2192313 Beror precis på hur man tänker, och givetvis det är fortfarande en gammal hoj, men det beror lite på hur köparen resonerar. Kollar han på 2 hojar av samma sort. Den ena syns att den är sliten har gått många mil. rostig i ramen och allmänt skabbig för 15k Och sedan tittar han på en som är hur fin som helst, perfekt i lack, nyrenoverad motor, servad för 15k säger vi (kvitton finns och servad på verkstad). Och han säljer den för 25k Då väljer jag hellre den för 25k än den för 15k eftersom det är en bättre hoj. Fortfarande gammal men bra mycket bättre än den andra. Man kan inte lita på att alla säljarna följer marknadsvärdet för det gör de sällan när man kommer till ädre hojar. Det är bara vad jag tycker. Detta var hypotetiskt talat och en aning överdrivet, men det var principsaken jag ville få fram.
Man kan ju inte bara gå efter en tabell att så här mycket skall den hojen kosta detta året oavsett skick. Det är bara en uppskattning sedan avgör ju miltal, skick, service på verkstad, nya delar, kvitton på dem mm.