Inte konstigt att folk har problem med att sälja, de flesta annonser suger ju rent marknadsföringsmässsigt(kul ord ..)!!!!
Om jag vill sälja min hoj så tar jag massa snygga bilder, de lägger jag upp på en gratis hemsida nånstans, typ spray eller så. I alla (för jag lägger ut många) annonser länkar jag till den.
Skriv fakta om hojen, mil, import, extra prylar, om orginaldelar finns.
Skriv inte "hojen är i nyskick" när det är en 99:a som gått 1800 mil, den är inte ny helt enkelt. Har du bra bilder syns skicket där.
Skriv för guds skull inte att hojen är: ej körd på bakhjulet, ej stuntad med, lugnt körd. Eftersom köparen aldrig kan kolla det här är det helt ointressant. Sen kan man ju fråga sig vem som tror på nåt sånt som skrivs så uttryckligen i en annons.
Ej bankörd! Varför skriver man ej bankörd, är det positivt? Det är väl större chans att hojen är plågad på nån rak landsväg/motorväg. Det är ju en sporthoj, den är gjord för att köras på bana. Observera att jag med bankörd ej menar hoj som har brukats som RR-hoj.
Slutligen, skriv inte: Lånad mail (mailkonton är gratis att skaffa!), kontaktas bara på telefon. För guds skull, du ska ju sälja låt folk använda alla medel som finns för att kontakta dig. Även om du får lägga en timme om dagen på att besvara mail osv så kan du ju kanske tjäna femtusen på att göra det, så varför inte.
Det var vad jag hade att säga i alla fall.
: