Svårt att sälja hoj på hösten.....

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Det var tydligen inte endast negativt att vurpa med hojen i slutet av säsongen, då fick man ju pengar så man kan börja pruta på alla svåtsålda hojar :tummenupp
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag förstår inte riktigt det här med oroliga tider i konjukturen och världsekonomin. Jag har mina pengar jag har sparat ihop och är villig att lägga på en hoj. Sen hur räntorna, börserna etc ser ut påverkar inte mitt sökande efter en hoj. Jag vet vad jag är ute efter och vad jag vill betala. Det som har hindrat mig hittills är överpriser i mina ögon.
Är ute efter en R1a '98, '99, '00.
Så är det någon som har ett vettigt pris på sin så hör av er om ni vill ha den såld :p
Är du säker på att du har jobb så är det väl bara att handla...

Det är däremot smartare att vänta till nästa år med tanke på osäkerhet över försäkringspremier,skatten på trafikförsäkringen och privatekonomi.
Det kommer ändå inte bli såpass mycket åka innan snön kommer för att det ska vara värt risken...

Om denna kris blir värre än krisen 1993, vilket det ser ut att bli, så kommer det finnas gott om desperata säljare...
 

Jontey

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
-
Är du säker på att du har jobb så är det väl bara att handla...

Det är däremot smartare att vänta till nästa år med tanke på osäkerhet över försäkringspremier,skatten på trafikförsäkringen och privatekonomi.
Det kommer ändå inte bli såpass mycket åka innan snön kommer för att det ska vara värt risken...

Om denna kris blir värre än krisen 1993, vilket det ser ut att bli, så kommer det finnas gott om desperata säljare...

Håller med här, lägger man sedan till att över 60% kommer att strunta i att köpa bil pga av lågknojunkteren så är det väl inte långt till hands att tro att mc-brnachen oxå får det tufft
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Men kan ni förklara HUR detta skulle kunna påverka personer som vill köpa/sälja hoj? Priserna på hojar går, har alltid gått och kommer alltid att gå ner över vintern av det enkla skälet att man inte brukar skiten.

Jag börjar undra hur mycket lån folk har egentligen när dom tror att lite högre räntor kommer sabotera allt?
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Men kan ni förklara HUR detta skulle kunna påverka personer som vill köpa/sälja hoj? Priserna på hojar går, har alltid gått och kommer alltid att gå ner över vintern av det enkla skälet att man inte brukar skiten.

Jag börjar undra hur mycket lån folk har egentligen när dom tror att lite högre räntor kommer sabotera allt?

Hehe, skojar du med oss eller vet du verkligen inte hur börskrachen + den kommande lågkonjuturen påverkar köpare och säljare ?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag förstår inte riktigt det här med oroliga tider i konjukturen och världsekonomin. Jag har mina pengar jag har sparat ihop och är villig att lägga på en hoj. Sen hur räntorna, börserna etc ser ut påverkar inte mitt sökande efter en hoj. Jag vet vad jag är ute efter och vad jag vill betala. Det som har hindrat mig hittills är överpriser i mina ögon.
Är ute efter en R1a '98, '99, '00.
Så är det någon som har ett vettigt pris på sin så hör av er om ni vill ha den såld :p

sa jag att just du inte ville köpa pga världs ekonomin? jag sa att det är nog så överlag hos köparna, folk köper ju inte ens bilar som det ser ut idag.

Men kan ni förklara HUR detta skulle kunna påverka personer som vill köpa/sälja hoj? Priserna på hojar går, har alltid gått och kommer alltid att gå ner över vintern av det enkla skälet att man inte brukar skiten.

Jag börjar undra hur mycket lån folk har egentligen när dom tror att lite högre räntor kommer sabotera allt?

enligt konsumet statestik som gjort på mitt (företaget jag jobbar på) företag om varför folk just nu inte köper våra produkter är just att 4 av 10 hushåll har har för lite marginal på sina bostadslån. de gick bra när räntan var låg men nu finns inget spelrum längre så de finns inga pengar kvar på lönen att köpa "nöjes" prylar.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Det märks ju direkt på en annons om priset är rätt, priset för högt=annonsen blir kvar länge. Är priset "rätt" ja då säljs objektet direkt!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har satt ner min Daytona rejält..det svider, men man inser att det är det enda som funkar om man ska bli av med en hoj i oktober..drömmarna ligger kvar med sina annonser läääänge...
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
hehe 59 tusen. Jag har gått i tankar att sälja min hoj R1 2000, mer kräm snyggare hoj! Och hade så fall tänkt ett pris på max 45k med prutmån och det till våren! Men då hade den antagligen blivit såld oxå... förhoppningsvis. :gnissla
 

Bifogat

  • side liten.jpg
    side liten.jpg
    190.1 KB · Visningar: 80
  • front liten.jpg
    front liten.jpg
    176.9 KB · Visningar: 75

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Välutformad annons.

БОБАН;3850803 skrev:
http://www.blocket.se/vi/17495755.htm?ca=11_s

Det värsta är när folk snackar som om dom har koll på allt.

Jag tycker Petra är seriös i sitt sätt att annonsera ut hojen. Om priset har jag ingen uppfattning. I mina ögon klart godkänd, finns så många dåligt utförda annonser på Blocket. Hennes är ett gott försök att få blivande spekulanter intresserade. Köper hoj ofta.:tummenupp Toyman
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Sport-R1: Jag är fullt medveten, men i verkliga livet har det mindre betydelse det som kommer hända nu. Går man och tar en sjujävla massa lån är det sitt egna fel och även något jag tycker man borde räkna med vid lån.

JTPK79: Om den inte har rullat så långt lär du få den sålt relativt snabbt. 45 för 98-01 med hyffsat låga mil, full service bok, inte lagd o.s.v är i mina ögon ett vettigt pris.
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Nä men 40 kanske

Jag tänkte precis samma.
Skulle jag vara ute efter den typen av hoj kanske jag skulle sträcka mig till 50'000, som högst.

Det kanske inte är marknaden som är seg, det verkar mer troligt att ägarna värderar sina hojar för högt.


Ja men 60 tusen för en Vtr -99 3200mil. Jag kollade priser på dom av nån otroligt konstig anledning för 3år sedan då kunda man få dom för runt 40 på höst kanten. Sen om man har hel system,power commader, ruta, mini blikers,skylt hållare M.m

Det gör att hojen är mer lätt såld ABSOLUT. Men man får inte mkt mer pengar för det tyvärr. Men det inser alla när dom utröstat bilar och hojar några gånger.

Jag fick tillbaka mina pengar hyffsat på min turbo hoj men då var det så attraktiva grejor så som turbo kit som det fanns 2st av samt ISR monster bromsarna och begagnat skulle jag fått lika mycket för det som ja sålde det utan hojen...
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Är det så konstigt att någon vill sälja så dyrt som möjligt?= förlora så lite som möjligt eller att någon vill köpa så billigt som möjligt= göra en bra affär? Ganska svårt att en sådan ekvation att gå ihop så alla blir nöjda:näsblod
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top