Svårt att sälja hoj på hösten.....

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
La ut glidaren förra hösten och fick inte ett enda svar.
Men så lärde jag mig att folk som köper glidare gärna planerar sina somrar och köper hojar i god tid innan semester (jan-april). La ut den på våren och fick napp direkt.

Får se om det är lika svårt/lätt att sälja sin Husaberg nu :). Sälja billigt, köpa billigt :)
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
skall snart sälja min hoj nästa vecka kommer gå ut svinbilligt :) köpte en ny idag :p
 

vaderse

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
N/A
..

Ute efter en GSX-R 750..årsmodell 2007. Helst en ägare.. mkt bra skick.. Runt 70-80k. Gärna svart..Ej bankörd eller omkullkörd.. Bor i Umeå så hojjen ska helst finnas efter kusten umeå>sthlm... Kan även tänka mig en 1000 också.. Vet inte om jag är petig men med dom kraven finns det inte speciellt många hojjar ute...
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Ute efter en GSX-R 750..årsmodell 2007. Helst en ägare.. mkt bra skick.. Runt 70-80k. Gärna svart..Ej bankörd eller omkullkörd.. Bor i Umeå så hojjen ska helst finnas efter kusten umeå>sthlm... Kan även tänka mig en 1000 också.. Vet inte om jag är petig men med dom kraven finns det inte speciellt många hojjar ute...

Jag gjorde en snabbkoll på Blocket utifrån det du sa och det verkar ju inte vara så lätt, som jag trodde...
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Höga krav kanske. Jag har gjort detsamma och är fortfarande utan hoj. Det ska vara billigt, på rätt plats, rätt färg, rätt mil, rätt utrustning och hela skiten. Då är det inte så lätt ens nu :)
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Nja. Man får hora rejält på priset så går det :)
 

vaderse

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
N/A
..

Höga krav kanske. Jag har gjort detsamma och är fortfarande utan hoj. Det ska vara billigt, på rätt plats, rätt färg, rätt mil, rätt utrustning och hela skiten. Då är det inte så lätt ens nu :)

Japp..hoppas man hittar nått innan snön är här.. du verkar ju iaf bo lite mer "centralt" till. Finns inte så mkt hojjar i Norra Sverige. Kanske får göra ett besökt hos brorsan i Norrköping...
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Japp..hoppas man hittar nått innan snön är här.. du verkar ju iaf bo lite mer "centralt" till. Finns inte så mkt hojjar i Norra Sverige. Kanske får göra ett besökt hos brorsan i Norrköping...

Har något på gång nu, men vi får se... säljaren ska "mogna" lite till... hehe :)
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
jag har följt blocket å en massa annons sajter en längre stund.

dels för vän räkning å dels för det suger alltid i hojtarmen.

har kört fegis snöret för egen del å mailat en del med skambud då jag vet att detta har jag å röra mig med å pallar inte lyssna på en massa
"jo men denna e snabbast i stan grabben. drog en ninja förra veckan å mina polare säger detta e bästa priset för min underbara hoj.. jag tror jag ska behålla den för den e så bra osv"

jag själv e juh ingen grabb längre även om jag ibland bestämt hävdar att jag fortfarande e max 20+ ibland å frugan e snabb på ta ur det ur mig ;)

två av dom jag har budat har jag följt en längre tid. dels en från i slutet av augusti som fick den såld förra veckan.. (japp nackdelen med mail e att jag får brevänner) jag gav ett skambud till honom å han kallde mig moppefucko å tyckte jag skulle hålla mig till sandlådan osv.. han fick 2k mera för hojen efter 1½ försök å sälja den.. så så fel i min bedöming på vad saker e värda e juh inte helt galet..

att tro man sitter på guld som alla vill ha på hösten å begära 10-15k mera än vad nån ens kan få en solig majmånad e juh bara skrattretande..

jag själv har sålt mina hojar utan problem även hojar som går under kategorin skrot å fått bra pengar för mitt skrot. men allt handlar om du vill bli av med sakerna eller behålla sakerna..

jag har mailat 3 hojar i veckan utan svar å ändå sitter jag med cashen i handen å kan åka å hämta direkt om det e så. men vill man som säljare inte ta kontakt med folk via mail så kanske man inte vill sälja..

för att inte bli bommbad med ert skrot som ni vill sälja så kan jag säga direkt att har ni inte fått mail av mig är er hoj inte i rätt prisklass eller så begär du på tok för mycket för ditt "skrot" ;)
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag skulle inte köpa en hoj såhär års om det inte är så vidrigt billigt att jag vet att jag kan sälja hojen för minst lika mycket nåt år eller två senare. Det finns gott om hojar man kan göra den sortens klipp på just nu.

Som säljare går det bra om någon vill köpa min nu men jag är inte så pass intresserad av det att jag bryr mig om att lägga ut något höstpris eller vara överdrivet flexibel på priset. Därför förväntar jag mig inte heller att få den såld just nu.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
rätt pris = såld hoj, det är inte svårare än så. Hellre skriva ett lågt pris än "bud" och "bytes" för folk som t.ex. kollar på blocket kanske sorterar efter pris och då orkar man inte ens klicka på objekt som man är lite halvt intresserade av. Kanske låter som lite "latigt" men ser jag t.ex. en r1 -04 för 90k så tokignorerar jag den med en gång. ALLT går att sälja till rätt pris och sätter man lågt pris från början slipper man dessutom en jäkla massa skambud och folk som ändå ska pruta så in i helv**e när det närmar sig affär.

Och vill man ha en hoj billigt så maila helst inte, man ringer till dom och prutning gör sig bäst på plats. Det är för lätt att bara ignorera ett mail och se det som totalt oseriöst. Bor man så pass långt ifrån säljaren att det inte är rimligt att pruta på plats så får man väl försöka via telefon men resultatet blir oftast sämre då. Brukar fungera för mig i varje fall.
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
Och vill man ha en hoj billigt så maila helst inte, man ringer till dom och prutning gör sig bäst på plats. Det är för lätt att bara ignorera ett mail och se det som totalt oseriöst.

håller med att skambud via mail eller telefon e fel.

men jag brukar som sagt var skriva å fråga om dom ens e villig att gå ner nån krona i pris. för annars sitter jag inte å åker 40mil å inser att killen inte e villig å böja sig då priset redan e så oooooootroligt billigt i säljarens ögon.

å är man intressetrad av å sälja så kollar man mail dårarna då det kan finnas folk med cash i handen som inte pallar tjafsa med folk på telefon.

visst hade jag varit JÄTTE sugen på hoj å inser att jag inte bara kan leva en minut till utan den så skulle även jag ringa.

men just nu så e det bara folk som tror deras skrot e värt en massa guld ute..

(kanske inte alla men i min prisklass jag tittar på)

finns dock två hojar jag skulle kunna täka mig.. men har mailat 1 fråga till dom utan respons så då kvittar det.. då kan jag vänta tills nått annat dyker upp..så brådis e det inte.. å finner jag inget i år så kvittar det me :)
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
jag har följt blocket å en massa annons sajter en längre stund.

dels för vän räkning å dels för det suger alltid i hojtarmen.

har kört fegis snöret för egen del å mailat en del med skambud då jag vet att detta har jag å röra mig med å pallar inte lyssna på en massa
"jo men denna e snabbast i stan grabben. drog en ninja förra veckan å mina polare säger detta e bästa priset för min underbara hoj.. jag tror jag ska behålla den för den e så bra osv"

jag själv e juh ingen grabb längre även om jag ibland bestämt hävdar att jag fortfarande e max 20+ ibland å frugan e snabb på ta ur det ur mig ;)

två av dom jag har budat har jag följt en längre tid. dels en från i slutet av augusti som fick den såld förra veckan.. (japp nackdelen med mail e att jag får brevänner) jag gav ett skambud till honom å han kallde mig moppefucko å tyckte jag skulle hålla mig till sandlådan osv.. han fick 2k mera för hojen efter 1½ försök å sälja den.. så så fel i min bedöming på vad saker e värda e juh inte helt galet..

att tro man sitter på guld som alla vill ha på hösten å begära 10-15k mera än vad nån ens kan få en solig majmånad e juh bara skrattretande..

jag själv har sålt mina hojar utan problem även hojar som går under kategorin skrot å fått bra pengar för mitt skrot. men allt handlar om du vill bli av med sakerna eller behålla sakerna..

jag har mailat 3 hojar i veckan utan svar å ändå sitter jag med cashen i handen å kan åka å hämta direkt om det e så. men vill man som säljare inte ta kontakt med folk via mail så kanske man inte vill sälja..

för att inte bli bommbad med ert skrot som ni vill sälja så kan jag säga direkt att har ni inte fått mail av mig är er hoj inte i rätt prisklass eller så begär du på tok för mycket för ditt "skrot" ;)

Brukar inte lägga mig i diskussioner men detta inlägg var ju bara som gjort för det..........Vilket upplägg o planering för ett hojköp! Vad sa du.........att du följt en hoj sedan augusti o dessutom disskuterar det under tiden, med säljaren? via mail ? OMFG !

En oseriös köpare börjar ALLTID med att maila, gärna prutar han gärna i mailet där han förklarar grundligt varför du ska sänka priset och att du defenetivt inte kommer få det du begär !!!!

Du svarar dessutom på din egen fråga.......Du vill inte höra att hOjjen e snabbast istan eller dragit 10st ninjor häromdan!

PRECIS!!!! LIKA LITE VILL EN SÄLJARE HÖRA ATT DU ÄR JÄTTEINTRESSERAD AV HOJJEN MEN HAR INTE DE SISTA 20 000KR, VEM FAAN BRYR SIG, KÖP EN BILLIGARE DÅ, ELLER EN MOPPE!!!!

Jag tycker absolut att du ska vänta ett tag till....Följ lite fler affärer o reka.....tänk på att det är dyrt med hoj, ditt ekonomiska psyke kan ta hårt på det.!:tummenupp
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Brukar inte lägga mig i diskussioner men detta inlägg var ju bara som gjort för det..........Vilket upplägg o planering för ett hojköp! Vad sa du.........att du följt en hoj sedan augusti o dessutom disskuterar det under tiden, med säljaren? via mail ? OMFG !

En oseriös köpare börjar ALLTID med att maila, gärna prutar han gärna i mailet där han förklarar grundligt varför du ska sänka priset och att du defenetivt inte kommer få det du begär !!!!

Du svarar dessutom på din egen fråga.......Du vill inte höra att hOjjen e snabbast istan eller dragit 10st ninjor häromdan!

PRECIS!!!! LIKA LITE VILL EN SÄLJARE HÖRA ATT DU ÄR JÄTTEINTRESSERAD AV HOJJEN MEN HAR INTE DE SISTA 20 000KR, VEM FAAN BRYR SIG, KÖP EN BILLIGARE DÅ, ELLER EN MOPPE!!!!

Jag tycker absolut att du ska vänta ett tag till....Följ lite fler affärer o reka.....tänk på att det är dyrt med hoj, ditt ekonomiska psyke kan ta hårt på det.!:tummenupp


Tack för att du sa det jag tänkte... jobbigt att skriva :tummenupp
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
att du följt en hoj sedan augusti o dessutom disskuterar det under tiden, med säljaren? via mail ? OMFG !


Följ lite fler affärer o reka.....tänk på att det är dyrt med hoj, ditt ekonomiska psyke kan ta hårt på det.!:tummenupp

sa visserligen inte att jag mailade honom när han satte ut annonsen jag såg bara hojen när den lades ut då jag själv hade en sådan ny för 11år sedan.

å när killen bumpar den med -1k i veckan ibland varannan dag blir man juh lite frågaande vad han pysslar med.. å när jag budar honom vad jag tycker den e värd e jag ett moppefucko. men priset han satte ut först å det han fick var ifs 18k billigare än första priset.

ang mitt E-psyke
mitt e det nog lugnt med när det kommer till hojägande.. värre med frugans shoppande..:tummenupp

Edit: hojen var en 97:ans 600 hoj för utgångspris på 41k tycker jag e lite magstarkt för en så pass gammal hoj med 4,5k på mätaren.. å själv tycker jag en sådan hoj närmare ligger i pris runt 25-28k som utgångspris men då är jag en idiot..

men visst jag bjuder på att jag e en idiot när jag mailar folk :tummenupp
 
Last edited:

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
jag vet att den ligger lite högt i pris men man tycker ju att om det är strypt till 25kw, är billig i försäkring plus att det sitter språjlans nya däck på så borde det ju ge lite mer..men men man får väl helt enkelt gå ner lite mer i pris

att den gått över 5000mil tycker jag inte är så farligt den är ju trots allt 12 år gammal

Jag har just nu två objekt till salu på blocket... inget svar... inte ett mail.... vilket är mycket ovanligt då jag ofta anonserar... Det är höst och folk gör annat... myser med film och familj än kollar blocket är min teori.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag sålde min hoj efter ganska mycket sänkning. Nu letar jag efter en superduke. Har ringt runt lite och är seriös i all itne tokpruta på telefon. Men de flesta bor långt bor och man itne åka runt hela sverige. När man frågar vad sista priset är säger de att det satta priset är sista priset eller att de kan gå ner 1000-2000. Då blir jag genast ointresserad också. Ska kolla på en nu på fredag. Får se hur det går...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top