Svårt att sälja hoj på hösten.....

Jontey

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
-
Tja, jag är ingen expert på japancustoms, så det må vara sökfel från min sida, dom såg rätt likartade ut för mig.

Jag tycker inte att ett slipon för 15000 höjer värdet på en begagnad sporthoj med 15000 heller, allt som är ändrat från orginalskick är i mina ögon inte värt speciellt mycket och kan till och med dra ner värdet om det inte är väldigt lätt att återställa till orginal.

Skriv ut att orginaldelar för att återställa till orginalskick finns kvar (om dom gör det) och att det är en nyare konstruktion än dom andra jag fick upp (om det är så) så kanske fler okunniga som jag förstår varför din ska kosta mer.

Jag kanske ska tillägga det att inte varit helt tyst.
Jag har fått erbjudande om att ta en Chrysler i inbyte samt att en tjej erbjöd sig avbetalning om 5000 kr i månaden.

Jag nappade inte på det, framförallt då hon i ville berätta vem hon var
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Värdet på en produkt är vad konsumenten är beredd att betala?
Alltså lägre pris = Såld hoj = Rätt pris?
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Dumpat mitt pris nu och går under alla på blocket o det med råge ca 5000kr billigare, ingen storm direkt i mailen eller mobilen går på högvarv. Säljer tydligen fel modell med nått fel som gör att lägre pris innebär ej såld hoj..

Nåja, får väl byta in den ist när jag ska köpa ny. Får tyvärr då högre ränta på mitt lån men 2.5% kan man väl stå ut i höjning isf..:D
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
28-30 papp högst, det känns som man kan få en betydligt modernare o bättre hoj för dom pengarna.

På sin tid var den kanske het tillverkad i en liten upplaga för att dom skulle få köra den i superbike.


65000 är sjukt för mycket :) .. för 10 år sen kanske ..
 

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Dbs 21 vxl
Jag gör ett försök att sälja på hösten, de kan ju gå. Köpte själv på höstkanten, det är ju prutläge. Men annars är de ju bara att försöka igen till våren. Lycka till!
Mvh Niklas
 

RobRas

Guest
Verkar inte allt för lätt att sälja nu.. Min har det lägsta priset inom angränsande län på Blocket. Fått ett och annat idiotiskt förslag, det är det enda...


Sålde en gammal sleten Lv-reggad Husaberg 400FE -98 i Januari och det gick på ett par dagar.. Var t.o.m en dansk som kom hit och köpte den.. Tror jag fick 18k för den. Kanske var för lågt pris men den var som sagt inte i toppskick.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag satte ut husvagnen (även den en typisk "sommargrej") nu på sensommaren, folk har ringt, varit och tittat och några (förvånansvärt få) har skambjudit.

Till sommaren får jag minst 5 tusen mer för den än högsta bud hitttils.

För 5 tusen kan jag förvara den i vinter, detsamma gäller om man säljer hoj, måste man bli av med den sänker man priset, annars vinterförvarar man och får ett par tusen för det.
 

Jontey

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
-
Jag satte ut husvagnen (även den en typisk "sommargrej") nu på sensommaren, folk har ringt, varit och tittat och några (förvånansvärt få) har skambjudit.

Till sommaren får jag minst 5 tusen mer för den än högsta bud hitttils.

För 5 tusen kan jag förvara den i vinter, detsamma gäller om man säljer hoj, måste man bli av med den sänker man priset, annars vinterförvarar man och får ett par tusen för det.

Ja jag vet inte jag, sänkte yttligare 1500 och ligger nu på 36500 , klart billigast på blocket där 17 av de 22 objekten ligger på ett pris från 44000 till 60000.
Fick ett par erbjudanden om inbyten,avbetalningar..mm., men än så länge ingen som varit seriöst intresserad.
Tror helt enkelt att folk inte vill,vågar röra sina pengar just nu...men men.
Det här i alla fall bottenpriset och jag får väl vinterförvara den nu då och i värsta fall ha den en säsong till om jag inte kan byta in den hos en handlare när och om jag köper en warrior.
Ngn som vet ungefär hur mycket en handlare betalr för ett inbyte?
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Ngn som vet ungefär hur mycket en handlare betalr för ett inbyte?

Det är lite grann som att fråga hur långt ett snöre är :)

Men det är helt säkert att du får alldeles för lite, det blir garanterat ÄNNU mindre än du någonsin kommer sänka dig till på blocket.
 

Jontey

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
-
Det är lite grann som att fråga hur långt ett snöre är :)

Men det är helt säkert att du får alldeles för lite, det blir garanterat ÄNNU mindre än du någonsin kommer sänka dig till på blocket.

Jo det är väl en "snörfråga", men med andra ord så skiljer sig inte mc och bilbranschen åt på den punkten
 

Jontey

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
-
Värdet på en produkt är vad konsumenten är beredd att betala?
Alltså lägre pris = Såld hoj = Rätt pris?


Ja det är frågan , så enkelt är det ju inte , motorcyklar som för ett år sedan som kostade 60000 ska man ju inte behöva sänka till 10000 söt att få dem sålda , omdet nu inte varit en fruktansvärd deflation.

Marknaden är extremt trög just, trots att jag ligger klart billigast på blocket så kommer det inte ett endaste mail eller telefonsamtal och detta gäller även kamrat till mig som säljer sin R1 till ett väldigt bra pris.

Är säker på att det är lågkonjunkturen som ligger till grund för detta och det känns som vi är på väg in i en riktig depression
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Varför skulle det vara pga lågkonjunktur? Man köper det man vill ha om man har pengar till det.

Jag hade bara köpt hoj under "vintertiden" om man gör en jävla bra affär på det, varför ska man annars lägga ut säg 50-90k på nåt som står o dammar hela vintern?
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Varför skulle det vara pga lågkonjunktur? Man köper det man vill ha om man har pengar till det.

Jag hade bara köpt hoj under "vintertiden" om man gör en jävla bra affär på det, varför ska man annars lägga ut säg 50-90k på nåt som står o dammar hela vintern?

Håller helt klart med, det måste vara någe speciellt för att lägga ut pengar i 6mån helt i onödan.
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
nån som försöker kränga en gammal lc4 retard (99-04) eller liknade kan du skicka ett PM. (alltså ingen leka 5h å sedan serva hoj nu tack)


sitter på en påse pengar som antingen går åt till en hoj eller Louis vuitton resväskor till kärringen.
 

aden1

Vad gjorde vi utan Bayern?
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
BMW F800ST -07
Är ni förvånade över att det är svårsålt???
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Håller helt klart med, det måste vara någe speciellt för att lägga ut pengar i 6mån helt i onödan.

Grejen är väl att man kan komma undan billigt... folk sänker sina hojar på vintern för att dom vill bli av med dom, för att eventuellt köpa ny (eftersom på vintern är det billigare), eller så har dom helt enkelt ingen plats.
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
nån som försöker kränga en gammal lc4 retard (99-04) eller liknade kan du skicka ett PM. (alltså ingen leka 5h å sedan serva hoj nu tack)


sitter på en påse pengar som antingen går åt till en hoj eller Louis vuitton resväskor till kärringen.

Kjöp aktier till rea pris, så kan du kanske kjöpa både hoj å väskor efter vintern;)
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
spelar enligt min åsikt så spelar de ingen roll om de är på vinter lr på sommaren vill man ha nått så köper man det, tycks de gå trögt så har man nått som inte är eftertraktat, och de finns jävligt mycke begagnat o hitta juhst nu så de gäller väl helt enkelt o han en sjyst pryl för en sjyst slant!
Ingen som är spekulant på en nice R6:a ?:D

//FISHI
 

AntX

gasglad
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Danderyd
Hoj
Ducati 748
Inte så lätt att köpa heller, kontinuerligt sjunkande priser och jag vill ju inte betala för mycket ;) Lite som med börsen, man vill ju köpa på lägstanivån :)
Sedan är ju frågan hur gärna vissa verkligen vill sälja, tex de som inte tillåter provkörning eller krånglar till det på andra sätt, men med över 20.000 hojar till salu bara på Blocket så kan man ju lugnt leta vidare.
Tänkte iaf köpa en lite äldre bruxis (97-00) R hoj nu under hösten så man är kittad inför våren.......
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top