Svårt att sälja hoj på hösten.....

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
Tänkte bara kolla om det är fler än jag som har problem att sälja hojen.....
Hösten är väl inte den tid som alla väljer att köpa hoj direkt men....
Har en gsx-r 750 -99:a som jag försöker sälja men det verkar inte lovande. Inte ett enda svar på tre veckor. Tänkte att priset var för högt..... Skrev in "bud" och "byte" i annonsen. Vad händer ....................... ingenting.
Är det många som har samma problem??

:huvet
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Har oxå samma problem.Ingen har ringt på hojen :confused: ,nån har velat veta var man köpt alla prylar som sitter på,blir lite :mad: Tycker inte att det ska vara så svårt att få hojen såld men denna underbara sommaren har nog dragit sitt stå till stacken.Men när man minst anar det så....
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jag har också problem.. en har hört av sig och ville byta mot nån gammel-audi..
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
beror ju på pris åxå.......

får inte heller hoj såld
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Det har varit en dålig hoj säsong om man tänker på vilket väder vi har haft, det tror jag spelar in..
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jontemorrum skrev:
Har oxå samma problem.Ingen har ringt på hojen :confused: ,nån har velat veta var man köpt alla prylar som sitter på,blir lite :mad: Tycker inte att det ska vara så svårt att få hojen såld men denna underbara sommaren har nog dragit sitt stå till stacken.Men när man minst anar det så....

Ser ut som en Orange VTR -99? (man skulle kanske skaffa sig en reservdelshoj, om priset är rätt.... :tungan ) Vågar man fråga vad du begär?

Men.. angående trådfrågan, verkar vara skitsvårt sälja hoj efter midsommar, hade ett elände bli av med förra hojen, TRX850 för 4 år sedan, och då var det ändå en klass 5 hoj till rätt humant pris. Annonserade ÖVERALLT, men bara 1-2 "däcksparkare" som ringde. Hade tur få sälja till en bekants bekant, annars vet jag inte hur det skulle ha gått, hade väl fått prisdumpa rejält... :( Klass 7-hoj, höst, efter en relativt regning sommar, och ökande förs.premier, låter jobbigt... :död

/B
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
benkar skrev:
Ser ut som en Orange VTR -99? (man skulle kanske skaffa sig en reservdelshoj, om priset är rätt.... :tungan ) Vågar man fråga vad du begär?


/B

Har begärt 60,utrustning för 25 sitter på!Har gått 3200mil
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
hojförsäljning

Vet i f...n om det hjälper att sänka priset....... Då undrar ju bara folk vad det är för fel på hojen eftersom den är så billig........... Hoppas det blir enklare att sälja den i vår....
 

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Inga problem tycker jag.

Jag sålde nyligen min GSXR 750 -00. 10 mail och ca 7-8 telefonsvar efter att annonsen hade varit inne ett dygn.

Men kolla först upp vad hojen står i på nätet. Leta upp den billigaste hoj du kan hitta och sätt sedan ditt pris några tusenlappar lägre så ska du nog bli av med den.

En förutsättning är ju självklart också att hojen är i mkt bra skick och nyvaxad och fräch när folk kommer o kollar annars så går de ju ej o sälja saker...

Med dessa förutsättningar så kommer du att bli av med hojen till 99%.

LYCKA TILL!
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Det kommer...
Jag ska snart köpa en båge till, som jag o min tjej ska dela på...
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Hade min Duke II ute i våras, mycket mail kom samt att flera ville byta mot t.ex zx9 98-00. Men att få den såld verkade bra kärvt. Några skambud och så men inte mer.
Trodde att motarder skulle va enklare men det vette fan. Det blev till slut byte + stålar till cbr 93 och båda blev nöjda och glada. :D
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Wolfhound skrev:
Tänkte bara kolla om det är fler än jag som har problem att sälja hojen.....
Hösten är väl inte den tid som alla väljer att köpa hoj direkt men....
Har en gsx-r 750 -99:a som jag försöker sälja men det verkar inte lovande. Inte ett enda svar på tre veckor. Tänkte att priset var för högt..... Skrev in "bud" och "byte" i annonsen.

:huvet

Hur mycket ville du ha för den och vad kan du tänka dig att byta mot? Jag har en ZX-9R -01 som jag vill byta mot en billigare cykel. (uppdaterad annons på försäljningen)

Även om man vill få cykeln såld fort tycker jag inte att man ska totaldumpa priset. Det finns de som tar lägsta priset som standardpris för en viss typ av hoj och som förväntar sig att alla hojjar av den sorten ska kosta så lite. Annars kan jag väl säga att jag känner av samma problem, lågt intresse så här på slutet av säsongen.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tror det är lättare OM man skall köpa annan hoj, att man sätter ut att man vill byta, jag fick själv napp efter ett par dagar på så sätt, det är många som vill byta hoj, men inte vill ha "jaget" utan helst ersätta den man gör sig av med omedelbartbumsdirektpåfläcken, sen får antingen lägga emellan kosning eller få kosing, men då har ju båda grundplåten :tummenupp
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Jag har samma strul, det är nog bara att vänta till våren. Kan tänka mig att bli av med hojen för 70 papp men endast EN har mailat ett bud på 50 000 och en har ringt. Han som ringde var givetvis en sådan där som säger att han kommer över imorgon men som inte dyker upp alls.
:6surkart

Fick erbjudande från en handlare om att byta SV:n för 17' och en DR650 med prislapp på 52'. Jag är visserligen ute efter en DR men 52' är ett löjligt högt pris.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag blev erbjuden en Merca 200 -89 för min, och jag hade inte ens skrivit nåt om byte :huvet .

Har dock en del intresserade, eftersom det inte rör sig om så mycket pengar i mitt fall.
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
hojförsäljning

Visserligen kanske jag begär lite mycket och "ankstjärten" kanske inte är så populär men....... ändå...... En hoj från -99 som är i fint skick med massor av påplockade extraprylar tycker jag är värd 47000 spänn. Desutom har jag skrivit "bud" i annonsen. Antar att folk fattar att man kan pruta....

Annonsen: http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=9139

:huvet
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Fick just en in en handpenning på kontot, så jag kan väl nästan betrakta hojen som såld. :)
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Såklart man ska gå ned i pris Palmas! :)

Palmas skrev:
Hur mycket ville du ha för den och vad kan du tänka dig att byta mot? Jag har en ZX-9R -01 som jag vill byta mot en billigare cykel. (uppdaterad annons på försäljningen)

Även om man vill få cykeln såld fort tycker jag inte att man ska totaldumpa priset. Det finns de som tar lägsta priset som standardpris för en viss typ av hoj och som förväntar sig att alla hojjar av den sorten ska kosta så lite. Annars kan jag väl säga att jag känner av samma problem, lågt intresse så här på slutet av säsongen.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Wolfhound skrev:
Desutom har jag skrivit "bud" i annonsen. Antar att folk fattar att man kan pruta....

När du har skrivit 47 tusen och sen bud så tror nog många att 47 är botten priset och att du vill driva upp priset med budgivning.

Sen så vart det ju i princip en helt ny cykel -00, kanske därför det är lite svår sålt med en -99:a.

Hur som helst lycka till.
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
hojförsäljning

Mycket möjligt att det är så............. tack ska du ha förresten!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top