svårtrimmad nsr?

Dr_Jones

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2005
Ort
lindome
Hoj
Honda nsr 125rr
Hejsan.
jag har en nsr 125r-98. har försökt att trimma, kollat pluggar och skit, kollat med honda men inte ett spår av någon plugg. har hört många olika teorier, men vilken stämmer? den e importerad från tyskland.
snälla hjälp, måste va busen på vägarna. :tummenupp
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Dr_Jones skrev:
Hejsan.
jag har en nsr 125r-98. har försökt att trimma, kollat pluggar och skit, kollat med honda men inte ett spår av någon plugg. har hört många olika teorier, men vilken stämmer? den e importerad från tyskland.
snälla hjälp, måste va busen på vägarna. :tummenupp

Du! Kolla i stickyn här i 125 forumet som handlar om att ostrypa sin hoj....
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63789
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Dr_Jones skrev:
120-130, beror på väg och vind..

Då är det precis som på min då :pannkyss Från 98 och framåt så har nsr crm cylinder som bara ger 6 bars tryck. Original nsr cylinder (kolv, kolvringar, cylinderm hela kitet alltså) ska ge strax över 12. Jag har varit och kollat på 0nicke0's nsr -01 och hans gick som ett skott efter det bytet :yoparty så nu ska jag också beställa nytt kit till sommaren, så fort jag har råd vill säga.. 3200 för 125cc NSR utan topplock har nsr_martin sagt men jag har även hittat 175cc malossi med topplock och hela köret för 4900 så det blir den jag har råd med när värmen kommer på riktigt och det är dags att dra ut och köra! :)

*EDIT
och precis som du säger, alla strypningar ur, cdi'n ostrypt men den gör max 128 (enligt mätaren):tungan
*EDIT
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Toppen sägs göra störst skillnad, va nån på forumet som sa det, hmm... Va nog padde.

Tyvärr har jag inte NSRtoppen på då det är lite skador i den som gör att den går varm. Kanske går o laga, vem vet.

Ingen som har ett topplock o sälja till NSR?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Toppen sägs göra störst skillnad, va nån på forumet som sa det, hmm... Va nog padde.

Tyvärr har jag inte NSRtoppen på då det är lite skador i den som gör att den går varm. Kanske går o laga, vem vet.

Ingen som har ett topplock o sälja till NSR?

Jupp det har jag skrivigt.

För vad jag läst ska det vara så, alså byte av topplock ge mer effekt.
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Jag kör utan avgasportar. Den går grymt mycket bättre då. Körde 110 satt rak i ryggen helavägen till 150 utan problem å den ville mer. men inte ja. för avfarten närmade sig. Fast Etanolen gör väll kanske lite då :arsele
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
zpeppy skrev:
Nope, tyskarna stryper ner den med crm-toppen för att den stryps väll bättre då på nåt sätt....

gäller det här alla tyska nsr :va min e åxå importerad. Men jag har ingen plugg i insuget. Sen tror jag att det sitter en plugg mitt i kröken(har provat att köra ner en slang å det tar stopp)
jag har provat att köra me en cross dämp då gick den bättre. Men jag körde aldrig fortare än 120 då :tomten de lät för mycke :tungan fick ont i öronen :rolleyes:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
crackmac skrev:
Då är det precis som på min då :pannkyss Från 98 och framåt så har nsr crm cylinder som bara ger 6 bars tryck. Original nsr cylinder (kolv, kolvringar, cylinderm hela kitet alltså) ska ge strax över 12. Jag har varit och kollat på 0nicke0's nsr -01 och hans gick som ett skott efter det bytet :yoparty så nu ska jag också beställa nytt kit till sommaren, så fort jag har råd vill säga.. 3200 för 125cc NSR utan topplock har nsr_martin sagt men jag har även hittat 175cc malossi med topplock och hela köret för 4900 så det blir den jag har råd med när värmen kommer på riktigt och det är dags att dra ut och köra! :)

*EDIT
och precis som du säger, alla strypningar ur, cdi'n ostrypt men den gör max 128 (enligt mätaren):tungan
*EDIT
12 bar i en 2t.. :3freak det är ju nästan mycket för en 4t :3freak .
Har inte föresten era NSR 2 CDI boxar.. en strypt och en ostrypt?.
0nicke0 skrev:
Jag kör utan avgasportar. Den går grymt mycket bättre då. Körde 110 satt rak i ryggen helavägen till 150 utan problem å den ville mer. men inte ja. för avfarten närmade sig. Fast Etanolen gör väll kanske lite då :arsele
Etanol är koolt!. :yoparty
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
nån som har en bild på var avgasporten sitter vill inte dra bort fel grejer :rolleyes: har sätt att det finns en massa varjar men jag har inte den blekaste anning om vad dom gör :kocko dom rör sig inte när man gasar eller kör kan det vara någon kugg som e paj?? :confused:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_MAN skrev:
nån som har en bild på var avgasporten sitter vill inte dra bort fel grejer :rolleyes: har sätt att det finns en massa varjar men jag har inte den blekaste anning om vad dom gör :kocko dom rör sig inte när man gasar eller kör kan det vara någon kugg som e paj?? :confused:
De ska röra sig över vissa varvtal. Du måste varva på rätt friskt för att de ska öppna kanske du inte varvat tillräckligt. På min hoj är de vid 8k varv som de öppnar bara som exempel.
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
NSR_MAN skrev:
nån som har en bild på var avgasporten sitter vill inte dra bort fel grejer :rolleyes: har sätt att det finns en massa varjar men jag har inte den blekaste anning om vad dom gör :kocko dom rör sig inte när man gasar eller kör kan det vara någon kugg som e paj?? :confused:

Verkar som om avgasportsmotorn är sönder, är den det kan du få köpa en av mig. Ny kostar 7000 har jag hört :va
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
SolitudE skrev:
Verkar som om avgasportsmotorn är sönder, är den det kan du få köpa en av mig. Ny kostar 7000 har jag hört :va

okey tack :Bugar
men ska prova att ta bort röret å kolla om det rör sig där inne. hur mycke ska porten röra? :confused:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_MAN skrev:
okey tack :Bugar
men ska prova att ta bort röret å kolla om det rör sig där inne. hur mycke ska porten röra? :confused:
hälst så att utblåset är helt fritt. men rör de sig så funkar det då behöver du antagligen bara justering. :tummenupp
EDIT: finns det inget smidigare sätt att kolla om de öppnar än att varva motorn?. exempelvis på RGVn så räcker det med att kortsluta en krets uppe vid batteriet så öppnar portarna med motorn AV. slipper man bli döv menar jag.
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
philsson skrev:
hälst så att utblåset är helt fritt. men rör de sig så funkar det då behöver du antagligen bara justering. :tummenupp
EDIT: finns det inget smidigare sätt att kolla om de öppnar än att varva motorn?. exempelvis på RGVn så räcker det med att kortsluta en krets uppe vid batteriet så öppnar portarna med motorn AV. slipper man bli döv menar jag.

hmm vart sitter den kretsen då??(mitt batteri e dött :död ) kanske det har ngt att göra me det :fyllisar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top