Svårt att sälja hoj??

Last edited:
10+ år gamla sporthojar e värst. 4000+ mil på mätaren o dem begär 40kkr. Kan ju för fan rasa när som helst.

Sålde min R1 -04 förra veckan log på blocket i 7 minuter jag tyckte de var lagom pris inte snorbilligt å inget fantasi pris.
Efterfrågan finns men många drömmer!
Sålde för 60 tusen 3800mil ventiljust. var gjord.

I stället för att diskutera rätt och fel pris i en evighet i tråden så kan vi väl styra diskutionen mot underliga köpare.

Senaste två dagarna har jag haft två stycken (!) som kollat på min motorcykel.

Efter lite småprat och provtur så visar de sig att de ska bara sälja i väg sin nuvarande motorcykel sen kan de slå till. Och självklar så har båda två en köpare på G, men dagen efter så visar de sig att de inte ville göra affär för de krånglade med den som skulle köpa deras motorcykel.

Jag blir så trött på testpiloter :huvet

Ska man börja begära att pengar finns när någon vill provköra?

Från och med nu kommer jag att vara misstänksam på vem som helst som kommer och provkör min mc och inte har släpp med sig. :5sure

PS Det är inte min Husqvarna, den behåller jag. Jag är kapitalist och äger två motorcyklar för tillfället. Motorcykeln i fråga är en helt vanlig japanare som brukar ses som ett säkert kort.

Last edited:
I stället för att diskutera rätt och fel pris i en evighet i tråden så kan vi väl styra diskutionen mot underliga köpare.

Senaste två dagarna har jag haft två stycken (!) som kollat på min motorcykel.

Efter lite småprat och provtur så visar de sig att de ska bara sälja i väg sin nuvarande motorcykel sen kan de slå till. Och självklar så har båda två en köpare på G, men dagen efter så visar de sig att de inte ville göra affär för de krånglade med den som skulle köpa deras motorcykel.

Jag blir så trött på testpiloter :huvet

Ska man börja begära att pengar finns när någon vill provköra?

Från och med nu kommer jag att vara misstänksam på vem som helst som kommer och provkör min mc och inte har släpp med sig. :5sure

PS Det är inte min Husqvarna, den behåller jag. Jag är kapitalist och äger två motorcyklar för tillfället. Motorcykeln i fråga är en helt vanlig japanare som brukar ses som ett säkert kort.

Det där är ju ett dilemma om hojjen är gammal kanske man vill testköra som köpare men skulle jag sälja en hoj som är ny o inte gått många mil så skulle jag ej släppa iväg någon för provkörning om de inte har pengar i handen som de kan överlämna i pant för de värde jag begär för hojen.

sålde min aldeles nyss, ett par tusen lägre än jag hade velat men ändå till ett ok pris.

Som sagt allt går att sälja till rätt pris, köpte mig en svensksåld bandit 1200 -06
265 mil med yoshimura system för 50` :)

Jag letar hoj nu och jag sålde min hoj billigt i under våren, köpte den förra hösten billigt och sålde den ännu billigare. Kan säga att att det är för dyrt med hojar nu, om man inte är en hustler så säljer man till ett rättvist pris. Men vissa värderar sina hojar som vikten i guld. Men men jag går hellre hojlös än att en pajas ska skratta åt mig efter att jag gett honom 50K för en 128 år gammal hoj.

Jag letar hoj nu och jag sålde min hoj billigt i under våren, köpte den förra hösten billigt och sålde den ännu billigare. Kan säga att att det är för dyrt med hojar nu, om man inte är en hustler så säljer man till ett rättvist pris. Men vissa värderar sina hojar som vikten i guld. Men men jag går hellre hojlös än att en pajas ska skratta åt mig efter att jag gett honom 50K för en 128 år gammal hoj.

Hmm, hur menar du nu?
Köper billigt på hösten och säljer ännu billigare på våren?:confused:
Jag trodde att man gjorde tvärtom, det är nog bättre ekonomi så allafall.:)

Hmm, hur menar du nu?
Köper billigt på hösten och säljer ännu billigare på våren?:confused:
Jag trodde att man gjorde tvärtom, det är nog bättre ekonomi så allafall.:)

Nej men går du ner en peng (behöver inte vara skitmkt) från det som du köpte den för, så går den garanterat till 100 %. Värdetapp gör den ändå så att säga. Ja det låter korkat men du säljer den snabbt iaf. Antingen tar man den lilla smällen eller så väntar man, väntar och väntar tills du ändå får sälja billigt.

Nej men går du ner en peng (behöver inte vara skitmkt) från det som du köpte den för, så går den garanterat till 100 %. Värdetapp gör den ändå så att säga. Ja det låter korkat men du säljer den snabbt iaf.

Ok men varför köpa på hösten och sälja på våren med "förväntad" förlust?:va
Jag brukar köpa hoj på hösten,DÅ finns det fynd och sälja senare.....med bra vinst.:D

Man kan ju inte sänka priset hur mycket som helst, då tror folk bara att de är något suspekt med hojen man försöker sälja. Det är en kneppig ballansgång de där :näsblod

Min hoj är redan prissänkt jämfört med andra av samma år och typ, där i mot så tror jag mycket hänger på annonsens utformning. Så när den nuvarande annonsen på blocket försvinner så tänker jag uppdatera den med ny text och lite annat efter en mal som någon postade för ett tag sen (utklipp ur BMW klubbens forum tror jag de var) Så får jag hoppas att de funkar :)

Bara de inte kommer några mera däcksparkare och toffelmän som inte får köpa för frugan.

Köpte en ZX9R - 00 imorse. Bra pris och härlig säljare. Snabb smidig och fin affär. Men vad sa vi? Priset styr mycket. Först skick-sen pris!

Det där är ju ett dilemma om hojjen är gammal kanske man vill testköra som köpare men skulle jag sälja en hoj som är ny o inte gått många mil så skulle jag ej släppa iväg någon för provkörning om de inte har pengar i handen som de kan överlämna i pant för de värde jag begär för hojen.

Men om jag kör och tittar på en hoj för, låt oss säga, 70000,-

Inte fan skulle jag lägga 70000,. i handen på nån jag aldrig har träffat och sen köra därifrån..! :skrämd

No way. Vill han/hon sälja hojen får den låta mig provköra. Jag skulle aldrig köpa en hoj jag inte ens har provat!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back