SV 1000-tråden

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Vi får börja skiva lite mer då. Själv har jag bara kört ca 130 mil i år. (Blir dyra mil med 7000 kr i försäkring, så de kanske blir att byta av suzukin mot en enduro :confused:)

Är ni nöjda med hur långt ni åkt i år?

Last edited:

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Vad ska hända utan det i teorin?

lite bättre trottel respons och jag tycker att den går upp på bakhjulet lite lättare nu.. :yoparty

Jag e nöjd, enkelt att testa och sätta tillbaka dom om man inte e nöjd.

På min andra borrade jag håll i dom men det är ju svårt att återställa..

googla SV1000 SVT Removal

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Vi får börja skiva lite mer då. Själv har jag bara kört ca 130 mil i år. (Blir dyra mil med 7000 kr i försäkring, så de kanske blir att byta av suzukin mot en enduro :confused:)

Är ni nöjda med hur långt i åkt i år?

Har du kollat med IF, dom var billigast när jag teckna försäkringen.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Hur lätt reser sig era på gas? Min är neddrevad 1 fram och upp 3 bak och på 1an reser den sig lätt. På tvåan reser den sig inte. Framhjulet blir ganska lätt och vid ojämnheter kan den gå ett par meter på bakan. Jag brukar koppla upp på tvåan normalt sett.

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Har du kollat med IF, dom var billigast när jag teckna försäkringen.
:confused: Är eller har varit ung iallafall (87:a) så IF har alltid varit över 20,000 kr/år för mig. Kollade nu 4000 kr/år.

#¤%&/( såg fel de var 4000/månad => 46 890 kr/år :huvet

Last edited:

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Hoj
KTM 690 SMC -08
:confused: Är eller har varit ung iallafall (87:a) så IF har alltid varit över 20,000 kr/år för mig. Kollade nu 4000 kr/år.

#¤%&/( såg fel de var 4000/månad => 46 890 kr/år :huvet

Länsförsäkringar har märkesförsäkring på Suzuki. En kompis skulle betala ~4k för en SV1000 här i sthlm. Nu är han visserligen över 30. Fast du kanske redan har den försäkringen? :)

simon.svensson

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2013
Hoj
letar
jag har fått fram 7000 hel/hel på mig själv. då bor jag i skövde och är 26.
när jag har kollat så har suzuis märkesförsäkring varit väldigt prisvärd i jämförelse till dom andra bolagen.

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
:tummenupp Tackar för svar. Hade Suzuki märkesförsäkring men bytte i våras till svedea. (27 år, Tranås, 7000 kr/Hel/år). De var 500 kr biligare. (och gäller vid SMC bandagar, osäker på om märkesfösäkringen gör de) Men bandag har jag tyvärr inte kört någon.

Last edited:

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
I går tog jag mig tiden att synka trottlarna (TB Sync) och satte TPSén, båda va fel och det vart betydligt bättre efter!

Liten hemgjord manick för TB-Sync
Throttle_body_sync_tool.jpg

Inte samma hoj men liknande..

https://www.youtube.com/watch?v=NQMqN_7zL2M

Nästa vecka mappar jag PC3 hos Andersson Turbo.

Last edited:

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
3384 kr år helförsäkring på Svedea. Tokbilligt. Suzuki märkesförsäkring är nästan dubbelt så dyr

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
I går tog jag mig tiden att synka trottlarna (TB Sync) och satte TPSén, båda va fel och det vart betydligt bättre efter!

Nästa vecka mappar jag PC3 hos Andersson Turbo.

Bra att bli påmind. Jag har synkat, justerat TPS, STV osv. För länge sedan! Allt blev mycket bättre men nu tycker jag att den blivit lite mer ryckig så det är väl dags att se över det igen.

Blir ventiljustering till vintern också.

Är det någon som kör med PC3 och fått ut av något av accpumpen (mjukvara som man kan lägga in). Jag har provat lite olika inställningar men tycker inte att jag får ut något av det.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
3384 kr år helförsäkring på Svedea. Tokbilligt. Suzuki märkesförsäkring är nästan dubbelt så dyr

Jag tror det är 2700 hel/hel jag betalar på Suzuki märkesförsäkring men så är jag gammal också och nån jävla fördel ska man väl ha av det. :)

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Jag tror det är 2700 hel/hel jag betalar på Suzuki märkesförsäkring men så är jag gammal också och nån jävla fördel ska man väl ha av det. :)

För mig var denna försäkring ett skämt, dubbelt så dyrt som Folksam 45+ i Sthlm över 10.000:-

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
För mig var denna försäkring ett skämt, dubbelt så dyrt som Folksam 45+ i Sthlm över 10.000:-

Ja, man måste tydligen kolla varje försäkring både för åldersklass och ort då ingen verkar ligga lägst överallt. Även göra om kollen lite då och då.

Suzuki märkesförsäkring var dock tokdyr första gången jag kollade. Då gick SV1000 i samma klass som GSX-R och Hayabusa. Sen var det någon som tipsade om att de ändrat klassindelningen och då var den plötsligt nästan 1500 kr billigare än jag betalt på Bilsport och MC.

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Mappade hojen, nu är allt klart och den går som en dröm. Inte lika mycket effekt som min gamla men de får man väl ta om man vill slippa jätteröret och induktionskitet som kan suga in småfåglar och låter satan..
PC3_KNH_692_ 2_liten.jpg

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Mappade hojen, nu är allt klart och den går som en dröm. Inte lika mycket effekt som min gamla men de får man väl ta om man vill slippa jätteröret och induktionskitet som kan suga in småfåglar och låter satan..
View attachment 410681
Jag ser tyvärr inte vad som hänt i det diagram du bifogar. Kan du va snäll å hjälp en som inte begrip. Vad är det som har hänt?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
På min hoj sitter ett såkallat fatbarstyre (renthal) som är ASbrett. Jag är inte helt övertygad om att detta är det bästa.. framförallt när man ska smita mellan bilar i köer etc.

Min hoj blev påbackad och vält och han som backade på mig skall ersätta vad som blev skadad. Jag upplever att styret blev något snett så funderar att byta. Finns det något mellanting mellan orginal och renthals fatbar styre? Hur brett är orginal? Vad har ni för styren?

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Har prylar till en sv1000 -04 hemma! Styre,slipon (original ) och "hålla i sig när man åker på bönepallen" grejen mm

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati