Så här är det!
Det är få som vill köpa hoj på hösten om dom kan köpa en likadan till våren för samma pengar eller mindre och med tanke på försäkringspremielotteriet så föredrar folk att köpa när dom vet vad försäkring kommer att kosta nästa år!
därför finns fenomenet höstpris vilket jag annser är -10 papp!
anta att du exempelvis ska ta lån på hojen då vill du inte ha en som står och tickar garageförsäkring och ränta kanske 600- 1000 kr i månaden 4-6 månader utan väntar hellre.
hösten är köparens markand så är det har alltid varit och kommer så att förbli gäller både mc båt och andra sommar leksaker.
Det finns ju även dom som vill göra ett klipp och köper billig hoj på hösten / vintern och är startklara när de första vårdagarna kommer men dessa verkar inte vara så många och dom är som jag fattat det väl insatta i vad ett bra pris är!
angående diskutionen om tillbehör så skulle jag påstå att du inte får mer betalt för en hoj med tillbehör men att den blir atraktivare och därmed mer lättsåld (om nu ordet lättsåld kan användas i mc samanhang)
Lycka till med försäljningen och om ingen köper så ÄR priset för högt!
kan ni inte sänka tills den nivå som köparna är villiga att betala så föreslår jag att ni ska behålla hojen då ni har den för kär!
lycka till Mv. Oskar