man får gratulera till den premien. 12.000:- Hel/Hel för en -03. Svider på vintern att betala..
jasså? jag kommer undan med 9500kr/år för hel. är under 30, bor i sthlm hade inte haft kort i 5 år vid tecknandet av försäkringen. har hojen på Vesta.
man får gratulera till den premien. 12.000:- Hel/Hel för en -03. Svider på vintern att betala..
man får gratulera till den premien. 12.000:- Hel/Hel för en -03. Svider på vintern att betala..
Tjenare,
Fel tråd, jag vet, men det verkar inte vara mycket tryck i den vanliga SV tråden.
Jag har två frågor som säkerligen någon här kan svara på.
1. Om man ska serva i Malmö/Lund regionen, vad rekommenderar ni för verksad då? Är Lillemans nått att ha?
2. Är det någon som har koll på var man kan köpa helkåpor färdiglackade till SV650S? Har hört rykten om Tyskland, men hittar inte information någonstans om det .
Tack på förhand.
Malmö/Lund regionen känner jag inte till men är det stor service då? Inget du kan fixa själv? Eller är det stämpel för att garantin ska gälla som du behöver?
Färdiglackerade kåpor finns (fanns i a f) att köpa som Suzuki original. Hur de ser ut kan du kolla i mitt garage. Samma till 650 och 1000 är jag ganska säker på. Dessa var billigare om man kunde köpa in dem från tyska eller engelska Suzukihandlare. Brukar finns att köpa nya billigt på eBay ibland fast då ska man ju ha tur att de som säljs har rätt färg.
Annars finns det kåpor på www.polidom.se men om dessa går att få lackerade vet jag inte.
Lycka till!
Tackar för svaret! Det är 100-mila servicen. Hämtade hojen i måndags Tröttnade på min ER6'a. SV'n är en bra mycket trevligare hoj.
Jo, jag har sett Suzuki Originals kåpor och har kollat runt lite med handlare, men den verkar inte finnas i Sverige. Då ringde jag KGK med artikelnumret (990D0-17G20-YKZ) och dom lät meddela att den bara fans att köpa fram till 2007 ärs modell. Min är naturligtvis en 08'a uttagen i måndags.
Efter ditt svar skickade jag samma fråga till Suzuki Böwadt & Hansen GmbH i Tyskland, en firma länkad från suzuki.de. Dom svarade glatt att den finns, och att den kommer att kosta mig €500 inkl frakt till sverige om jag är intressead.
Kan det verkligen vara så att dom har tillbehör som KGK inte tar in?
Jag kommer nog att slå till på den, för 5000 ink frakt verkar vara ett vettigt pris.
Har du monterat din själv, och isåfall, var det bökigt?
/Patrik
Jag tycker också att priset är vettigt och det kanske är så att KGK inte tar in. Har ett svagt minne att jag hört ytterligare någon som sa samma.
Jag har inte monterat själv men jag har sett monteringsanvisningen och det verkade inte så speciellt svårt. Typ som att få ihop en IKEA-möbel.
Då var den beställd. Den fanns visst på lager i rätt färg så dom packar den och skickar imorgon. Anländer till Malmö nästa vecka.
Sen blir det väl IKEA skruva av då
Tack för hjälpen än en gång.
/Patrik
Du får lägga in lite bilder på resultatet sen!
har ni upplevt att era hojar misstänt något när man man ger lite snabbgas då hojen ligger på tomgång? det händer min någorlunda ofta och jag har börjat störa mig lite på det. den går ju sjukt bra förövrigt men just när den ligger på tomgångsvarv så klarar den inte att man ger gas lite snabbt för att hålla uppe varven (eller för att bara vara ball) utan att den ibland (inte alltid eller hela tiden) misständer en gång här å där. nästan som om den får för mycket soppa som den inte pallar antända vid dessa varv. sedan eftertänder den en hel del, smäller som fan rätt regelbundet när man kommer ner i varv och låter den motorbromsa. någon som känner igen något eller har några idéer eller tips? eller det kanske är normalt helt enkelt, vet ju att v-twins inte är lika jämna å smidiga som t.ex. rad-4r. utöver dessa grejer så är hojen en best numera, med 16/42 drevning så är det sånt sjukt drag. bra skit!
Angående smällarna vid motorbroms:
Har du en mappad PC? Då ska inte detta uppstå.
Om inte så får man smällarna att försvinna antingen genom att demontera PAIR eller bara plugga igen systemet.
nej det sitter ingen PC på den och jag har aldrig mappat om den. det vore om det gjordes innan jag köpte den, det sitter ju öppna leovince på så det kanske borde ha gjorts.
Vad är PAIR? plugga igen systemet? vadå ljuddämparna? det vill jag verkligen inte göra!
Nä, inte plugga ljuddämparna Plugga PAIR! Mycket enkelt gjort och tar effektivt bort smällandet vid motrorbroms!
Öppna luftburken och skruva en kort M10 rakt ner i hålet i plasten där PAIR ansluter. Långt bak till höger i nedre delen av luftburken vill jag minnas. Kan lägga upp en bild när jag kommer hem om du vill.
EDIT: PAIR Pulsed Air Injection kör in friskluft i avgaserna för att späda ut oförbränt bränsle typ.
Här är en bild hur man pluggar. Fegisarna har här även säkrat skruven.
ok! men vad gör det förutom tar bort smällarna? reagerar motorn annorlunda?
Någonting kanske det gör men inget som man direkt märker.
TICKANDE, SKRAMLANDE!!!! JAG BLIR GAAAALEN
Min sv1000s-03 har fått för sig att då man slår av helt på gasen över 5000 varv speciellt 4,5 el 6:an så tickar den grymt mycket. Påverkar inte om man svänger eller bromsar samtidigt. Ett mycket metalliskt läte typ som om man skulle fått skit på skivorna... Någon som vet? Sen är det vanliga att den gör naturligtvis inte alltid så - ska nån lyssna så e den tyst.....
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |