SV 1000-tråden

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
porec skrev:
hmmmm :gnissla nja håller inte med.. tycker det är lite jobbigt om jag ska vara ärlig...


ja visst har den det.. å ibland så tycker man om den och ibland inte.. :tuttar
ÅÅ vad det är snyggt med silikon :zpy
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Jag kan väl börja prata lite då!

Jag är överintresserad av sv1000s! köper antagligen den begagnad om jag hittar den rätta!

Vad ska man kolla/fråga om den, förutom det klassiska däcksparket och frågan om hur fort den går? :tungan

diverse svaga länkar, om det nu finns några sånna?
 

IronMike

Guest
Hmmmm

Efter en massa funderingar fram å tebaks....

Finns det några fördelar sv1000 jämfört med Mille ?
-bekvämare, ja.

men sen då? .. inte spec billigare i drift. sämre prestanda. fulare. av många klassad som touring-hoj. andrahandsvärde? enl mitt bolag även dyrare premie än millen av ngn skum anledning.

visst. den är billigare än millen i inköp. men jag tänkte ta nya hojjen på avbetalning, det kanske skiljer en hundring per månad, ny sv1000 vs mille 02a, mille 02a är bara av intresse även fast jag har råd med nyare mille.

gillade halvkåpa stuket hos sv'n. men sen börja jag tänka på millen som jämförelse. den har ju även massor bättre komponenter, öhlin prylar osv..om jag tänker efter så känns sv1000 då som ett riktigt dåligt val.

så ni som har en sv,, vad motiverar ett köp jämfört med mille? - jag ska inte toura


:huvet :3freak
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
IronMike skrev:
Hmmmm

Efter en massa funderingar fram å tebaks....

Finns det några fördelar sv1000 jämfört med Mille ?
-bekvämare, ja.

men sen då? .. inte spec billigare i drift. sämre prestanda. fulare. av många klassad som touring-hoj. andrahandsvärde? enl mitt bolag även dyrare premie än millen av ngn skum anledning.

visst. den är billigare än millen i inköp. men jag tänkte ta nya hojjen på avbetalning, det kanske skiljer en hundring per månad, ny sv1000 vs mille 02a, mille 02a är bara av intresse även fast jag har råd med nyare mille.

gillade halvkåpa stuket hos sv'n. men sen börja jag tänka på millen som jämförelse. den har ju även massor bättre komponenter, öhlin prylar osv..om jag tänker efter så känns sv1000 då som ett riktigt dåligt val.

så ni som har en sv,, vad motiverar ett köp jämfört med mille? - jag ska inte toura


:huvet :3freak

Köp din Aprilia, man hör ju att det nästan går för dig när du pratar om den...
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Rastad pärla

Var ute en sväng idag var inte kul att ta sig ut till den asfalterade vägen lite snö om man säger så men här är lite bilder


Ang sv eller mille så är det väl bara att provköra och ta den som är bäst sv är väl lite mer touring men det funkar för mig trivs bättre på min än tex r1, mille är väl mer race tycker det verkar som du redan vet vad du vill ha eller?
 
Last edited:

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Sweet! då var det så gott som klart!
Jag var i Borås idag och la handpenningen på en sv-03a! :banana
känns riktigt jävla bra faktiskt!

Bara att lämna r6an i pant och hämta pisset! fy fan! jag sitter och darrar...nu måste fan våren komma! :4skrika
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Fetsko skrev:
Sweet! då var det så gott som klart!
Jag var i Borås idag och la handpenningen på en sv-03a! :banana
känns riktigt jävla bra faktiskt!

Bara att lämna r6an i pant och hämta pisset! fy fan! jag sitter och darrar...nu måste fan våren komma! :4skrika
varför vill du inte ha in R6:a??? blir nyfiken... jag kollade på R6 -06 idag.. å fan vad kåt man kan bli på en cykel.. så snygg..
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
porec skrev:
varför vill du inte ha in R6:a??? blir nyfiken... jag kollade på R6 -06 idag.. å fan vad kåt man kan bli på en cykel.. så snygg..

Sugen på att prova v-twin, sen tycker jag att den är jävligt snygg! r6a 99a var det jag hade...eller den har jag fortfarande, ska byta på fredag!
Mille valdes bort pga pris och att närmaste serviceställe för hojjen är i gbg.

Sen intalar jag mig själv att man kanske kör lite lugnare, eller iallafall inte fullt så snabbt med en hoj som inte är helkåpad...

Men visst, millen är snygg och r6an också!
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Fetsko skrev:
Sugen på att prova v-twin, sen tycker jag att den är jävligt snygg! r6a 99a var det jag hade...eller den har jag fortfarande, ska byta på fredag!
Mille valdes bort pga pris och att närmaste serviceställe för hojjen är i gbg.

Sen intalar jag mig själv att man kanske kör lite lugnare, eller iallafall inte fullt så snabbt med en hoj som inte är helkåpad...

Men visst, millen är snygg och r6an också!
Lugnare är nog ingen risk att du kör kåpan skyddar bra det är bara att fräsa på :banana
 

Nalle 556

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Veberöd
Hoj
Suzuki Sv 1000s
HEJ ALLA SV ÅKARE!!
Har kört lite Kawazaki innan men bestämde mig för en SV 1000s nu i år, har barat provkört den en gång det är ju som sagt kallt som fan men nu är våren på G!!
 

Bifogat

  • Suzuki Sv 1000s.JPG
    Suzuki Sv 1000s.JPG
    46.1 KB · Visningar: 176
  • Suzuki Sv 1000s 1.JPG
    Suzuki Sv 1000s 1.JPG
    56 KB · Visningar: 168
  • Suzuki Sv 1000s 2.JPG
    Suzuki Sv 1000s 2.JPG
    45.5 KB · Visningar: 165

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV1000s
Nalle 556 skrev:
HEJ ALLA SV ÅKARE!!
Har kört lite Kawazaki innan men bestämde mig för en SV 1000s nu i år, har barat provkört den en gång det är ju som sagt kallt som fan men nu är våren på G!!
Grattis till pärlan.
Ja..det e synd att snön e kvar...och att minusgradrna biter tag i kinden när man vill ut och steka bakdäck..
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top