SV 1000-tråden

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
79Andreas skrev:
2092878 Någon som vet vad det är jag hittade i lådan där orginalslipon låg?

rörbitar som är kapade och delvis ihåliga.

Kollade i orginalslipon men ser inte att det skulle kunna tillhöra dessa, inte heller BOS slipon:et.


Misstänker att det kan vara ett försök till insats till BOS vid besiktning eller nåt men jag e osäker :3freak
ser ut som något försök till db-killer
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
JeppeSV1000 skrev:
2092807 Det där pc som många pratar om, är det powercomander eller? Och vad kostar det?
Ger det mycket, jag har bara slipon på min?

Ja det är powercommander som det snackas om.

En pc kostar ca 2500:- plus arbetskostnad installation och bänkning ca: 2500:-... vilket inte är jättebilligt.

Har man bytt en massa grejor på sin hoj --> helsystem och filter mm är det att rekommendera då man kommer att optimera efter nuvarande förhållanden.

Med endast slip-on är det tveksamt eftersom det knappt ger något extra. Dock är det ju så att hojarna inte alltid går optimalt från fabrik eftersom det finns ljudkrav avgaskrav osv. så en ommappning med pc kan ge ett bättre resultat.

Men det är nog inte värt de pengarna för vad du får ut med endast slip on.
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Vad har ni för originaldäck på era hojar??? Är det samma på alla eller varierar det... På min 05:a så är bakdäcket duktigt slut efter 450 mil.

Hur långt kom ni??? --> Hur har ni kört???

Så nu är det nya däck som gäller blir BT0014...
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jag kommer inte ihåg vad som satt original på min, det börjar ju vara så himla länge sen... :rolleyes: men jag tror det var michelin nånting. Iaf, däcken som sitter på från fabrik brukar vara mjuka, mitt bakdäck räckte 350 mil.
Jag har kört med Avons hårdare däck (AV46) och klämt ut ungefär 800 mil per bakdäck medans fram kör jag mjukt (AV49) eftersom det inte slits lika hårt. Med tanke på att det alltid är fullgas ut från korsningar, rödljus och liknande :yoparty tycker jag 800 mil är rätt bra.
 

robbz

All In
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 utt -06
när soppalampan börjar lysa vid färd...går den på "reserven" då ...hur mycket rymmer den?....

och hur mycket sås slukar den vid normal/hårdare körning...?

/R
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
robbz skrev:
2096496 när soppalampan börjar lysa vid färd...går den på "reserven" då ...hur mycket rymmer den?....

och hur mycket sås slukar den vid normal/hårdare körning...?

/R

Först börjar reserv lampan blinka... då är det runt 5 liter kvar tror jag. Sedan övergår det till et konstant sken och då är det dags att tanka.

Vid lite längre "touring" sträckor har jag kommit ca 24mil / tank = 0,7l/mil men vid hård körning drar den minst 1l / mil
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
79Andreas skrev:
2097597 Någon som har två orginal bakblinkers att sälja??
PM:a mig.

Eller har ni detta som e nedan så blir jag ännu gladare!
Bra pröjs vid snabb affär!

Jag säljer inte min.. men du kan få låna den om du betalar frakten ( från Linköping ). Men Varför ska du ha den... är dom så petiga med att allt ska vara original?
 

Flexnes

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Enköping
Hoj
Suzuki DL650 V-Strom -08
Nu har jag oxå skaffat en SV1000s :D

Vart en -03 med 700mil på mätaren.
 

Bifogat

  • TPB910-2142.jpg
    TPB910-2142.jpg
    62.6 KB · Visningar: 149

Flexnes

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Enköping
Hoj
Suzuki DL650 V-Strom -08
79Andreas skrev:
2103813 Hah cool! du bor ju oxå i enköping ;)

Får man fråga vad du gav för den??
Lelle ville ju ha asmycke för den när jag kollade på den..

Jo, den var lite dyr (71k), men jag ville så gärna ha en blå.

Jag har missat flera billigare, fast i andra färger och orkade inte hålla mig längre :rolleyes:
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
DanneSV1000S skrev:
2104192 Vafan, en -03 med 700 mil... det är ju vad man kör på en säsong. :va Tycker folk inte om att köra hoj eller vad är det. Min -03a har gått 2045 ca och sista milen var idag :tungan

Jag körde 1100 mil med min förra säsongen... Dom är till för att användas, hehe!
 

Flexnes

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Enköping
Hoj
Suzuki DL650 V-Strom -08
Ah, nu har jag kört 10 mil med cykeln :)

Jag är helnöjd så här långt iallafall. Helt ok ljud i den oxå...typ, raka rör :D
 

hson

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Halland
Hoj
GT 2-Hjul med Kedja
Änteligen

Jo nu i fredas så for vi i väg och hämtade min SV1000S. Efter många mil bakom ratten så kunde jag äntligen stoppa nyckeln i tänings låset och starta upp min nya hoj (jippi) . Det är en känsla som inte går att skoja bort.
Med 0,4 på mätaren när vi lästa de upp henne så kunde man inte mer än att le. Väl hemma så tog det inte lång tid innan innanhjulen var där de skulle vara, på backen så var det dags. Vägen upp och ner och lite ryck på gasen japp det gick smort Fram hjulet rätt upp i luften vilken dröm. när hjulet väl var nere i backen igen så slängde jag en lite blick på kilometer räknaren 0,6 .
Såja tänkte jag nu är det dags att svida om För den stora turen . Och i väg vi for lite lugnt och behagligt, Men Efter ett par timmars körning så tog kylan vid och vi fick lugnt ta vägen hem . Lördag vaknade med ett stort leende på läpparna. Som man alltid gör när man är hoj ägare igen.
Åter kommer senare med mera har nu kört endast 19 mil men är super nöjd.
Vem skulle inte vara det efter endast så få körda mil.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Sumpan

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Skoghall
Hoj
SV 1000s
En till i gänget

Tjenare!
Var och hämtade min nya Sv1000s idag! Hann tyvärr inte testa den ordentligt, men det tar jag imorn! Passar även på och tacka för en bra tråd, har gett mig en hel del tips innan jag bestämde mig
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Sumpan skrev:
2116749 Tjenare!
Var och hämtade min nya Sv1000s idag! Hann tyvärr inte testa den ordentligt, men det tar jag imorn! Passar även på och tacka för en bra tråd, har gett mig en hel del tips innan jag bestämde mig

Välkommen... Bara att gasa på... Skogshall, vart i landet är det?
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Sumpan skrev:
2116951 Det ligger 1mil söder om Karlstad.

Jo jag körde det på eniro.. måste vara bra på sommarn, vilka badlägen :tuttar :tuttar :tuttar

Själv har man turen att hålla till på västkusten på somrarna.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top