svårsålt!!!!!!!!!

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Wassup skrev:
vadå e ca 40 k förmycket för en 97-98 :va
tycker det låter som ett bra pris.

Tja, helt ok om man nu har 40k på banken vilket jag inte har.
40 är för övrigt vad jag max skulle lägga på en 98:a (om jag nu hade haft det)
40 hade jag inte lagt upp för en 97:a pga förknasarna.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
El Presidente skrev:
GODDAMN!!!!!

Kallar du en -01:a för en "gammal harv"...???

:galen

Precis vad jag tänkte oxo! Vad är min 89:a i så fall, färdig att grävas upp som fossil snart? :3freak :tungan

Gabor

Guest
Då är min definitivt en fossil, -84....jösses jag borde verkligen köpa upp mig.

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
Men du!

Skippa gatåkandet och börja köra bana istället, bygg om den till en ban hoj vet ja! :tummenupp
Eller så väntar du till våren och säljer den då!

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Folk verkar inte så intresserade av motard heller.
Trots att de är hyffsat billiga i försäkringen, jag betalar 4717:- Hel/Hel. :hihi

Inte ens ett byte e det nån som nappat på :(

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Inte konstigt att folk har problem med att sälja, de flesta annonser suger ju rent marknadsföringsmässsigt(kul ord ..)!!!!

Om jag vill sälja min hoj så tar jag massa snygga bilder, de lägger jag upp på en gratis hemsida nånstans, typ spray eller så. I alla (för jag lägger ut många) annonser länkar jag till den.

Skriv fakta om hojen, mil, import, extra prylar, om orginaldelar finns.

Skriv inte "hojen är i nyskick" när det är en 99:a som gått 1800 mil, den är inte ny helt enkelt. Har du bra bilder syns skicket där.

Skriv för guds skull inte att hojen är: ej körd på bakhjulet, ej stuntad med, lugnt körd. Eftersom köparen aldrig kan kolla det här är det helt ointressant. Sen kan man ju fråga sig vem som tror på nåt sånt som skrivs så uttryckligen i en annons.

Ej bankörd! Varför skriver man ej bankörd, är det positivt? Det är väl större chans att hojen är plågad på nån rak landsväg/motorväg. Det är ju en sporthoj, den är gjord för att köras på bana. Observera att jag med bankörd ej menar hoj som har brukats som RR-hoj.

Slutligen, skriv inte: Lånad mail (mailkonton är gratis att skaffa!), kontaktas bara på telefon. För guds skull, du ska ju sälja låt folk använda alla medel som finns för att kontakta dig. Även om du får lägga en timme om dagen på att besvara mail osv så kan du ju kanske tjäna femtusen på att göra det, så varför inte.

Det var vad jag hade att säga i alla fall.

:hej:

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
Är det så svårt att sälja??
Fick min R1:a såld direkt. Fick till och med vad jag ville ha. och han provade inte ens hojen :hihi :hihi
Gäller bara att hitta rätt köpare.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
danne_the skrev:
fan vad det suger att sälja båge nu är det någon som lyckas sålt i höst???????????? SUCK!!!!

Håller med ....var på väg att nästan skänka bort min FZ6 Fazer -04 som bara gått 160 mil :gnissla ....Sverige fick nästan inga hojar i tilldelning så den verkar ha gått obemärkt förbi (kul att vara ensam om den iofs...)

Men när den stod där och glänste i solen och snubben som var spekulant (gillade inte att se någon annan köra MIN hoj...) började tjafsa om tusenlappar hit eller dit så vaknade jag upp.....så den får hänga med ett tag till,

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
El Presidente skrev:
GODDAMN!!!!!

Kallar du en -01:a för en "gammal harv"...???

:galen

Mja..allting är ju relativt :) men som sagt, i hojvärlden blir saker och ting väldigt gamla och sunkiga om man ser till värdeminskningen, t.o.m en flång bil håller ju sig bättre i jämnförelse och det vet vi ju alla vilken kapitalförstöring en nyinvesterad bil är..

Men sen verkar det finnas en osynlig "båttom is nådd" :va för runt 35-50k så ligger dom flesta hojjar och väger i pris oavsett ålder...nu talar man om tex en gamgixxer 1100-92 för typ 30-40? och teknisk utveckling samt prestanda mot en 1K-01 är ju en liten skillnad :3freak

Själv hittade jag en annons på en Gixxer 1K -01 blå/vit med lite lulllull på med endast 1300 mil på mätaren..utgångspris var satt till 57K???
Betyder att man teoretiskt kunde få loss hojen för runt 50-52k beroende på desperationen å sälja?

Denna annons satte spiken i kistan på mina säljplaner iallafall...finns inte en chans att en 1K -01 kan ha sjunkikt ner i nivå med en Retta 98-99?
Tydligen ....bara att gratulera den lyckliga köpare som får Gixxern till veckans kap.. :D :D :D

Om man sen lyckas sälja sin bike till ett någolunda "icke självmordsbenäget" pris så måste man hosta upp i klassen lika mycket till som man sålt för för att få en hyggligt ny leksak, och detta på ett par år??

Vill man ha fart så är det bara att käka rätt å investera i gymkortet så lär det gå mycket snabbare och räcker det inte till, så kan man för mindre slantar gentemot vad man måste skjuta till för att uppgradera till en nyare bike slå en signal till Andersson Turbosystems å sen så är man garanterat snabbast i alla kategorier.. :yoparty :yoparty :yoparty

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
Lartes skrev:
Folk verkar inte så intresserade av motard heller.
Trots att de är hyffsat billiga i försäkringen, jag betalar 4717:- Hel/Hel. :hihi

Inte ens ett byte e det nån som nappat på :(

Jag tycker det verkar som om Motarderna tappar väldigt lite i värde från nypris, man ser ju ofta folk som sätter ut en 3 år gammal Motard för mellan 15 och 20 tusen under nypris, får man verkligen dem sålda för så höga summor? Jämfört med sporthojar som på 3 år halveras i värde. :confused:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Dr Gixxer skrev:
Jag tycker det verkar som om Motarderna tappar väldigt lite i värde från nypris, man ser ju ofta folk som sätter ut en 3 år gammal Motard för mellan 15 och 20 tusen under nypris, får man verkligen dem sålda för så höga summor? Jämfört med sporthojar som på 3 år halveras i värde. :confused:

Jag har letat väldig lite nu, men när jag köpte reflekterade jag också över att det tappar lite.
Både på gott å ont.
Men det är ju inte ens nån som inkommit med skambud.
Det brukar det ju alltid vara.

E väll för gammal hoj helt enkelt 640 SM (fabriks SM) -99 för 45000:- men men
Får väll fortsätta åka på den :banana

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Dr Gixxer skrev:

Beror lite på hur man jämför, hojarna ligger ofta ganska nära priset dem såldes för nya men idag ligger priset ofta runt 80 000 för en ny motard. Min 02:a utan extra prylar gissar jag borde kunna säljas för mellan 40 och 50t, på tre år lär den ha sjunkit till hälften mot gällande nypriser. Ofta följer crossfälgar och däck med, beroende på skick så är väl det värt mellan 5 o 10t om man vill ha det.

Gissar att motard inte heller är så lättsålt på hösten så i vissa fall är det väl som med sporthojar, fantasipriser som ska prutas... :D

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Lartes skrev:
Jag har letat väldig lite nu, men när jag köpte reflekterade jag också över att det tappar lite.
Både på gott å ont.
Men det är ju inte ens nån som inkommit med skambud.
Det brukar det ju alltid vara.

E väll för gammal hoj helt enkelt 640 SM (fabriks SM) -99 för 45000:- men men
Får väll fortsätta åka på den :banana

Har jag diskuterat byte med dig? Har för mig det..

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
eisbaer skrev:
Har jag diskuterat byte med dig? Har för mig det..

Mmm har för mig det, har för mig att du ville ha stålars emellan?
Sen har jag för mig att det va för mycket pengar för mig? :va

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Har ni hört talas om den nya motorcykeln som går på lustgas...?

Yamahahahahahaha.....

Kul va?

wippe

ya man
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Z750 -09
ja fy fan va svårt det är, men det är väl bara till och vänta. nån dyker det väl upp som vill köpa.
kanske?? nu ska jag sova och drömma fina drömmar att det ringer någon till mej imon och säger - jag ska köpa din motorcykel

:rolleyes:

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Sålde nyss min GSX1100E (moddad) inom ett par dagar..
Han som köpte den var han som ringde 10h efter annonsen sattes in..
Sen ringde 3-4 andra intresserade som ville komma å kika å buda.. :)
Priset styrde nog mest (fick dock det jag ville = förlorade inget på affären)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring