Svårt att bli av med sin 125:a?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag måste tyvär medela att jag ska lämna er 125:a åkare, bara jag kan bli av med min förbanade hoj.

Nån mer som upplever samma sak? Inte en enda har mailat eller ringt om den. Priset är normalt om man jämför med andra hojar av samma model som min egen. Ska man behöva sänka priset rejält den för att bli av med den?

Inte ens något oseriöst måppefucko som mailar och undrar hur fort den går :huvet

OBS
Noter att det här är ingen tråd där jag försöker kränga bort min mc, jag har inte skrivit ett ända ord om vad det är för en mc. :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
enduroemil skrev:
2191370 Jag måste tyvär medela att jag ska lämna er 125:a åkare, bara jag kan bli av med min förbanade hoj.

Nån mer som upplever samma sak? Inte en enda har mailat eller ringt om den. Priset är normalt om man jämför med andra hojar av samma model som min egen. Ska man behöva sänka priset rejält den för att bli av med den?

Inte ens något oseriöst måppefucko som mailar och undrar hur fort den går :huvet

OBS
Noter att det här är ingen tråd där jag försöker kränga bort min mc, jag har inte skrivit ett ända ord om vad det är för en mc. :)
Det bådar inte gott, det är de där jävla idiotpriserna på nya mc:s som gör att folk hellre köper nya.

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Lundgren skrev:
2191384 Det bådar inte gott, det är de där jävla idiotpriserna på nya mc:s som gör att folk hellre köper nya.

kan mycket väll vara så. Det verkar stört omöjligt att sälja utan att sänka priset rejält. Tyvär :gnissla

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Sen att folk tror att sina 125or är gjorda av guld gör det inte lättare å sälja heller. :hihi

Solid snake

Guest
philsson skrev:
2191503 Sen att folk tror att sina 125or är gjorda av guld gör det inte lättare å sälja heller. :hihi
Då sålde du din för 200 spänn eller? Den verkade vara gjord av skit för den skar hela tiden...

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
philsson skrev:
2191503 Sen att folk tror att sina 125or är gjorda av guld gör det inte lättare å sälja heller. :hihi

Min är gjord av silver med inslag av guld och motivlackad av Dali :tungan

Seriöst nu: Priset är lagom, jag jämförde med andra liknande hojar på blocket och satte ett bra pris på min. Men det förklarar ju endå inte vaför inte en ända har lyft på luren och ringt mig.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
2191531 Då sålde du din för 200 spänn eller? Den verkade vara gjord av skit för den skar hela tiden...
Sålde min senaste 125a för 2800 nybesiktigad, dock skrapad efter en vurpa, men då var jag medveten om det höga priset, jag "hoppades" att någon skulle nappa, vilket jag egentligen inte trodde var möjligt för det priset men se! det finns folk som överbetalar också. Men när man vill ta ut nästan över 20 tusen för en hoj som är över 15 år gammal. Snälla nån, så påstår man att hojen ligger ute till "rätt" pris. Inget illa menat men det är faktiskt inte så märkligt att folk inte får sina hojar sålda. Känns som att många försöker finansiera 5 år nyare mellanklassare med sina 125or. :3freak

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
håller med philsson lite där faktist, bara kolla på blocket, kmx -90 begär 12.000 (då har han själv dragit ner en tusing)

kmx -99, snubben begär 11.000 (då har han också prutat en tusing själv)

etc etc, finns massor av exempel som två til lannonser, skiljer 11år och 4 k :va ?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Philsson: Min hoj är inte 15 år gamal utan närmare 5 år gamal...

Fuzzman skrev:
2191676 håller med philsson lite där faktist, bara kolla på blocket, kmx -90 begär 12.000 (då har han själv dragit ner en tusing)

kmx -99, snubben begär 11.000 (då har han också prutat en tusing själv)

etc etc, finns massor av exempel som två til lannonser, skiljer 11år och 4 k :va ?

KMX från 1999 för 11000kr? Det låter lite skumt, jag tror jag har set den annonsen på blocket. Men jag har funderat på vilket skick den igentligen är i, för folk vill ha 15000kr för en DT från 1991.

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
enduroemil skrev:
2191717 Philsson: Min hoj är inte 15 år gamal utan närmare 5 år gamal...

KMX från 1999 för 11000kr? Det låter lite skumt, jag tror jag har set den annonsen på blocket. Men jag har funderat på vilket skick den igentligen är i, för folk vill ha 15000kr för en DT från 1991.

okok, men 15000 för en dt från 1991 är inte något jag skulle betala...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Fuzzman skrev:
2191740 okok, men 15000 för en dt från 1991 är inte något jag skulle betala...
Allting beror ju på skicket, jag menar även om det finns en del nyare som är billigare så betyder ju inte det att de är bättre för det. Jag menar när jag sålde min moped så hade köparen kollat åp många olika mopeder (vi snackar mt 50) Det var de från 98 och 97 men den jag hade var den som var i bäst skick (utav de som han hade kollat på) Så han köpte min 91:a.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
enduroemil skrev:
2191717 Philsson: Min hoj är inte 15 år gamal utan närmare 5 år gamal...
Jag riktade mig inte mot dig personligen. Har inte ens sett din annons, hoj och jag vet inte vad du begär. Min poäng var att de flästa 125or är grymt dyra, många ligger tom kvar på sitt gamla nypris. En NS 125 kostade 1986 lika mycket som den gör idag 20 år senare, märkligt va? Sen att det finns köpare som betalar de pengarna de rår man ju inte för. Visst, ser ni chansen att få ut en förmögenhet så prova det först givetvis men bli inte förvånade sen om ingen vill köpa.

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -04
Det gäller att ha lite tur oxå, om man vet med sig att man har satt ett överpris så har man egentligen bara tur om det är ngn som nappar och köper.. så ser jag på det hela, därför (om jag ska sälja ngt) skulle jag satt ett pris kanske några tusingar över det pris jag vill ha, och om det ingen som nappar/blir intresserad så kan man ju alltid sänka priset.

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
philsson skrev:
2191848 Jag riktade mig inte mot dig personligen. Har inte ens sett din annons, hoj och jag vet inte vad du begär. Min poäng var att de flästa 125or är grymt dyra, många ligger tom kvar på sitt gamla nypris. En NS 125 kostade 1986 lika mycket som den gör idag 20 år senare, märkligt va? Sen att det finns köpare som betalar de pengarna de rår man ju inte för. Visst, ser ni chansen att få ut en förmögenhet så prova det först givetvis men bli inte förvånade sen om ingen vill köpa.

Menade inget illa mot dig heller :pannkyss Allt lungt? :)

Jag vet att det råder "inflation" på marknaden för 125:eek:r. Men jag tycker det blir så tråkigt att behöva sälja av den till ett så biligt pris men det verkar bli en realitet för att ingen är intreserad :(

Jag får vänta ett tag till sen får jag väll göra nåt radikalt åt priset.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Både min Crm och Qvarna har varit ganska dyra i inköp.

Dock var motorn nyrenoverad på hondan, fick se kvitto osv på en jävla massa saker och pengar detta vägde då upp det lite dyra priset.

Qvarnan är i bra skick i det estetiska vilket gjorde att jag tyckte det var värt det ganska höga priset, dock behövde det bytas en kolv men då detta går på runt 1200 tyckte jag inte det var så mkt att tjöta om.

Sen att folk tar mycket betalt för sina 125:eek:r är väl helt naturligt, man kan ju ha tur att någon nappar ;)

Moppar är däremot enkla att sälja, krängde iväg min 01:a för 18K i sommras :hihi

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Loy skrev:
2191877 Både min Crm och Qvarna har varit ganska dyra i inköp.

Dock var motorn nyrenoverad på hondan, fick se kvitto osv på en jävla massa saker och pengar detta vägde då upp det lite dyra priset.

Qvarnan är i bra skick i det estetiska vilket gjorde att jag tyckte det var värt det ganska höga priset, dock behövde det bytas en kolv men då detta går på runt 1200 tyckte jag inte det var så mkt att tjöta om.

Sen att folk tar mycket betalt för sina 125:eek:r är väl helt naturligt, man kan ju ha tur att någon nappar ;)

Moppar är däremot enkla att sälja, krängde iväg min 01:a för 18K i sommras :hihi
Krängde iväg min 91:a för 12k Känn på den du:hihi

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lundgren skrev:
2191884 Krängde iväg min 91:a för 12k Känn på den du:hihi

Ja, jävlar. Men om det är något som är mer övervärderat än gamla 125:eek:r är det fan gamla mopeder. Det är helt hutlösa priser vissa tar, och sen att folk handlar ändå :3freak

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy