http://www.blocket.se/vi/18343786.htm
Den är kvar så svaret på frågan är: Ja........
Inte så konstigt. Tänk ur köparens synvinkel.
OBS!! Detta är bara mina reflektioner från tidigare försäljningar, och är inte nödvändigtvis hur JAG reagerar när jag köper något.
Ca 70-80% (om inte fler) är livrädda för bucklor och skrap, och kommer inte att köpa den om du så sänker 10.000. Kanske obefogat, men jag tror många tänker så.
Sedan har du kategorin "fixare" som mycket väl kan tänka sig att reparera. Men dessa personer är i regel också kunniga kring marknad och pris och har en förmåga att gräva upp de allra mest intressanta objekten. Då faller din hoj bort om den inte är rejält prissänkt, alternativt oerhört intressant av något annat skäl.
Därefter kommer tycke och smak. Du har en ovanlig, eller rättare sagt speciell, färgsättning på din, och det gör att jag tror målgruppen är ganska smal.
Sedan kommer det fler saker med i bilden... höst, finanskris och allt möjligt annat...
Lägg nu samman det ovanstående och fundera på varför den inte blir såld. Inte för att den är fel prissatt nödvändigtvis, utan för att målgruppen är smal. Du behöver hitta rätt köpare. Eller hur?
Ta nu funderingen ett steg längre... hur ökar du storleken på din målgrupp? Hur ökar du antalet intresserade? Här lämnar jag inget facit...