Svårt att sälja hoj på hösten.....

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Jag annonserade ut min Husky, var skitsvårt..
Tills... Jag bytte ut annonsen och skrev "bytes" i den också..
Fick 5 svar direkt, från andra som hade svårt att sälja :)
Men fick byteserbjudande mot en hoj som jag velat ha.
Ingen sporthoj då, en Tumpet Tiger :)
Så det bleve affär, jämt byte.
 

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1-00
Som sporthoj köpare måste jag nog säga att annonseringen är mycket viktig.
Även attityden på försäljaren.

Förra veckan var det klart att jag hade pengar till en R1:a, frugan och jag kollade blocket och alla andra populära hojsiter efter en lågmilare, ej ägd av 25 åring, blå osv osv.

Ringde några och bjöd på cyklarna, det var väldigt många R1:eek:r ute för försäljning då iaf. Vi tänkte på att ju mer prylar det sitter på hojjen desto mer fanatisk var ägaren på att köra uta helvete.

en snubbe svarade tom när han var påväg hem från banan....

Det blev iaf en R1 -00:a som gått 325 Mil :) Ägd av en äldre herre.
Känns som en mycket bra affär
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Wolfhound och Jontemorrum.

Lessen att behöva säga det här men ligger så fel i pris att ni nog inte kan hoppas på att någon ringer på annat än byte.

47k för en 5 år gammal sporthoj av en gammal modell. 47 för en 00'a hade varit vettigare...

och 60k för en 5 år gammal touringhoj?!?!?

Och utrustning på hojen? Vet ni någon som bryr sig ett smack om vilken utrustning som sitter på. Helsystem, slipon, powercommander..... så länge det inte finns tio likadana hojar i samma område, till samma pris så är det väl inen som bryr sig??


Jag säger inte det här för att vara taskig, men min uppriktiga uppfattning är att ni är ute på bärtur med era priser. Då ringer ingen.
 

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1-00
P@trik skrev:
Vad är det för fel på en hoj som gått på bana??
Det är det dom är byggda för.

Inget fel på banhojjar men det skrämmer bort folk som mig t.ex,
som varken har tid eller möjlighet att åka bana - det låter som hojjen slits mer
växellådan, motor, bromsar osv.

och jag vet samtidigt hur enkelt det är att koppla ur mätaren om
man ska åka längre sträckor.
 

sharp

Just cruiZin'
Gick med
15 May 2003
Ort
Lidingö
Hoj
Hojlös
Blir mer och mer glad att jag sålde min hoj i slutet på mars. Det sög som fan då när jag inte skulle få åka MC i sommar, men som vädret har varit och säljläget nu känns det jäkligt skönt. Sorry om jag tråkar er som försöker sälja, men va bara tvungen att ventilera :banana
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
hojförsäljning

Klart man bryr sig om vad det sitter för prylar på hojen. Iallafall om man har mc-intresse och inte är miljonär....F...n, det kostar ju en mindre förmögenhet att köpa till prylar till hojen. Men jag kan hålla med dig om att i slutändan om man står och väljer mellan två hojar så kollar man nog mer på skick och pris..... Men det är ju ingen nackdel om det sitter schyssta grejor på.....
PRISET PÅ MIN HOJ ÄR PRUTBART! (är jag så otydlig i min formulering?) :va
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Alltså seriöst:

VTR - Det finns hur många som helst på blocket och 5 stickprover tyder på att du är ca 10 tusen för dyr för att kunna hoppas på försäljning.

Gixxer750 old model - Lite svårare att bilda sig en snabb uppfattning men jag tror helt uppriktigt att du behöver ner på ett utpris nära 40. Det kommer garanterat dyka upp 00'or för 50 i höst.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Wolfhound skrev:
Klart man bryr sig om vad det sitter för prylar på hojen. Iallafall om man har mc-intresse och inte är miljonär....F...n, det kostar ju en mindre förmögenhet att köpa till prylar till hojen. Men jag kan hålla med dig om att i slutändan om man står och väljer mellan två hojar så kollar man nog mer på skick och pris..... Men det är ju ingen nackdel om det sitter schyssta grejor på.....
PRISET PÅ MIN HOJ ÄR PRUTBART! (är jag så otydlig i min formulering?) :va

Jag tror att 3900 mil är en av dom stora nackdelarna i fallet. Sad but true. När jag köpte min för snart ett år sen hade jag som krav att den skulle ha gått absolut max 2000 mil.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
vad tycker ni om 53000kr
för en TLr som gått 1910 mil
en ägare.
bagstertankväska
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Chrille skrev:
Alltså seriöst:

VTR - Det finns hur många som helst på blocket och 5 stickprover tyder på att du är ca 10 tusen för dyr för att kunna hoppas på försäljning.

QUOTE]

Finns ju inga VTR:r som har like mycket utrustning som min!Nån borde ju höra av sig tyckar jag,men detta vädret gör sitt oxå(å mitt pris)
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Pejo skrev:
Jag tror att 3900 mil är en av dom stora nackdelarna i fallet. Sad but true. När jag köpte min för snart ett år sen hade jag som krav att den skulle ha gått absolut max 2000 mil.


Fattar inte varför folk hänger upp sig på miltalet hela tiden,titta på hojens skick och service stämplar istället det säger mycket mer än miltalet.

Min förra hoj var en blade-02 med 3000mil på mätaren.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Vad har du som gör din hoj unik, Jonte?? Och syns det i annonsen?

Har du Öhlins el dyl fram o bak så visst, men bagster, slipon, Dynojet är ju standardkit.
 

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1-00
Så här anser jag att det är.

När man köper hoj så har man vissa kriterier , dessa är oftast

Ej mer än t.ex 50.000 :-
Årsmodell t.ex 00 eller nyare
Högst t.ex 2000 Mil

Om det sen sitter Titan där cuts där eller annat bjäfs så spelar inte det nån roll, det struntade iaf jag i

MAN SORTERAR EFTER PRIS.

:rolleyes:
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Chrille skrev:
Vad har du som gör din hoj unik, Jonte?? Och syns det i annonsen?

Har du Öhlins el dyl fram o bak så visst, men bagster, slipon, Dynojet är ju standardkit.

Har akra titansystem,dynojet,KN.filter,högt tonat kåpglas,bellypan,stålomspun.
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
hojförsäljning

Håller med dig P@trik....... Milen ska man f...n inte lita på........ Inte speciellt svårt att manipulera om man vill..... Min hoj låter bra mycket bättre i motorn än många andra som gått mindre mil........
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
jontemorrum skrev:
Har akra titansystem,dynojet,KN.filter,högt tonat kåpglas,bellypan,stålomspun.


Risken finns att någon ber dig ta av allt 'krafs' och sänka priset därefter. Tillbehör har ett värde för den som köper grejjerna, när man säljer så är det inte alls säkert att köparen värdesätter grejset.... utan kanske vill ha originalskick istället.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Pejo skrev:
Risken finns att någon ber dig ta av allt 'krafs' och sänka priset därefter. Tillbehör har ett värde för den som köper grejjerna, när man säljer så är det inte alls säkert att köparen värdesätter grejset.... utan kanske vill ha originalskick istället.

Varför :confused: E ju guld värt å hitta en hoj som det är mycke utrustning på!Eller?Det tittar jag efter iallafall.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
jontemorrum skrev:
Varför :confused: E ju guld värt å hitta en hoj som det är mycke utrustning på!Eller?Det tittar jag efter iallafall.

Vi är alla olika. Det finns goda skäl för både att hitta välutrustade hojjar och hojjar i originalskick.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top