Svårt att sälja hoj på hösten.....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Wolfhound skrev:
Äh, jag skiter väl i hojjen egentligen............... Men vill man sälja den för att byta mot en banhoj så kanske man vill ha ut någon spänn för den........ Är ju egentligen inte så logiskt att folk begär samma pengar för en risig banhoj.... Eller? :va


Samma peng? En Gixxer som din för banan ska inte kosta en spänn över 25 om det inte medföljer en släpkärra med tillbehör så vart har du fått det ifrån?
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Nu inser jag att jag haft en himla tur som fått min såld! Jag annonserade på blocket och satte priset efter att ha jämfört med andra hojar av samma modell. Efter 10 dar ringde första personen och han hade kollat begprislistan och erbjöd mig det priset. Jag kollade upp det och det visade sig stämma och då gick jag med på att gå ner ett antal tusingar i pris. Han kom och hämtade den på direkten och tjafsade inget mer om priset eller så. Så jag var nöjd att jag fick den såld innan vintern och vi kom överens om ett pris som var rimligt för båda... Så det räckte med att en person ringde på annonsen! Han sa oxå att han hade ringt på massa annonser, men att de flesta av samma modell ligger väldigt högt i pris. Då är det ju bara att ringa runt till man hittar nån som kan släppa den för ett mer rimligt pris.

Sen är det ju säkert lättare att sälja offroadare än sporthojar på hösten :) Särskilt om de har värmehandtag :D (fan va jag har blivit retad för mina värmehandtag och ABS! men det är gött å ha!)
 

TALLE

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
ZX-6R - 98
Wolfhound skrev:
Tänkte bara kolla om det är fler än jag som har problem att sälja hojen.....
Hösten är väl inte den tid som alla väljer att köpa hoj direkt men....
Har en gsx-r 750 -99:a som jag försöker sälja men det verkar inte lovande. Inte ett enda svar på tre veckor. Tänkte att priset var för högt..... Skrev in "bud" och "byte" i annonsen. Vad händer ....................... ingenting.
Är det många som har samma problem??

:huvet

Jo jag har precis samma bekymmer..
fattar inte att det inte är nån som vill göra ett klipp? För 40 k för en -98 as zx-6r i toppskick (nya däck inte en repa mm) är väl absolut inte farligt?
 

dim

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
hornet 900, vtr 1000
jag ska köpa 10 sept...

antagligen cbr 600 f eller 750 gixxer, c:a 35000
kollar lite nu...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Polly skrev:
Särskilt om de har värmehandtag :D (fan va jag har blivit retad för mina värmehandtag och ABS! men det är gött å ha!)

Värmehandtag hade jag på RDn, och ska ha på nästa hoj oxo. :tummenupp Det spelar ingen roll hur man använder hojen, nån gång ibland blir det kallt om fingrarna och då är det fint att ha! Sen vill jag dessutom kunna ta en tur i november om det skulle vara plusgrader och torrt.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
svårt att sälja..Hmm jo!! Fick lägga ut en ny annons på min hoj idag..sänkte även till 88K :( då kommer jag ha kvra runt 20 k på lånet:tummenner
 

dim

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
hornet 900, vtr 1000
om nån har en bra sån, säg till....

om nån har en bra sån, säg till....(som i min förra tråd alltså)
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Får förhoppningsvis sålt hojen idag. Det flyger upp en kille från Malmö för att hämta den. :banana

Riktpriserna verkar bara vara för företag. Min sv ligger på 80' enligt riktpris men det är bara att glömma nu på hösten. Vid 75' ringde eller mailade ingen. När jag dumpade till 65' blev det riktigt livat efter några dagar. Står iaf en till på kö som vill köpa. Det är lite surt att sänka så mycket, men lite udda klass 7 hojar är förbannat svårsålda. Och nu har jag pengar till en vinter-offroad, låt snön komma! :rock

Jag saknar redan SV:n lite. :näsblod
 

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
CeBeÄrr 600
Nån som vet hur mycket man måste dra av för skrapad plast? :confused:
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Frågan är ju lite vad man ska med en hoj till nu när säsongen är över???

... Dvs. inget intresse, inga intressenter

Lite som att försöka sälja Slalomskidor på sommaren eller en snöskoter mitt i sommaren...


Slutsats: Det BORDE va väldigt mycket svårare att sälja en hoj på hösten än på våren... tyvärr...
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
4år gammal tråd du hittat inte illa ! Vänta till våren om du inte står o behöver pengarna !
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
det stavas F I N A N S K R I S

bor på Hammarbyhöjden....min lya var värd 1,5 mille för 2-3 månader sen...idag får man max 1 millle!

biljar, hojjar, ja INGET går att sälja nu!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
hade en krockat gixxer-750, sålde på bara några dar.

Det är inte ett dugg svårare att sälja på hösten, bara man sätter rätt pris från början och skippar fantasipriserna.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Trådlyft SM startar nu? :)
 

Ekerholm

Guest
satte ut min hoj o början av september.. och man kan ju säga så här att man tror ju att man har skrivit fel mobil nr i annonsen... är det någon gång på året man ska köpa så är det ju nu på hösten.. jag köpte min förra hösten... men det verkar ju som att folk väntar till våren när alla höjer priserna...
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Visst finns köparna! Men de är få så här års. Alltså gäller det att sticka ut lite, exempelvis med lågt pris. Vill man inte göra det, då är tipset att hålla kvar hojen till våren.
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
det stavas F I N A N S K R I S

bor på Hammarbyhöjden....min lya var värd 1,5 mille för 2-3 månader sen...idag får man max 1 millle!

biljar, hojjar, ja INGET går att sälja nu!

OfT:
Trist när man tar en egendoms fiktiva värde som intäkt till mer eller mindre konsumtion. Det är sånt som bidrar till de kraftiga konjunktursvängningarna.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top