Svårt att byta avgassystem på Honda cbr 125?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Ja. Är det svårt? Har nämligen en kompis som har en sån hoj och funderar på ett effektavgassystem. mvh /Chrille

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Tzr91 skrev:
2106602 Ja. Är det svårt? Har nämligen en kompis som har en sån hoj och funderar på ett effektavgassystem. mvh /Chrille

Kan väl omöjligen vara svårare än att byta som på vilken hoj som helst, dvs lossa tre skruvar, sätta dit det nya, sätta fast skruvarna igen. Mao, sjukt enkelt.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
effektrör till en 4-takt? är han medveten om att effekten inte kommer att öka något kännbart?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
vad heter de effektsystem isåfall ? För allt trim la på sin dvs leovince hel system 150 cc förgasare m.m gav typ 2-3 häst så tror inte effektsystem ger så mycket på cbrer tyvärr...

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
det stod det ju på Gondalas sånt sak ju.. bara effektsystemet ökade 3 hästar p den.. eller har jag läst helt åt fan? :va

jag menar 150cc kit + fögge kan inte öka CBRen med bara 3 hästar.. helt galet att ens byta allt det där i så fall..

för det andra så har han inte ens kunnat mäta upp CBRen på 3 hk med 150cc. han har inte bytt till 150cc cylindern ännu värkar det som. Det står fortfarande 124 på cylindern som sitter där nu..

Last edited:

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
jo allt det värsta som gick att hitta till cbr sitter på. Och jag kan ju säga att jag tyckte verkligen inte de var värt pengarna. Klart den dönar över halva byn men jag drog han både i axxt och toppen hur enkelt som helst. M

Åter till saken jag tror inte den gav mer än 4 hästar när han bänkade den med alla grejjer på så 6-8 tusen för 3 häst om det är värt får var och en avgöra. :tungan

förlåt mig den var visst bänkad till 15 stora starka gräsklippare pållar.

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
mm det står de på cylindern ja men det är 149 cc tror jag de e. Asså dem har ristat in det för det är ju inte lagligt att köra med trimcylindrar på allmänna vägar men helt riktigt det står de men det är 150 cc eller vad de nu va...

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
ja precis.. så han kan ha 150cc cylinder även på besiktningen då.. ganska smart att ha 124 inristat då ju :tungan

Last edited:

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
Mm. Men det är ju knappast värt 8 tusen även ifall man skiter pengar för dem ynka hästarna de får du fan erkänna :pannkyss

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
mm det erkänner jag.. jag la ut 3000:- på mitt effektblås.. men det var mest för ljudets skull.. vet inte hur många hk mer det blev.

asså... va din Suzuki strypt i avgasportarna också eller?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
vet inte tror bara den var strypt i böjjen. Den var redan borta när jag köpte den av toy.

kanske inte ska spamma sönder denna tråden :hihi

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
det säger Wendel iaf.. hans avgasportar är fast löddade.. eller va fan det heter.. Låter lite skumt bara.. måste inte dom öppna sig?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
en som hjälpte mig att fixa min ts. Sa att den kunde va strypt i avgasportarna med. Men efter som att den gick så fort och bra så antog jag att den var helt avstrypt och bara körde. Men den kan vara strypt där men jag fattar inte räcker inte de me den effekten det är i den?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
när jag toppade den. Då var den normal den låter ju inte som den går friskt nu. Men jag hade uppe den i 150 uppmätt med min mätare och en bil. Jim bara försvann i backspeglen inte en hjalle hade han

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
lustit min toppar 135 på mätaren.. och han värkar inte dra maj iaf eller drog han inte fullt.. inte när vi låg på motorvägen idag. men den kanske har börjat gå sämre jag vet inte.. :confused:

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
ja asså den låter inte som den går rent som han dränker den i bensin eller liknande. Din går ju bra nu för en gång skull =)

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
ja men det är inte så bra jag blir tagen av snuten hela tiden.. det går fan inte hålla hastigheten.. aja nog snackat om de.. vi "håller ju inte oss till ämnet"

:felämne

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...