Hej Renga!
Tråkigt att ni tycker det är märkligt att folk ny regga sig för försäljning. Men tror mig jag kan väldigt mycket om sv1000 motor och dess olika årsmodeller. Jag vet att 03, 04, 05 och 2006 motorer passar till samtliga årsmodeller.
Vad det beträffar kopplingskorgen vet jag att det enda som håller mer än 4000 mil är att bygga om dem. Titta gärna på följande hemsida
www.vibefreev.com . Denna modifiering skulle jag rekommendera till alla som kör SV1000,V storm DL1000 eller Cagiva V raptor 1000.
Olika setups finns inte i motorn utan det enda är på insprutning som enkelt går ändra med power commander där av N och S modellernas olika effekter. Däremot måste den ena kamaxeln bytas om man har en motor från 2006 som skall sätta in i en från 2003-2004-2005 då det sitter en cylindrisk pinne på kamaxeln på årsmodellerna 03,04,05 som togs bort till 2006 då man gjorde en justering på insprutningen.
Men alla ni som kör den mycket trevliga sv1000 modellen kan ju glädjas av att Suzuki inte har ändra något på motorn mellan år 2003-2006, fall ni skulle råka ut för en olycka där ni måste byta motor. De vanligaste haverierna jag har hört talas om är att kedjan går av under körning och slungas emot motorkåpan och slår sönder den eller som en jänkare på sv portalen skrev till mig att han råkade ut för att en större sten slungades upp mot motorblocket och slog sönder hans motorkåpan.
I övrigt är min åsikt att sv1000 motor är robust och driftsäker förutom kopplingskorgen som kunde varit bättre.