Svårt att sälja hoj på hösten.....

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
ta denna..

http://www.blocket.se/vi/17506482.htm?ca=11_s

tycker folk detta e bra pris.. för folk som inte bor på gotland?

den kanske blir såld ^^
98:ans cbr 600 med 4k på mätaren
prutad å klar
30k nedsatt från 38k
visserligen nyservad mer eller mindre.

men i mina ögon e det lite högt pris.. för att dels e höst.. finns billigare hojar på fastlandet.

som jag ser det komemr den bli svårsåld för den prislappen om köparen inte bor på ön själv..

eller om man slänger iväg ett mail med en snabb enkel fråga om killen åker ofta över till fastlandet. men de e om jag nu själv skulle vara intresserad av denna hoj å pris.. men inget jag e ute efter själv.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jag fattar inte hur det kan vara så svårt att inte förstå varför man får ha lågt pris på vintern för en hoj om man vill ha sålt den.
Jag känner då inte många som kör omkring på sporthoj under vintern.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Its a waiting-game

Alltså seriöst:

VTR - Det finns hur många som helst på blocket och 5 stickprover tyder på att du är ca 10 tusen för dyr för att kunna hoppas på försäljning.

Gixxer750 old model - Lite svårare att bilda sig en snabb uppfattning men jag tror helt uppriktigt att du behöver ner på ett utpris nära 40. Det kommer garanterat dyka upp 00'or för 50 i höst.


GAMMAL TRÅD HAMNADE JAG UTI, MEN PROBLEMATIKEN ÄR DENSAMMA, KANSKE VÄRRE NU MED DEN FINANSIELLA VÄRLDSKRISEN.

Nya modellen GSXR750 2000 till 2002, pris under 50.000.-- då är jag lite intresserad.

Sedan så har vi ju modellen innan, 1996/97 med förgasare och modellen 1998/99 med insprutning och som alltid är det första året som hojen har lite barnsjukdomar och då blir ju 1997 med förgasare eller 1999 med insprutning någon utav åren man ska välja och följdaktligen blir då 96an och 99an mindre intressanta och måste då säljas lite billigare!

Ja det är inte lätt att vare sig vara köpare eller säljare.

:confused: . Köpare behöver inte hojen innan våren! Säljaren behöver inte hojen till hösten. Pris och skick är det som ändrar på detta! Grymmt fin och billig så har man nog en deal på "G"!

Men det är ju inte mc-säsong, så som köpare behöver man inte ha bråttom. Och nu ska det bli/är en ekonomisk världkris, börsen i Sverige har gått ner över 30% och det kommer att bli värre, kanske snart läge för halva priset min vän! Det är besvärligt, hade för ett 1/2 år sedan ute ett gäng hojar till salu och ville ha hyfsat betalt, misslyckades totalt så visst sitter man i båten utan åror om man är säljare just nu!
Toyman
 

Bifogat

  • IMG_3331 sh.jpg
    IMG_3331 sh.jpg
    193.6 KB · Visningar: 73
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Original säljer bättre!

Chrille skrev:
Alltså seriöst:

VTR - Det finns hur många som helst på blocket och 5 stickprover tyder på att du är ca 10 tusen för dyr för att kunna hoppas på försäljning.

QUOTE]

Finns ju inga VTR:r som har like mycket utrustning som min!Nån borde ju höra av sig tyckar jag,men detta vädret gör sitt oxå(å mitt pris)

GAMMAL TRÅD HAMNADE JAG UTI, MEN PROBLEMATIKEN ÄR DENSAMMA, KANSKE VÄRRE NU MED DEN FINANSIELLA VÄRLDSKRISEN.


KANSKE BÖR MAN SOM SÄLJARE UTGÅ IFRÅN DETTA FAKTUM ATT KÖPAREN ÄR INTRESSERAD UTAV MODELLEN SOM DEN LÄMNADE FABRIKEN, ELLER?

Tror ibland att många köpare uppskattar om hojen är tillbakabyggd till originalskick, är nöjd med den som den lämnade fabriken. Tanken blir ju att om det är en massa grejor bytt på hojen så kostar den mera!

Lite bilder som jag tog 2003 när jag lånade en utav Honda, ock lekte lite i paint (gammelhoj kontra modern (2003 ! ). Jag gillade hojen och ska ha en sådan till våren om inte ekonomin rasar totalt. I originalskick så att jag kan välja mitt egna buller och design om jag så önskar. MVH Toyman

Sälj hojen i originalskick, och grejorna vid sidan om, det tror jag är ett bättre utgångsläge.

Lite extra jobb men det lönar sig tror jag.

Som köpare vill man själv välja vad för grejor man vill ha på hojen. Smaken är ju delad, vad är det som säger att fabrikatet på sliponet som sitter på tilltalar köparen, denne har kanske en dragning åt ett visst fabrikat och då blir det som du valt en belastning.

Men att köparen är intresserad utav modellen i dess ordinarie kostym måste väl vara utgångsläget även när man är säljare:tummenupp
 

Bifogat

  • 11 CB1100R framför SP1 vit.jpg
    11 CB1100R framför SP1 vit.jpg
    106.4 KB · Visningar: 53
  • 12 Sp1 Framför CB1100R vit.jpg
    12 Sp1 Framför CB1100R vit.jpg
    89.2 KB · Visningar: 42
  • 14 Sida vid sida framifrån vit.jpg
    14 Sida vid sida framifrån vit.jpg
    80.1 KB · Visningar: 48
  • 13 Sida vid sida bakifrån vit 1.JPG
    13 Sida vid sida bakifrån vit 1.JPG
    75.7 KB · Visningar: 46
  • 15 Från förarplats vit.jpg
    15 Från förarplats vit.jpg
    99.4 KB · Visningar: 52
  • 16 Snett bakifrån vit 1.JPG
    16 Snett bakifrån vit 1.JPG
    113.2 KB · Visningar: 56
  • A beauty by the lake SH.jpg
    A beauty by the lake SH.jpg
    147.3 KB · Visningar: 46
  • Freddie Spencer testar Hitech SH.jpg
    Freddie Spencer testar Hitech SH.jpg
    145.2 KB · Visningar: 51
Last edited:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
det stavas F I N A N S K R I S

bor på Hammarbyhöjden....min lya var värd 1,5 mille för 2-3 månader sen...idag får man max 1 millle!

biljar, hojjar, ja INGET går att sälja nu!

Ja till viss del, finanskris och lågkonjunktur.

Fast den stora faktorn är oro, vi blir osäkra på framtiden. Kommer jag varslas, kommer jag ha råd med bostaden...o s v.
Mycket har vi att "tacka" pressen för. Jag gillar inte det sättet de presenterar "krisen" på i tidningar och på nätet. De överdriver gärna, för de tjänar pengar på det. Ibland målar de ut scenariot som att det är fråga om en ragnarök....:va Det är inte bra.

Hur mycket man oroar sig är väldigt personligt. En del som läser detta känner kanske inte alls igen sig. Personligen tar jag det med ro. Det här med kriser har förekommit allt mer frekvent under senare tid. Bankkrisen -92, IT-krisen i slutet på 90-talet. Turbulesen kring terrorhot o s v.

Att bostäder går ner i pris är för att räntan höjts av banken då den vill ha större marginaler på lånet. Det gör att man funderar en gång till på att köpa bostad. Det blir helt plötsligt fler säljare än köpare.

Efter regn kommer alltid sol.:)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Mycket har vi att "tacka" pressen för. Jag gillar inte det sättet de presenterar "krisen" på i tidningar och på nätet. De överdriver gärna, för de tjänar pengar på det.

Helt riktigt! Blir förbannad på pressens sätt att blåsa upp oron, det är f-n de som har skapat den mesta osäkerheten skulle jag tro.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Expressens uppslag nu i veckan: FÅ INTE PANIK!

Klart man får panik då om man ängslig av sig. Gillar inte deras amerikanska sätt att skrämmas på.
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Själv la jag upp en ER-5a och fick den såld på ungefär 1v tid. Dock va jag billigast på blocket men jag ville inte ha den ståendes (inte liggandes ;)) i garaget hela vintern!
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Mera yta!

Man säljer inte sin hoj!
Man bygger större garage!




K8 till salu, bvsa.

Helt rätt, men kanske inte ljust nu.

Sälja hoj nu = lågt pris = dålig affär.:mad:
Köpa hoj nu = lågt pris = bra affär.:)
Köpa hoj nu = ingen plats i garaget!:mad:
Bygga nytt garage nu = högre kostnader, bolånekris.:confused:

Ett sånt bekymmer vi har:näsblod motorcyklister!
 

Imme

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
2002 Ducati Monster 620
Har en Ducati Monster 620 ie Dark som ja vile sälja innan, men jag ångrade mig efter ett tag. Den ligger fortfarande ute på blocket. Men när man inte får den såld så börjar man kolla efter lite styling grejjer till den. Köpte nyligen hem dubbla strålkastare och Monster Bakljus. Putsar den varje dag, är så sjukligt pedantisk av mig. Vill egentligen ha en renodlad sporthoj typ R6 mest för att den e så snygg. Men många vänder sig om och tittar på mig när ja åker förbi, dels för att den låter som en dröm, o dels för att den e rätt snygg faktist :) shit va mycket ja skrev nu hehe.
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
ta denna..

http://www.blocket.se/vi/17506482.htm?ca=11_s

tycker folk detta e bra pris.. för folk som inte bor på gotland?

den kanske blir såld ^^
98:ans cbr 600 med 4k på mätaren
prutad å klar
30k nedsatt från 38k
visserligen nyservad mer eller mindre.

men i mina ögon e det lite högt pris.. för att dels e höst.. finns billigare hojar på fastlandet.

som jag ser det komemr den bli svårsåld för den prislappen om köparen inte bor på ön själv..

eller om man slänger iväg ett mail med en snabb enkel fråga om killen åker ofta över till fastlandet. men de e om jag nu själv skulle vara intresserad av denna hoj å pris.. men inget jag e ute efter själv.


Köpte en 900 liknande den 600:an i mil o service förra året i november, även denna från Gotland, fick den levererad till västkusten för ungefär det priset =) har gått kanonfint.

lönar sig att prata med varandra, annonsörer o potentiella köpare...
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Jag ska köpa mig en gixxer 1000 k7/k8 nu igen har jag tänkt, pga att jag skrota mig hoj för ca 3 veckor sen. Frågan är om man ska köpa nu eller senare till våren.. De är ju såpass nytt så man kanske lika gärna kan vänta till våren. De borde ju inte bli dyrare iallafall eller va tror ni?
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Det är helt klart köpläge nu. Det kan nog alla vara överens om.

Det som jag däremot tycker är svårast är att sätta ett pris på det man har.

Sätter man ut vad det är värt om man vill bli av med hojen ringer ingen.

Sätter man väldigt lågt (vad jag tex släpper min för) så resonerar folk att det måste vara fel på cykeln och då ringer ingen heller.

Hör någon av sig när man satt ut absolut lägsta pris som man släpper cykeln för kan man bästa/sämsta fall få ett antal personer som antingen tokprutar via mail eller ska byta mot mormors gamla traktor eller nåt även om man tydligt skrivit "inga byten"

Jag har mina hojar till salu nu och bägge släpps billigare än vad som står men då vill i af jag helst träffa personen face-face för att diskutera saken.

Jag träffade en person idag som tittade på min 99á kanske han köper den.

Men det som slog mig var att vi var ca 6 pers där när han frågade vad mycket jag ville ha för hojen och jag sade då att får jag 25k kan ha ta cykeln.
Alla reagerade då på att det var billigt och jag vet att det är det men jag har mina skäl till varför jag måste sälja...

Lite lustigt i det hela att detta gäller även om någon ringer på annonsen men där är det dött...

Den som vet hur man ska annonsera i tex min sits känns som han har en nominering till nobelpriset i ekonomi för jag vet i af inte.
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
Sätter man väldigt lågt (vad jag tex släpper min för) så resonerar folk att det måste vara fel på cykeln och då ringer ingen heller.

ringde ingen när du hade den på auktion?

visserligen var den väl SF kittad då?

har för mig jag sett din annons bumpas ett hydre ggr på blocket iaf.

25kakor för hojen låter i min smak som ett bra pris som köpare..

dock e det väl en svidande smärtgräns för dig som säljare antar jag.

men lite lustigt tycker man att killen/tjejen inte lastade in hojen å hosta upp fliset..
 

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Permanentlånar ysf750
Tror ibland att många köpare uppskattar om hojen är tillbakabyggd till originalskick, är nöjd med den som den lämnade fabriken

Jag vet inte, jag är definitivt en kärring mot strömmen men för mig är det original som gäller. Det är jag beredd att betala för.

Men för att ni ska få ett smakprov på min smak kan jag säga att jag tycker det är snyggt med originalblinkers...
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Hur ska man skydda sig mot oseriösa köpare? Nu efter 3 st som har komit provat lagt handpenning och även fått löfte om såld till en kille jag körde hem till så står den ännu i mitt garage, haft den ute på annons ett tag nu, får väl sänka priset lite till. Men frågan är om man får ännu flera nötter som mailar en.:D
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Hur ska man skydda sig mot oseriösa köpare? Nu efter 3 st som har komit provat lagt handpenning och även fått löfte om såld till en kille jag körde hem till så står den ännu i mitt garage, haft den ute på annons ett tag nu, får väl sänka priset lite till. Men frågan är om man får ännu flera nötter som mailar en.:D

Jag hoppas att du inte betalat tillbaka handpenningen.
Mtanke på att gängse regel är minst 10% och sen en viss överenskommen tid för restbetalning så borde du göra en rätt bra affär även om du blir tvungen att dumpa lite.

ringde ingen när du hade den på auktion?

visserligen var den väl SF kittad då?

har för mig jag sett din annons bumpas ett hydre ggr på blocket iaf.

25kakor för hojen låter i min smak som ett bra pris som köpare..

dock e det väl en svidande smärtgräns för dig som säljare antar jag.

men lite lustigt tycker man att killen/tjejen inte lastade in hojen å hosta upp fliset..

Jag fick ett vad jag tyckte idiotbud på 20k när den var streetfighter men med tanke på att det jag nu släpper min för 25 efter att ha köpt kåpor mm så blir det ett nollsummespel.

Svider.. Du skulle bara veta.. *ler*
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top