Svårt att sälja hoj på hösten.....

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hur ändrar att den är strypt färsäljningspriset?
De flesta hojägarna värdesätter sina klenoder för högt : ) Så är det bara!
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Så här är det!

Det är få som vill köpa hoj på hösten om dom kan köpa en likadan till våren för samma pengar eller mindre och med tanke på försäkringspremielotteriet så föredrar folk att köpa när dom vet vad försäkring kommer att kosta nästa år!

därför finns fenomenet höstpris vilket jag annser är -10 papp!

anta att du exempelvis ska ta lån på hojen då vill du inte ha en som står och tickar garageförsäkring och ränta kanske 600- 1000 kr i månaden 4-6 månader utan väntar hellre.

hösten är köparens markand så är det har alltid varit och kommer så att förbli gäller både mc båt och andra sommar leksaker.

Det finns ju även dom som vill göra ett klipp och köper billig hoj på hösten / vintern och är startklara när de första vårdagarna kommer men dessa verkar inte vara så många och dom är som jag fattat det väl insatta i vad ett bra pris är!


angående diskutionen om tillbehör så skulle jag påstå att du inte får mer betalt för en hoj med tillbehör men att den blir atraktivare och därmed mer lättsåld (om nu ordet lättsåld kan användas i mc samanhang)

Lycka till med försäljningen och om ingen köper så ÄR priset för högt!
kan ni inte sänka tills den nivå som köparna är villiga att betala så föreslår jag att ni ska behålla hojen då ni har den för kär! :tungan


lycka till Mv. Oskar
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Markus skrev:
Vill du inte ha en Suzuki GSXR600 1998 på 2300 mil istället? Prisskillnaden mellan ovan FZR är inte så väldans stor. Plus 10' ungefär.

Hehe, nej tack!
Tror den är lite för ny = dyrare försäkring plus att jag hade tänkt hålla mig under 30 kkr. :gnissla
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
jag köpte en ducati monster för 1.5 vecka sedan, och jag satt och ringde runt på alla hojjar(ca 8st,endast 750-900cc,någon 620cc åxå) som fanns inom en 30-40mils omkrets, och alla utom två st var sålda, jag passade på att fråga på hur mycket dom hade fått för hojjarna när dom hade såld den, och ingen hade prutat på hojjarna :confused:

då tillhör ju inte monsterhojjarna fklass 7, så ni som säljer fklass 7 hojjar kan få det svårt,(min vfr vtec 800 fklass 7 har stått på mcvaruhuset i två år utan att någon har köpt den) :hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
PacMan skrev:
Hehe, nej tack!
Tror den är lite för ny = dyrare försäkring plus att jag hade tänkt hålla mig under 30 kkr. :gnissla

"Billig" försäkring, om man kör trafik...
Kom på idag att den kanske borde avyttras, men man blev ju inte mer positiv av den här tråden...
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Allt säljs bara om priset är bra.

Skulle utan tvekan köpt en billigare hoj nu än på sommaren.
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
Hojjen

Tycker att det är lite konstigt att ingen ger ett skambud iallafall....... Har antagligen helt fel hoj...........
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
see ya skrev:
VET att jag ligger ganska rätt i pris...vet att om jag väntar till vår får jag dom pengarna. sen ska tilläggas att mc- kompaniet säljer direktimporterade hojjar för dom pengarna. händer något med hojjen måste man åka dit med den osv...sen kan det bli problem med garantier osv osv...

De som har dom pengarna vill nog hellre ha en nyare hoj än din då...
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Mange skrev:
att den gått över 5000mil tycker jag inte är så farligt den är ju trots allt 12 år gammal

Jag skulle vilja säga att det är illa nog att den gått över 5000 mil, och det blir ju inte bättre precis med det faktum att den är 12 år gammal!

Ungefär så skulle jag tänka om jag var köpare...
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
KalleNorton skrev:
håller med om det...även fast en nytt akrapovic kostar 12.000, så kanske man kan köpa det sen om hojen är fin.

Dubbla det så får du priset på mitt!!!! :D
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
hehe... 12 lapp mindre än vad jag gav för min R1 -00 med 1700mil på mätaren i vintras! :hihi



Mange skrev:
Jag försöker också få min hoj såld...har haft den ute på annons sedan i början på juni men ändå har det bara varit några få som ringt. Vad tror ni det är för fel? http://www2.blocket.se/view/2996831.htm?l=0&c=1&city=0


ang. tv4-text så lade jag ut min hoj där, ringt men det var ju så klart inte en enda spekulant som ringde
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har haft min hoj på annons sedan början av juli. Har sänkt priset stadigt under tiden som gått... Nu är jag nere på 25Kkr för min FZR å ska visa den imorgon...

Ska bli härligt att få ge sig ut på ny MC-jakt om jag får sålt min pärla imorrn... Å som vi/ni diskuterat, man får inte mycket för utrustningen man lagt ut... Har ju lagt minst 10K på larm, kåpglas å skit.... men vaffan...

:crash
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
tycker du ska vara skitnöjd om du får 25´ för din hoj! :tummenupp

det är alldeles för mycket överpriser på gamla rariteter,
sedan undrar folk varför de inte får saker & ting sålda!

folk tror att de ska få hälften av nypriset efter 5-6år & ett par 1000-mil senare! :rolleyes:

hållundan skrev:
Har haft min hoj på annons sedan början av juli. Har sänkt priset stadigt under tiden som gått... Nu är jag nere på 25Kkr för min FZR å ska visa den imorgon...

Ska bli härligt att få ge sig ut på ny MC-jakt om jag får sålt min pärla imorrn... Å som vi/ni diskuterat, man får inte mycket för utrustningen man lagt ut... Har ju lagt minst 10K på larm, kåpglas å skit.... men vaffan...

:crash
 

miniman

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 400
Jag tror nog att den dåliga sommaren spelar stor roll också även om priset naturligtvis är viktigt. Jag har haft min Esther "seven" till salu ett bra tag och det är bara några få som ringt på den. (är någon intresserad av fyrhjulig sporthoj så titta på http://www.bilannonser.nu/showCar.aspx?id=217990) Roliga fordon som "kräver" bra väder är svårsålda en skitsommar som denna! Som tur är så skiner solen just nu i hufvudstaden och håller det i sig tar jag ut sjuan eller banditen i eftermiddag!
 

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
Tycker Chrille har otroligt rätt i sina inlägg :tummenupp


Folk tror ju de ska få hur mycket som helst för sina hoj, å sen tror jag det avskräcker när folk sätter fantasipriser å sen går ner några tusenlappar då och då, då har ju ev köpare sett de olika sänkningarna å är absolut inte intresserade av att köpa hojen. Nej, sätt ut hojen till det absolut lägsta pris ni kan tänka er direkt (det bör ligga några tusen under alla andra konkurrenter) om ni verkligen vill bli av med den itsället för att göra lönlösa försök med fantasipriser, sad but true.

Tillbehören är oftast tyvärr inte värda ett smack är min uppfattning.

Jag hade min Gixxer 1000 -03 i exakt ett år från att jag plockade ut den ny och sålde den för 80 för 3 veckor sedan, dvs en förlust på ca 50 men det spelar ingen roll, nu e den såld å jag var billigast just då därför fick jag den såld. Nu får man nog inte mer än 75 max för dem......
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Man får mycket för pengarna nu, kanske mer om man avvaktar lite till ?

Så tänker jag allafall och jag letar efter hoj, dock ska den va jäffla billig för att jag ska ha råd nu. 10k ? :)

Lagom till våren har jag så jag kan köpa mig min första hoj för ca 20papp, lagom till när allting är som dyrast *suck*. :huvet


Lycka till ni som försöker sälja, vet hur frustrerande det är att inte bli av med saker.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Chrille skrev:
Det finns naturligtvis bara ett svar.

Den är för dyr. Får du inte sålt den på två månader så är det helt enkelt för dyrt. Även om du tycker att hojen är aldrig så fin och funkar aldrig så bra så är det en 600 som är 3-4 generationer för gammal, ca 30 häst för svag och helt enkelt inte längre duger åt den målgrupp den en gång var ämnad för.

Lägg sen till att du kan köpa en Gixxer600 -96 eller nyare för ca 35 med lite tålamod så borde det väl vara ganska tydligt....(det tog mig fem minuter att hitta en -98 för 38...)


Eller köpa min gsxr 750 årsmod 99 för 32 tusen, eller 30 tusen utan öhlinsstyrdämparen.
 

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Jag satte ut min motard på annons i början av sommaren på flera olika ställen, blocket, mc börsen osv, endast en person hörde av sig och han kom inte ens och kollade på hojen...och motards som ska vara så lättsålda säger dom. Nåja, jag ska sätta in den igen i början av nästa säsong så kanske det går bättre.
 

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
hojförsäljning

Funderar på att behålla min gsxr 750 -99 och köra den på banan istället..... Måste man gå ner väldigt mycket i pris på sin hoj så kan man ju lika gärna behålla den. Tänkte fråga om du ville sälja styrdämparen......
:)
norrlansguld skrev:
Eller köpa min gsxr 750 årsmod 99 för 32 tusen, eller 30 tusen utan öhlinsstyrdämparen.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Wolfhound skrev:
Funderar på att behålla min gsxr 750 -99

Då är det ju som nån va inne på, då har du din pärla för kär! :fakta

Hittar man hojjar som är ca 10lappar billigare kanske man måste inse att priset är för högt.
Självklart kan man testa, men man ska nog inte bli så upprörd som du verkar bli för att du inte blir av med den.

Lycka till säger jag, och om nån är intresserad av ett byte mot en KTM 640 SM -99:a så e det bara att PM:a :banana
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top