Svårt att sälja hoj på hösten.....

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Permanentlånar ysf750
Det ser ut som att din är såld Matte så det var ju kul!

Jag har själv precis köpt en gsx-r 750 99a. Letat som en idiot och prutat som en galning.

Jag har också funderat på om det kommer bli ännu billigare innan det går upp på våren igen men jag har bestämt mig för att aldrig mer köpa en hoj på släp utan provkörning så jag köpte nu.

Jesper
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Det blir billigare. Vänta åtminstone fram tills efter nyår, februari kanske. Sedan tror jag nog att the prices kommer att gå upp som vanligt när säsongen närmar sig...

Precis, visst är det så.
Arbetslösheten minskar, börsen stiger för varje dag och vi har precis stigit in i en långvarig högkojuktur.

Befolkningen och dess kaptital ökar för varje dag.
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
tog mig ca 30 timmar att få sålt min men när de finns R1 från 98 99 00 ute på blocket för 45-50 tusen klart ingen köper rena fantasi priset tycker jag.
 

Homer99

Går äntligen utan kryckor!
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Jämtland
Hoj
TLR -98
Precis, visst är det så.
Arbetslösheten minskar, börsen stiger för varje dag och vi har precis stigit in i en långvarig högkojuktur.

Befolkningen och dess kaptital ökar för varje dag.

Okej, nu var det inte riktigt så jag menade... Priserna kommer att minska på bågar till, gissningsvis, feb. Sedan kommer den sedvanliga prisökningen inför säsongen att trycka upp priserna lite. Inte till den här säsongens nivåer, det kommer att vara billigare att köpa beg. båge nästa sommar jämfört med i sommar. Antagligen kommer det vara billigare ändå att köpa likvärdig båge nästa höst/vinter jämfört med dagens priser, beroende på konjunkturen. Förstår du nu?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nu borde väl va den tiden då det är som billigast att köpa.. Har man inte sålt till hösten kan man ju lika gärna vänta. Men nu finns nog många som inte har förvaring ordnat..
 

Tommy.exe

Guest
Alltså... konjuktur hit å dit.... jag lever som vanligt, mina polare lever som vanligt... vem är det som är fattig egentligen? Några hundringar i räntor hit eller dit... spela roll liksom...

Min husa kan jag betrakta som såld... säkert för att det var ett bra pris. Men sånna e folk. Dom vill ha ett BRA pris.. inte betala överpris för gammalt skit..
 

Homer99

Går äntligen utan kryckor!
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Jämtland
Hoj
TLR -98
Det finns en annan tråd om konjunkturen, diskussionen lämpar sig bättre där. JAG skulle, rent ekonomiskt, vänta med att köpa eller sälja hoj, tills det ser annorlunda ut i den ekonomiska världen. Hade jag haft pengar, letat hoj och sett ett bra objekt så skulle väl jag också ha köpt nu.
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Det ser ut som att din är såld Matte så det var ju kul!

Jag har själv precis köpt en gsx-r 750 99a. Letat som en idiot och prutat som en galning.

Jag har också funderat på om det kommer bli ännu billigare innan det går upp på våren igen men jag har bestämt mig för att aldrig mer köpa en hoj på släp utan provkörning så jag köpte nu.

Jesper

Har inte sålt men orkar inte med att dumpa längre...

Jag sitter och funderar på hur jag ska attackera problemet...

Tack för omtanken i af...
 

Nicotin

Guest
säsong och marknad styr lite över vad man är villig att betala för en hoj..

såh ngn annons på blocket där killen ville ha 95k för en gixxer1000 -05.
varför betala 95k för en -05 när det finns modade -07 ute för 90k:va
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Det kvittar om de gäller hojar eller hojtillbehör, folk har såna överpriser att det är komiskt.

Ta tex ett slipon som är skrapat och välanvänt, det ska en del ha 2500-3000 för när man kan köpa ett nytt för samma pengar.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Helt rätt och det är detta jag försökt få fram.

Homer99:Att hojpriser sjunker till februari är helt fel, man börjar ju köra i mars senast april igen och inte kommer man släppa den billigare i februari.
Jag förstår inte denna låtsas hysteri folk får fram... Du har ditt jobb och dina pengar, har man en sjujävla massa lån får man ju skylla sig själv. Att räntor går upp/ner är något man bör räkna med vid lån.

Alltså... konjuktur hit å dit.... jag lever som vanligt, mina polare lever som vanligt... vem är det som är fattig egentligen? Några hundringar i räntor hit eller dit... spela roll liksom...

Min husa kan jag betrakta som såld... säkert för att det var ett bra pris. Men sånna e folk. Dom vill ha ett BRA pris.. inte betala överpris för gammalt skit..
 

Katte.N

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
StockholM
Hoj
Hojlös
en fråga vet ni hur man får bort den där citat grejen som man har, elr ändrar den???
helt förvirrad, hittar inte nånstans
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
klart de är svårt å få saker sålt idags läget, folk är mer rädda om sina pengar i dagsläget.
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Är det en Vtr 1000 -99 som du begär 60000kr för? Och du undrar varför ingen köper den?

Jag tänkte precis samma.
Skulle jag vara ute efter den typen av hoj kanske jag skulle sträcka mig till 50'000, som högst.

Det kanske inte är marknaden som är seg, det verkar mer troligt att ägarna värderar sina hojar för högt.
 

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Jag förstår inte riktigt det här med oroliga tider i konjukturen och världsekonomin. Jag har mina pengar jag har sparat ihop och är villig att lägga på en hoj. Sen hur räntorna, börserna etc ser ut påverkar inte mitt sökande efter en hoj. Jag vet vad jag är ute efter och vad jag vill betala. Det som har hindrat mig hittills är överpriser i mina ögon.
Är ute efter en R1a '98, '99, '00.
Så är det någon som har ett vettigt pris på sin så hör av er om ni vill ha den såld :p
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top