Svårt att sälja hoj på hösten.....

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Jag har inte behållt handpenningen, att det kan vara rätt enligt lag eller inte, lite osäker på den punkten. Nog för snäll och för ärlig för att sälja Mc. Får väl snart byta in den ist för att gå o vänta på att få in min nya i garaget.
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Handpenning läger man på en vara när man har bestämt sig för att man ska ha varan men har inte hela summan med sig eller på ett eller annat sätt (säljaren lovar att reparera en skada tex) ska betala resten vid ett senare tillfälle.

Procentsatsen är efter överenskommelse men minst 10% sen kommer man överens om en sista betalningsdag. Klarar man inte av detta som köpare då har säljaren rätt att behålla handpenningen.
Säljaren har heller inte rätt att sälja varan till någon annan under den tid som säljare och köpare kommit överens om att det ska ta innan slutsumman läggs.

Följer man inte detta finns heller ingen vits med handpenning.

Kan vara något för dig att komma ihåg speciellt vid tider som denna då det blir svårare och svårare att bli av med hojen.
 

Jontey

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
-
99% Av ggr är det priset som är för högt om folk inte blir av med sina grejer!

Vet inte om det är priset alla ggr.......snarare 50% kanske.Varför blir inte jag av med min Honda som legat ute i över en månad på blocket? , dessutom är den billigast av dem 24 st somm ligger ute.
Tror snarare att det är lågkonjunkturen som styr det hela och då drabbas nog mc-branchen värre än vad bilbranschen gör.....bil måste man ju trots allt ha.
Därför blir det kanske överflöd med motorcyklar.
Dessa problem har bilbranchen haft mycket tack vare den massiva import framförallt i från Tyskland som ägde rum för några år sedan.
http://www.blocket.se/vi/18148606.htm?ca=13_s
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Priset är nog väldigt avgörande om man ska bli av med hojen,köpare
verkar ju finnas,beror iofs vilken typ av hoj man säljer.

Annonserade ut en av mina hojar(HD sportster)på blocket i måndags kväll och
på tisdag kväll vart den såld till utsatt pris.

Och det finns ändå ett ganska rejält utbud av sportsters på blocket.

Köpte den iofs billigt förra vintern och sålde den ett par tusenlappar billigare
nu men fort gick det!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Priset är nog väldigt avgörande om man ska bli av med hojen,köpare
verkar ju finnas,beror iofs vilken typ av hoj man säljer.

Annonserade ut en av mina hojar(HD sportster)på blocket i måndags kväll och
på tisdag kväll vart den såld till utsatt pris.

Och det finns ändå ett ganska rejält utbud av sportsters på blocket.

Köpte den iofs billigt förra vintern och sålde den ett par tusenlappar billigare
nu men fort gick det!

vad tycker du en sportster -98:a med 4000mil på mätaren, framflyttade fotpinnar samt screamin eagle luftburk och pipor är värd? i kanonskick
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Jag ska köpa mig en gixxer 1000 k7/k8 nu igen har jag tänkt, pga att jag skrota mig hoj för ca 3 veckor sen. Frågan är om man ska köpa nu eller senare till våren.. De är ju såpass nytt så man kanske lika gärna kan vänta till våren. De borde ju inte bli dyrare iallafall eller va tror ni?

Jag köpte en svart k7 nu för en vecka sen men en ägare o 200 mil
på mätaren för 85000:- tyckte jag var ett vettigt pris nu, men de
klart de är ju inte så kul o ställa i garaget direkt o vänta ett halv
år innan man kan åka igen
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
vad tycker du en sportster -98:a med 4000mil på mätaren, framflyttade fotpinnar samt screamin eagle luftburk och pipor är värd? i kanonskick

Svårt att säga,tror milen skrämmer bort rätt många med tanke på
att det finns väldigt mycket lågmilare till salu i sportstervärlden!
Alla sportsters är i kanonskick(på blocket iaf!)

Begärde och fick 50000:- för min 883R -02 med 900 mil på mätaren,luft
o buller fixat men annars ganska original.I kanonskick givetvis:D

Strax över 40k kanske om du ev vill bli av med den nu är väl en gissning
tyvärr men det finns ju väldigt många till salu just nu.
Man får väl känna efter var smärtgränsen ligger:gnissla
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Svårt att säga,tror milen skrämmer bort rätt många med tanke på
att det finns väldigt mycket lågmilare till salu i sportstervärlden!
Alla sportsters är i kanonskick(på blocket iaf!)

Begärde och fick 50000:- för min 883R -02 med 900 mil på mätaren,luft
o buller fixat men annars ganska original.I kanonskick givetvis:D

Strax över 40k kanske om du ev vill bli av med den nu är väl en gissning
tyvärr men det finns ju väldigt många till salu just nu.
Man får väl känna efter var smärtgränsen ligger:gnissla

okej, kusinen ska sälja sin men han vägrar gå ner mer än 50k. Han har inte bråttom att få iväg den men han kunde ha gått ner till 45k tycker jag
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Vädligt många har för höga priser för sina hojar.

Jag letar aktivt efter en hoj, helst en GSXR1000 eller CBR1000 med kanke 2-4 år på nacken.
För mig så ligger många hojar på 10-20% för högt pris.
Gör en verklighetsjustering så får ni säljare snart sålt objekten.


Här är exempel på objekt jag aldrig kommer ringa på/köpa.

Gsxr1000 -04 för 78000kr
http://www.blocket.se/vi/18400111.htm?ca=8_s

Yamaha R1, 2004 för 79000kr
http://www.blocket.se/vi/18424210.htm?ca=8_s

GSXR1000 2005 för 85000kr
http://www.blocket.se/vi/17507040.htm?ca=8_s
 

Jontey

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
-
Vädligt många har för höga priser för sina hojar.

Jag letar aktivt efter en hoj, helst en GSXR1000 eller CBR1000 med kanke 2-4 år på nacken.
För mig så ligger många hojar på 10-20% för högt pris.
Gör en verklighetsjustering så får ni säljare snart sålt objekten.


Här är exempel på objekt jag aldrig kommer ringa på/köpa.

Gsxr1000 -04 för 78000kr
http://www.blocket.se/vi/18400111.htm?ca=8_s

Yamaha R1, 2004 för 79000kr
http://www.blocket.se/vi/18424210.htm?ca=8_s

GSXR1000 2005 för 85000kr
http://www.blocket.se/vi/17507040.htm?ca=8_s

Jo...för dig ligger hojpriserna för högt, jag tycker huspriserna ligger på tok för högt men det är ju trots allt marknaden som bestämmer.
Vad tycker du att jag ska sätta för påris på Hondan då?http://www.blocket.se/vi/18148606.htm?ca=13_s.
Jag ligger redan billigast på blocket men det hjälper inte , så det kan ju gärna inte enbart vara pris o skick som avgör ,måste ju vara andra faktorer som spelar in just nu i och med att det är så många som upplever marknaden som trög
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Jag ligger redan billigast på blocket men det hjälper inte , så det kan ju gärna inte enbart vara pris o skick som avgör ,måste ju vara andra faktorer som spelar in just nu i och med att det är så många som upplever marknaden som trög[/QUOTE]
Glidare säljs på våren:yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag ligger redan billigast på blocket men det hjälper inte , så det kan ju gärna inte enbart vara pris o skick som avgör ,måste ju vara andra faktorer som spelar in just nu i och med att det är så många som upplever marknaden som trög

Konstigt när jag sorterade efter pris så låg din på tionde plats eller så, och då är det av dom som ligger kvar på blocket osålda.

Visst, dom andra var något år äldre, men vad spelar det för roll på en modell
som lever på att se gammal ut?
Gjordes det några revolutionerande förändringar mellan 99 och 01?

Dom andra på blocket hade dessutom packväskor, blank lack och en framskärm.

Visst, du har byggt om som du vill ha den, men räkna inte med att någon annan tycker att det är en förbättring.
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Dumpade nyss min R6a -99 för 33500:-
kändes lite pissigt men dra utomlands 8 månader i november så blev lite stressad då endast 3st hade hört av sig när den låg ute för 37...
 

Jontey

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
-
Konstigt när jag sorterade efter pris så låg din på tionde plats eller så, och då är det av dom som ligger kvar på blocket osålda.

Visst, dom andra var något år äldre, men vad spelar det för roll på en modell
som lever på att se gammal ut?
Gjordes det några revolutionerande förändringar mellan 99 och 01?

Dom andra på blocket hade dessutom packväskor, blank lack och en framskärm.

Visst, du har byggt om som du vill ha den, men räkna inte med att någon annan tycker att det är en förbättring.

Konstigt..för modellen började ju inte tillverkas förrän -00.Jag antar att du slagit på shadow kanske?.
Framskärmen skickar jag med (den finns).
Lacken har jag valt själv, grå-matt o visst är det en smaksak.

Nej...det är ju inte säkert att de andra tycker att ombyggnaden är ett plus ...men jag tror det, då många kommit fram och tyckt att hojen är skitsnygg.....men men ...jag ligger
lägst i pris och hade förväntat mig lite mer hugg faktiskt
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Konstigt..för modellen började ju inte tillverkas förrän -00.Jag antar att du slagit på shadow kanske?.
Framskärmen skickar jag med (den finns).
Lacken tycker jag är självvald, mattgrå o visst är det en smaksak.

Nej...det är ju inte säkert att de andra tycker att ombyggnaden är ett plus ...men jag tror det då många kommit fram och tyckt att hojen är skitsnygg.....men men ...jag liggerv lägst i pris och hade förväntat mig lite mer hugg faktiskt

Tja, jag är ingen expert på japancustoms, så det må vara sökfel från min sida, dom såg rätt likartade ut för mig.

Jag tycker inte att ett slipon för 15000 höjer värdet på en begagnad sporthoj med 15000 heller, allt som är ändrat från orginalskick är i mina ögon inte värt speciellt mycket och kan till och med dra ner värdet om det inte är väldigt lätt att återställa till orginal.

Skriv ut att orginaldelar för att återställa till orginalskick finns kvar (om dom gör det) och att det är en nyare konstruktion än dom andra jag fick upp (om det är så) så kanske fler okunniga som jag förstår varför din ska kosta mer.
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Jo...för dig ligger hojpriserna för högt, jag tycker huspriserna ligger på tok för högt men det är ju trots allt marknaden som bestämmer.

I och med att hojarna finns kvar så är det inte bara jag som tycker priset är för högt, utan även marknaden.


så det kan ju gärna inte enbart vara pris o skick som avgör

Visst är det så, skicket är också avgörande för priset.
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
Jo...för dig ligger hojpriserna för högt, jag tycker huspriserna ligger på tok för högt men det är ju trots allt marknaden som bestämmer.
Vad tycker du att jag ska sätta för påris på Hondan då?http://www.blocket.se/vi/18148606.htm?ca=13_s.
Jag ligger redan billigast på blocket men det hjälper inte , så det kan ju gärna inte enbart vara pris o skick som avgör ,måste ju vara andra faktorer som spelar in just nu i och med att det är så många som upplever marknaden som trög


snygg hoj.

dock nått som jag själv tittar ofta på är just miltalet. när folk inte pallar skriva ut sån info som jag anser en annons bör innehålla så tittar man vidare..(om nu inte priset e mer än okej)

nu kan jag inte säga priset e rätt eller fel då jag själv inte är nån fena på din sorts hoj.

dock så skulle jag vilja ha sådan info som hur långt den har gått osv..

att däcken e nya... 250mil tycker jag låter inte som nytt men jag e sporthojsskadad.

jag har juh kommit till ålder å har visserligen tittat en del på custom hojar dock e marauder nog mera min egna stil men gillar din matsvarta cleana stil..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top