SV 1000-tråden

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Lyktan,blinkers,vindavvisare, mätare ja allt fram....

Shit så onödigt. Vem gör så? Nån som har en sv? Halvförsäkring borde täcka.

Jag har alltid kapell plus skivbromslås med larm i som är superkänsligt. Rycker man kapellet utan att känna till larmet så går det. Nån skrämmer det bort.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Nån som har koll på hur powercommander samspelar med o2 sensorn? Har försökt läsa på svrider forumet och det verkar som pc3 och sensorn motverkar varandra? Nån som kopplat ur sin o2 sensor?

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Ja man ska koppla bort den och klippa Pin 23 på ECUn (2003 års modell!)
Ring mig om du behöver hjälp! :yoparty

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Yoshirör modell kortare

Tyckte orginal vart lite för långt så ja kapade 15cm..

Yoshi3long.jpgYoshi3Short.jpg

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tack Renga. Grymt snyggt med kapningen. Har du tid o ses i nästa vecka nångång kanske? Tänkte kolla dina bolt on o kanske om du kunde visa hur man kopplar ur o2 sensorn?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Jaha då har man pillat lite med hojen då. Slängt i ett K&N insatsfilter och slängt iväg snorkeln till luftboxen. Kopplat ur O2 sensorn och PIN23 i ECU:n. Kollat vilken map som ligger i powercommandern. (BOS open slipon EU-version från powercommanders hemsida)

Gjorde ju allt på ett bräde så svårt att säga vad som gjorde vad men den drar lite hårdare nu och tvekar mindre runt 5k varv. Låter lite argare också när det börjar varva, antagligen insugsljudet som gör det.

Den började även avgassmälla/gurgla lite nu på avslag efter detta, går den snålt kanske?

Tack till Renga som kom med lite tips när jag inte hittade PIN23 i ECU blocket :)

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Du får bort smällarna genom att blocka PAIR Valve, enklast genom att plugga igen slangen som går upp i luftburken (mot bakänden på hojen) och självklart hålet i luftburken. Ta en passande bult o tryck ner i slangen och någon typ av propp i luftburken. Eller så beställer du ett PAIR removal kit på Ebay och river bort hela systemet.
http://www.ebay.co.uk/itm/PAIR-Valv...47?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3a8345bc47
OBS! Ej att förväxla med vevhusventilationen son sitter i främre delen av luftburken.

Last edited:

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Död tråd eller...?

Här händer inte mycket:confused:. Kunde vara lite kul om vi fick lite snurr på inläggen igen. I ett eget anspråklöst försök, slänger jag in en bild på min egen hoj efter lite "moddningar" o "dekalfjolltrim". Dekalerna kan jag väl även själv ha mina åsikter om - dock lätt att riva bort eller byta. Tyvärr har hojen varit stående huvuddelen av sommaren i väntan på ett nytt kyl:mad:, men i morse blev det monterat o klart:tummenupp. Hoppas på hyfsat väder några av kommande helger så att det i alla fall blir ett par turer innan hojen få gå i ide:).

Bifogat

• SV1000_140803.jpg
    SV1000_140803.jpg
    242.9 KB · Visningar: 74

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Som helt utomstående, så måste jag i alla fall erkänna att den är bra mycket snyggare med helkåpan. :)

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Ganska dött här hehe..

Idag ryker STV för att se vad det bli för skillnad

SV1000RR.jpg
sv1.jpg

Last edited:
Nyheter