Svårt att sälja hoj??

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250GS -22
I ekonomikrisens tidevarv har jag fått intryck av att det verkar vara trög omsättning av hojar.

Vad har ni för erfarenhet av att försöka sälja nu??

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Rätt pris = hoj blir såld, oavsett konjunktur och om det är sommar, höst, vinter eller vår.

Poppar upp sånna här trådar var varannan vecka, dom flesta gånger av någon som inte får sin hoj såld och oftast pga fantasipris, tvivelaktig annons eller något suspekt med hojen (omlackade kåpor, saknade uppgifter, konstiga ombyggnader etc).

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
tycker de finns för lite hojar ute till salu! har dock fått tag i en nu, men allmänt när jag letade innan så var de på tok för lite!

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
som någon skrev så hänger väll allt på priset.

jag har sålt en quad en enduro plus en bil under loppet av några veckor.
inga problem alls,
kollade billigaste på blocket o la mig ett par tusen under.
så jag har inte upplevt några svårigheter

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
har då sålt 4 hojar på en månad, så jag ser inga problem att få saker sålda
i krisens spår..

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Sålde min till första killen som var o kika på den, fyra veckor sedan.
Då tänker man alltid, hade jag kunnat lagt mig lite högre här kanske... Men då får man ju gå o dras med det mkt längre.

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Jag fick min gsx-r 750 -96:a såld härom dagen :)
Den var iof i ovanligt bra skick. Han hade kollat på många andra men samtliga var i taskigt skick.

Ett tips är att ta bilder med en bra kamera så du får tydliga bilder från flera vinklar. Skriv va du gjort med den, vad du bytt, delar/slitdelar :mattias

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Som man frågar får man svar....
Tack, jag behöver inga tips om hur "mc-marknadsekonomi" fungerar, typ.

Jag var intresserad av erfarenheter från folk som sålt och försöker sälja hoj, om det allmänna läget då jag tycker att det verkar vara mer dött än vanligt.

Du ställer en fråga men vill inte ha svar på den?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Tycker oxå det är ovanligt "dött" faktiskt, har båda hojarna till försäljning nu då jag nog bara ska ha sporthoj i så fall men det händer inte jättemkt precis. Folk är väl mer rädda för att spendera nu när det är dåliga tider helt enkelt. Visst, man kan säkert sälja men inte till vilka pengar som helst. Dock tycker jag det är märkligt då nästan alla nya hojar gått upp kraftigt i pris men ändå inget större intresse av begagnat :va

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Som man frågar får man svar....
Tack, jag behöver inga tips om hur "mc-marknadsekonomi" fungerar, typ.

Jag var intresserad av erfarenheter från folk som sålt och försöker sälja hoj, om det allmänna läget då jag tycker att det verkar vara mer dött än vanligt.

länka till din annons då så kan vi nog upplysa dig mera

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Jag har min Racehoj till salu, och det verkar vara ganska dåligt intresse faktiskt.
Hojen är fin, och har allt man behöver för att köra race.

Kanske har dom flesta redan införskaffat hoj inför denna säsongen redan.

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Ekonomikris..tjaa...de som har jobb har det faktiskt riktigt bra idag med rekordlåga räntor osv. Möjligen att det är något färre spekulanter på marknaden pga något ökad arbetslöshet, men i de prisklasser hojar ligger i saknas det knappast köpare.

Som sagt, med rätt skick och rätt pris är det i vanlig ordning inga större problem att sälja :)

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Rätt skick och rätt pris! Tycker att beg priserna är ganska höga i allmänhet...

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Fick sålt min rätt lätt för typ en månad sen.

Det va en som ringde o samma person köpte den dagen efter:tummenupp

E det som kan kallas snabb affär o då va den bara ute på annons här o inte på blocket.

E det bara rätt pris så blir den såld:)

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag sålde t.o.m. en 125a relativt snabbt. Annonsen fick ligga inne halva anonnstiden med ett antal skambud. Men de gick bra.

EDIT: Fick ett ganska kul skambud, erbjöd 2/3 av priset. Svarade då: "Visst, jag ska bara plocka ut motorn och förgasaren. Går fredag bra för dig?" :näsblod

Värdelösa bud måste man ju få ha kul med :hihi

Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hade min retta ute i 2 veckor (inlaggd 26/3),en 02:a med prutmån. Fick 3 mail, 5 samtal, 3 som kom och tittade. Hade inte räknat med ett så stort intresse innan påsk, trodde mera att det skulle börja nu ungefär.

bartil

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Hoj
*
Jag håller med om att det verkar svårt. Har en 80-tals hoj på blocket för under 10k. Angående "marknadsekonomi", så kollar jag naturligtvis in konkurrenterna, dvs jämförbara hojar och priset på dem. Min står sig bra tycker jag och det känns märkligt om jag skulle behöva sänka priset ytterligare eftersom min redan är ett av de bästa köpen i den klassen och det geografiska området.

Resultat efter två veckor är två bytesförslag.

Hur länge ska man vänta innan man sänker priset?

När är bästa säljsäsongen? I denna tråd står det att folk kanske redan köpt, i en annan tråd står det att det är när brudarna har kortkort.

zzpike

zzpike
Gick med
3 Nov 2006
Hoj
jawa, minimoto, ktm
Tror att det är priset det handlar om. Tittar man på blocket på cyklar som har en normal prisbild så ser man att annonserna försvinner efter ett tag. Tyvärr så lever ganska många i nån slags drömvärld där dom verkar tro att det ska bli slagsmål om deras gamla cyklar.

Med tanke på att det sålts mycket nya 08:eek:r för runt 100k så borde beg marknaden sjunka men tyvärr tror folk att dom ska få 90k för för sina beg
07-08:eek:r

Ingen som har nån bra länk till nån sida därman kan kolla ungefärliga värden på beg hojar?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024