blivit trimmad och tillpiffad för 50.000 och nu säljs den för 60.000 är det någon mer än mig som blir förvånad över vad folk gör :confused: :va

Har man det som intresse så har man, sen kan ju förhållandena ändras och man måste sälja för en spottstyve eller så vill man ha ett nytt projekt.
men det är tack vare såna personer man kan göra riktiga fynd så här års glöm inte det.
 

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen...
Tycker att många av dom här gamla Gixxerna ligger så jäkla högt i pris!
Tex en 750 96-97a ligger ju runt 50 papp, o då har dom gått en 3000mil också....

Kan ju få en R1 01 som gått strax över 1000mil för runt 60, och då får man lite godis på den dessutom....
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
danne_the skrev:
skulle någ sälja direkt om nån gav 40000!

Gå nu ut i garaget och råka tippa hojen så du spräcker någon/några kåpor så kommer jag upp till Katrineholm imorrn och hämtar den för 35 loppor.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
vadå e ca 40 k förmycket för en 97-98 :va
tycker det låter som ett bra pris.
 
Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det lustiga är att min pråm verkar ha stått sig skapligt i värde. Jag tror det är en kombination av försäkringskostnaderna och sporthojsmassimporten som orsakat dumpningen av andrahandsvärdena på nyare maskiner.
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
hojförsäljning

Har haft min gsxr 750 -99:a ute på annons ett par månader nu...........efterfrågan på ank-gixxern verkar inte vara stor......... Har sänkt mig neråt 40 på min men inget händer.............nu blir det banhoj av den istället........ :D
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
mb skrev:
Det lustiga är att min pråm verkar ha stått sig skapligt i värde. Jag tror det är en kombination av försäkringskostnaderna och sporthojsmassimporten som orsakat dumpningen av andrahandsvärdena på nyare maskiner.

Säkert är det så. Maskiner som börjar bli billiga att försäkra har nästan gått up i pris. Konstig marknad det har blivit :va .
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Klart en hoj som är billig i försäkring är både lättare att sälja, och står sig bättre i pris när man får premieförslag som 62 400kr hel/hel (ej av/på) för att försäkra en gammal blade -92 dessutom strypt...

tycker att försäkringarna bara blir sjukare och sjukare...

däremot så är det löjligt att folk begär 20-30k och uppåt för en orenoverad 80-tals båge...tycker att det är överpris jag...

när man kan få en gsxr 98 för 44k

men är väl försäkringarna som gör det...
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Robbano skrev:
Tycker att många av dom här gamla Gixxerna ligger så jäkla högt i pris!
Tex en 750 96-97a ligger ju runt 50 papp, o då har dom gått en 3000mil också....

Kan ju få en R1 01 som gått strax över 1000mil för runt 60, och då får man lite godis på den dessutom....

Ja det säger ju sig självt. Varför köpa skramlaha när det finns SUZUKI?

MÄRKESKRIG!!! :yoparty
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Ja, vad säger man. Beg priser verkar hysteriska här i vårat land. Jag letar Monster 800. Hittar i Tyskland. 54000 sek för en 2003 med 1200 mil på mätaren. Den får man hem till Sverige för under 60000 sek inklusive transport.
Den kom 2003 första gången. En ny kostar i år strax under 90000 sek om jag inte minns fel.
:confused:
Just nu har jag en Monster 600 -98. 4000 mil. Ej servad och slut på däcken. I dagens skick om man räknar ner från begprislistan som jag såg i våras. (Den listan gäller från affär). Om jag drar av däck, service och ett lite lägre utgångspris än listan så hamnar jag under 30000 sek för den hojen. Kolla vad folk begär (men ej får???) i annonser. Det är närmare 50000 sek.
Sjukt!!! :kocko
Ja, det är köparens marknad nu. Massor av hojar till salu. De som lyckas sälja är de som vill sälja men ändå insett den krassa verkligheten och övriga får ha kvar sina :huvet "värdefulla" :huvet hojar.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kay skrev:
Fan, jag har inte ens sett att du skaffat en zx6r! Trevligt!! :yoparty
Ja fiffan, det är inte dumt alls faktiskt... SKulle ju vart en sjua, men pengarna styrde för mycket. Denna kommer jag nog fixxa iordning å sälja i mitten på nästa säsong och skaffa mig en sjua :)

:hej
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
hållundan skrev:
Ja fiffan, det är inte dumt alls faktiskt... SKulle ju vart en sjua, men pengarna styrde för mycket. Denna kommer jag nog fixxa iordning å sälja i mitten på nästa säsong och skaffa mig en sjua :)

:hej


Äfan skaffa dig en retta! :fakta
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
jag bytte min r6 00 mot en honda xr 650r 01 uttagen 02 som hade gått hälften så långt och med nya sulor. inkl motarkit och endurokit. fick 7000 imellan! det tyckte jag var en bra deal. i övrigt är den nystylad idag med massa kosmetika. imorron blir det åka av! men hade annons på r6an ute i en månad och ingen ringde haha
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
HoHo!

Jag hjälpte en kompis att skriva en annons på hans hoj nyligen!
Efter 45 min var den såld!
Efter 2 timmar var den hämtad!

:7peta
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Undrar om priserna verkligen går upp till våren. Hojarna blir ju ett år äldre, det kommer nya modeller och dessutom vet vi inte hur det kommer se ut på försäkringsfronten ännu. Skulle försäkringspriserna drastiskt minska så ökar nog priset på sporthojarna denna våren. Ökar F-kostnaderna eller ligger kvar skulle jag tro att priserna på plastraketer kommer ligga på samma nivå som nu eller tom sänkas pga det helt enorma utbudet.
 

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
sorry
KurvorÄrGott skrev:
HoHo!

Jag hjälpte en kompis att skriva en annons på hans hoj nyligen!
Efter 45 min var den såld!
Efter 2 timmar var den hämtad!

:7peta

Bra då kan ju du gärna skriva en till mig för på min händer det absolut inget. snyft. Många tittar men ingen har ens skickat pm.
 

The Svånk

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Asås
Hoj
Highland sm *såld*. Gsxr1000
Skall köpa en hoj nu till helgen för max 65k men har ingen aning va jag vill ha :rolleyes:
Så ni som har/vet nån hoj ni inte blir av med pm:a mig info och ert absolut sista pris.
Och har du den nyaste/billigaste hojjen så dyker jag upp på lördag med cash och tar den utan tjafs :tummenupp
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Hmmm... har väl insett att min gamla harv, Gixxer -01 1K med 3000 mil på mätaren i dagsläget är värd typ 2 sura strumpor och en back päronsoda :rolleyes:, mao ingen mening att sälja om man inte måste bedriva välgörenhet..att det är köparens marknad, det råder ingen tvivel om..

Visst är det roligare med ny hoj men jag har kommit fram till att behöver jag mer pulver?
Nope, bara banta 15kg ( jag har å ta av) så lär det gå jädra mycket snabbare..

Försäkringen..att köra nytt är DYRT, förhoppningsvis sjunker min premie pga åldern på hojen i f-bolagets ögon..

Delar..OM man nu inte har råd att köra helförsäk med nyare hoj och råkar drutta självförvållat blir det EXPENSIVE, till min gamla harv finns det delar till i överkomliga priser...
Kraschkåpor är ett alternativ som sparar MÅNGEN peng om olyckan är framme, speciellt på banan där fordonet hör hemma och trivs som fisken i vattnet:D :D

Tja, summasumarum, vill åxå ha en Gixxer-04 eller varför inte en -05?
Men har insett fakta att köpa ny bike är lika med att ta en säck med surt förvärvade pengar å tutta eld på med tanke på premier och värdeminskning :brinnerup

Säsong -05 blir ännu ett år med min harv + en uppsättning kraschisar å sen bara ge sig ut på banan igen för nya bragder :3freak :3freak
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top