Svårt att sälja hoj på hösten.....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
jontemorrum skrev:
Varför :confused: E ju guld värt å hitta en hoj som det är mycke utrustning på!Eller?Det tittar jag efter iallafall.

Jo men det är ju lite vad som tilltalar köparen. Det enda du har som jag gillar är bellypan och stålomspunnet. Stålomspunnet monterar jag själv för ett par hundringar. Kåpglaset måste bort - 800 spänn
Därför är inte din hoj värd tio tusen extra för mig.

Någon annan kanske gillar Akrat och skiter i det jag gillar..... men han tar antaligen lika gärna Jardine-slipon...

Det jag tror är att du måste hitta rätt köpare och Den Rätte har en j-a massa hojar att välja på....

Men hade du haft Bellypan och Öhlins på så hade jag varit rätt köpare om ett par månader....
 

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
VAGNHÄRAD
Hoj
ingen just nu
försökte sälja min R1-04...rätt så billigt med tanke på att jag själv gett 137900+ 8000 för ett sabring titan slip on...

http://www2.blocket.se/view/3079115.htm?l=0&c=1&city=0

fick iofs mkt svar...dock från många som bara hade kokosnötter eller trasmattor och ville byta... :kocko
nåväl.. har ingen panik att sälja så den får väl stå där i garaget och samla damm medans jag jobbar på mitt nya jobb (därför jag ska sälja)
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
hojförsäljning

Sant att man inte får tillbaka pengarna men.... kanske gör hojen lite mer attraktiv...... Angående välutrustade hojar så tror jag personligen att de är mer välskötta än en helt standardhoj..... Eller har man lagt pengarna på det istället för service.. :)
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
see ya skrev:
försökte sälja min R1-04...rätt så billigt med tanke på att jag själv gett 137900+ .....)

Vad du har gett är det väl ingen som funderar på. Ny R1-04 för 121 på MC-kompaniet är ju riktlinjen....

Dina konkurrenter på Blocket är ju skrattretande i pris-sättningen. 113 -115 -125!?!

Så du kanske inte ligger tvärfel...
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Wolfhound skrev:
Sant att man inte får tillbaka pengarna men.... kanske gör hojen lite mer attraktiv...... Angående välutrustade hojar så tror jag personligen att de är mer välskötta än en helt standardhoj..... Eller har man lagt pengarna på det istället för service.. :)

Pengarna tillbaka får man nästan aldrig,men det borde göra hojen mer intressant än andras hojar.Klart den är fullservad.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Chrille skrev:
Jo men det är ju lite vad som tilltalar köparen. Det enda du har som jag gillar är bellypan och stålomspunnet. Stålomspunnet monterar jag själv för ett par hundringar. Kåpglaset måste bort - 800 spänn
Därför är inte din hoj värd tio tusen extra för mig.

Någon annan kanske gillar Akrat och skiter i det jag gillar..... men han tar antaligen lika gärna Jardine-slipon...

Det jag tror är att du måste hitta rätt köpare och Den Rätte har en j-a massa hojar att välja på....

Men hade du haft Bellypan och Öhlins på så hade jag varit rätt köpare om ett par månader....

Vad ger du då??
 

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
VAGNHÄRAD
Hoj
ingen just nu
Chrille skrev:
Vad du har gett är det väl ingen som funderar på. Ny R1-04 för 121 på MC-kompaniet är ju riktlinjen....

Dina konkurrenter på Blocket är ju skrattretande i pris-sättningen. 113 -115 -125!?!

Så du kanske inte ligger tvärfel...
VET att jag ligger ganska rätt i pris...vet att om jag väntar till vår får jag dom pengarna. sen ska tilläggas att mc- kompaniet säljer direktimporterade hojjar för dom pengarna. händer något med hojjen måste man åka dit med den osv...sen kan det bli problem med garantier osv osv...
 

sandstream

Guest
Jag är lite motsägelsefull när jag köper bilar/hojar. Köper helst så original som möjligt för att kunna sätta min egen prägel på fordonet. Mao skulle jag inte köpa ett av mina egna fordon :va :D

Tillbehören är totalt ointressanta för de flesta köpare och det spelar ingen roll vad de kostat i inköp. Köparen har oftast bildat sig en uppfattning om vad den hoj som han är ute efter kostar och att då ligga tex 10.000:- högre pga diverse tillbehör gör att den går bort direkt.

Att sälja hoj på hösten är som att sälja slalomskidor på våren, det är inte riktigt rätt läge plus att de är många som säljer efter säsongen vilket gör utbudet större.

OM jag köper en ny hoj i vinter så går jag till en handlare och tar smällen som det innebär ekonomiskt att byta in den nuvarande hojen.

Önskar er lycka till och hoppas att ni får hojarna sålda :tummenupp
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Scott Sexpump skrev:
Såklart man ska gå ned i pris Palmas! :)

Jag säger som jag sa igår, sälj BMWn så kan vi snacka :) Eller vi kan snacka ändå jag är säker på att du är en riktig penningkarl med hästhandlarplånbok. :hihi
Halva nöjet är ju förhandlingen, spelet mellan köpare och säljare...eller?
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Varför inte sätta tillbaka originalprylarna på hojjen, sälja den i originalskick och kränga tillbehören separat?
Det borde ge mer tillbaka för de grejjor ni monterat extra.

Min erfarenhet av prylgalna är att de helst vill välja grejjerna själva och ej är så intresserade av vad som redan sitter där.

Själv skulle jag pruta priset ett par tusenlappar om originalsystemet inte fanns med vid hojköpet eftersom jag kör mycket bana. (Det är också lättare att höra motorgång etc, om originalsystemet sitter på vid provkörning.)

/B)
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Sålde min hoj på 19 timmar, och säljaren var från Lappland någonstans! (jag uppsala)
Satte in anons kl 19:00 ringde 40 min senare och köparen åkte nattåget ner för att
hämta den : )

Men då var det rätt hoj till rätt pris med rätt färg osv osv!
Rätt köpare = Snabb affär!
Sålde en Yamaha SZR 660 1900mil som var helsvart! (ända svarta till salu i Sverige då : )
Nya däck nytt drivpaket, ny olja osv osv. Och till rätt pris : )
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
På tal om att sälja hoj. Jag har precis blivit uppringd av nån snubbe som hade skannat blocket efter annonser och som ringde och erbjöd sig att lägga in annonsen på TV4text i två veckor för 339,- :confused: Han menade att var tredje objekt var sålt inom tre veckor på TV4text enligt statistiken.

Sen mumlade han en massa om att det var mindre konkurrens på texttv och att man fick ut högre pris på objekten därför. När jag pressade honom om statistik och var han kunde bevisa att det var så blev han väldigt svävande och sa att det var hans personliga uppfattning. Jag frågade även vad det kostade att lägga in annonsen själv och det visste han inte men om det inte var så stor skillnad så kunde han pruta på sitt pris. Jag tyckte ärligt att det lät jäkligt korkat och tackade nej. Då blev han sur och tackade för sig. :huvet

Har någon annan fått samma fråga och vad har ni för erfarenheter om ni har lagt in cykeln på TV4text? Skulle vara bra att veta :banana

Hör kanske inte 100% till tråden men vi är ändå inne på ämnet att få så bra som möjligt så snabbt som möjligt för cykeln.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
ReDan skrev:
Sålde min hoj på 19 timmar, och säljaren var från Lappland någonstans! (jag uppsala)
Satte in anons kl 19:00 ringde 40 min senare och köparen åkte nattåget ner för att
hämta den : )

Då hade han ju ruskigt långt att köra hem!! Hur löste han det?
Funderar själv på hur man ska agera om man är intresserad av en hoj som "bor" långt bort. :va
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Palmas skrev:
På tal om att sälja hoj. Jag har precis blivit uppringd av nån snubbe som hade skannat blocket efter annonser och som ringde och erbjöd sig att lägga in annonsen på TV4text i två veckor för 339,- :confused: Han menade att var tredje objekt var sålt inom tre veckor på TV4text enligt statistiken.

Sen mumlade han en massa om att det var mindre konkurrens på texttv och att man fick ut högre pris på objekten därför. När jag pressade honom om statistik och var han kunde bevisa att det var så blev han väldigt svävande och sa att det var hans personliga uppfattning. Jag frågade även vad det kostade att lägga in annonsen själv och det visste han inte men om det inte var så stor skillnad så kunde han pruta på sitt pris. Jag tyckte ärligt att det lät jäkligt korkat och tackade nej. Då blev han sur och tackade för sig. :huvet

Har någon annan fått samma fråga och vad har ni för erfarenheter om ni har lagt in cykeln på TV4text? Skulle vara bra att veta :banana

Hör kanske inte 100% till tråden men vi är ändå inne på ämnet att få så bra som möjligt så snabbt som möjligt för cykeln.

Var en tjej som ringde mig därifrån igår oxo. Priset var ju svinigt högt, och jag tror faktiskt att Blocket är det bästa just nu.
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Palmas skrev:
På tal om att sälja hoj. Jag har precis blivit uppringd av nån snubbe som hade skannat blocket efter annonser och som ringde och erbjöd sig att lägga in annonsen på TV4text i två veckor för 339,- :confused: Han menade att var tredje objekt var sålt inom tre veckor på TV4text enligt statistiken.

Sen mumlade han en massa om att det var mindre konkurrens på texttv och att man fick ut högre pris på objekten därför. När jag pressade honom om statistik och var han kunde bevisa att det var så blev han väldigt svävande och sa att det var hans personliga uppfattning. Jag frågade även vad det kostade att lägga in annonsen själv och det visste han inte men om det inte var så stor skillnad så kunde han pruta på sitt pris. Jag tyckte ärligt att det lät jäkligt korkat och tackade nej. Då blev han sur och tackade för sig. :huvet

Har någon annan fått samma fråga och vad har ni för erfarenheter om ni har lagt in cykeln på TV4text? Skulle vara bra att veta :banana

Hör kanske inte 100% till tråden men vi är ändå inne på ämnet att få så bra som möjligt så snabbt som möjligt för cykeln.

Ringde till mej också, väldigt skumt, babblade om mer kapitalstarka köpare på text-tv? Avböjde vänligt men bestämt då blev han sur och avslutade samtalet :tomten
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Jag ser tillbehör som effektpipa som ett plus. Har man själv tänkt att köpa något liknande kan man ju spara rätt fina slantar på det.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top