BJN
Avliden medlem
Hittade en tråd om detta: http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=24969
Den tråden och en tråd som länkades från denna gav mig många intressanta svar.
Jag har haft lite problem att köra SV:n hårt i kurvor. Har inte alls kommit upp i samma nivå som jag klarade med min förra hoj, en XJR 1300. Många har kallat mig mattesnille, det är jag väl inte men jag är absolut inget förarsnille. Tack vare ovanstående tråd har jag dock insett vad som är problemet. Clipon-styre! Har aldrig kört med det tidigare utan alltid det som i sidotråden ( enligt ovan) kalls för superbikestyre.(typ originalstyre på gamla Honda 750, Kawazaki Z900 osv) Det beskrivs hur man kan bygga om SV 1000 med clip.on till att ha ett vanligt styre typ superbike. Inser att jag skulle kunna köra SV:n mycket bättre med ett sånt men på min hoj skulle det ju inte se helt rätt ut. Dessutom har jag sedan många år tillbaka ( för mycket skrotlyftande) enorma problem med mina armbågar. De mår mycket bättre av vinkeln som nuvarande clip.on ger än vinkeln man får med ett superbikestyre.
Finns det någon som känner igen sig och kan säga att man vänjer sig och det kommer med tiden? Har något råd? Eller är ni alla födda med ett clip-on styre i händerna?