SV 1000-tråden

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Hej på er i denna tråd.

Letar twin igen fungerad bara med rad fyra en sommar. (borde förstått det.....)

Men nu ska de bli twin igen haft VTR tidigare funderar lite på om någon har erfarenheter av både VTR och SV:n stor liten skillnad. Ja ja klart svaret kommer bli mycket bättre:)

Har hittat en SV1000 (svart givetvis) har dock lite långt att åka för att provköra bara.

Hur smidig e hojjen??? provkört SV650 å den va ju grymt lätt hanterlig.

Ni som monterat undertail har ni behövt skära något eller e dom lätt monterad??
 
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
2001 R1 Fighter
Vilken temp har era SV1k vid normal körning? Min ligger kring 89grader, känns ganska mkt men jag kommer ihåg att TLs:en jag hade tidigare också gick ganska varm normalt sett.
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Vilken temp har era SV1k vid normal körning? Min ligger kring 89grader, känns ganska mkt men jag kommer ihåg att TLs:en jag hade tidigare också gick ganska varm normalt sett.

Hej. tror 89 grader är helt normalt. Läste någonstans att temp bör ligga på mellan 86-90 grader vid normal körning. min håller ganska konstant 87 grader. Däremot kan den bli väldigt varm om du står still länge med motorn igång. tillfälligt kan den gå en bra bit över 100 grader innan den kyler ner igen vilket också ska vara helt normalt.

Lycka till med sv,n klart kul hoj :)
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Hej. tror 89 grader är helt normalt. Läste någonstans att temp bör ligga på mellan 86-90 grader vid normal körning. min håller ganska konstant 87 grader. Däremot kan den bli väldigt varm om du står still länge med motorn igång. tillfälligt kan den gå en bra bit över 100 grader innan den kyler ner igen vilket också ska vara helt normalt.

Lycka till med sv,n klart kul hoj :)

Helt normalt, min kan gå upp till 90-92 om det är riktigt varmt ute...men vid normal finsk sommar brukar 86-90 vara normalt.
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
SV 1000 -07 reserverad

Så nu va de gjort. Dax att byta till twin igen blev en SV 1000S -07 svart med 400mil på mätare:yoparty

Nu ska man bara hinna hämta den med.(faan har ju 80mil enkel för att hämta den)

GPR slip-on på :banana
Min blinkers på :banana
Rensad bak :banana

Mörkt kåpglas ska på:yoparty
Undertail ska på:yoparty

Hoppas man blir lika nöjd som med VTR:n
 

neo_semlan

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki sv1000 -03
Så kul. då är det inte bara jag som har en Sv1000 N -03 :banana

Jag har en jag med =) bytte till viper bolt on burkar i veckan, och jag undrar nästan om inte de är lite för olagligt högljudda =) sjukt skönt tomgångs ljud, och när man drar på är det som åskan går!! :banana kan politi säga nåt om ljudet ute på inspektion så att säga??

Jag har för övrigt kommit på ett namn på hojen nu- efter 2 år.

Vet nån vart man kan köpa text att klistra på tanken?
Omlackering med text blir helt enkelt för dyrt =)

Vart beställer ni era undertails? billigt?

(För er som undrar vilket namn det blev kommer gåtan här)

När vindmöllan jobbar på högtryck och varmt möter kallt i himlen flyger jag med retur
 

holeshot666

SV1000S
Gick med
23 Feb 2009
Ort
hunnebostrand
Hoj
2003 YAMAHA R1
Jag har en jag med =) bytte till viper bolt on burkar i veckan, och jag undrar nästan om inte de är lite för olagligt högljudda =) sjukt skönt tomgångs ljud, och när man drar på är det som åskan går!! :banana kan politi säga nåt om ljudet ute på inspektion så att säga??

Jag har för övrigt kommit på ett namn på hojen nu- efter 2 år.

Vet nån vart man kan köpa text att klistra på tanken?
Omlackering med text blir helt enkelt för dyrt =)

Vart beställer ni era undertails? billigt?

(För er som undrar vilket namn det blev kommer gåtan här)

När vindmöllan jobbar på högtryck och varmt möter kallt i himlen flyger jag med retur

Allt du behöver till hojen finns här http://www.s-racing.se/:tummenupp
 

Zpophy

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Lund
Hoj
2013, Kawasaki Z800
tjenare.. har funderingar på att köpa en SV 1000. undrar bara hur långa ni är som kör den. =)
själv är jag drygt 194cm. vet inte om jag är för lång. största nackdelen med att vara lång, många hojar som blir små =(
 

holeshot666

SV1000S
Gick med
23 Feb 2009
Ort
hunnebostrand
Hoj
2003 YAMAHA R1
tjenare.. har funderingar på att köpa en SV 1000. undrar bara hur långa ni är som kör den. =)
själv är jag drygt 194cm. vet inte om jag är för lång. största nackdelen med att vara lång, många hojar som blir små =(
Kompisen är 196cm och han sitter mycke bra på sin sv1000s:tummenupp
Du får väl åka och provköra:yoparty
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vet nån vart man kan köpa text att klistra på tanken?
Omlackering med text blir helt enkelt för dyrt =)

Vart beställer ni era undertails? billigt?

(För er som undrar vilket namn det blev kommer gåtan här)

När vindmöllan jobbar på högtryck och varmt möter kallt i himlen flyger jag med retur

Texten kanske du kan få här http://www.bil-dekalen.se/ designa online!

Undertailen har du redan fått svar på och gåtan måste jag ge upp på!:confused:
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vilken temp har era SV1k vid normal körning? Min ligger kring 89grader, känns ganska mkt men jag kommer ihåg att TLs:en jag hade tidigare också gick ganska varm normalt sett.

86°C-88°C brukar den ligga när den får gå med lite fart. Högsta den varit uppe i är 106°C och det var när jag körde hem den från handlaren och inte hunnit läsa instruktionsboken så det kändes lite oroligt. (Vatten kokar ju vid 100°C osv.) Instruktionsboken säger att man ska stänga av den om den når 120°C så det var ju långt kvar. Blandningen med glykol och system under tryck höjer ju kokpunkten.
Tur att man aldrig sett temperaturen på en luftkyld hoj en varm sommardag vid kökörning.
 

Zpophy

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Lund
Hoj
2013, Kawasaki Z800
Kompisen är 196cm och han sitter mycke bra på sin sv1000s:tummenupp
Du får väl åka och provköra:yoparty

okej. tackar så massor. var mest med längden jag var lustig över, men då vet jag =) se om jag kan åka dit imorgon o prova o förhoppningsvis köpa. bara till banken o låna pengar ^^
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Jag har en jag med =) bytte till viper bolt on burkar i veckan, och jag undrar nästan om inte de är lite för olagligt högljudda =) sjukt skönt tomgångs ljud, och när man drar på är det som åskan går!! :banana kan politi säga nåt om ljudet ute på inspektion så att säga??

Jag har för övrigt kommit på ett namn på hojen nu- efter 2 år.

Vet nån vart man kan köpa text att klistra på tanken?
Omlackering med text blir helt enkelt för dyrt =)

Vart beställer ni era undertails? billigt?

(För er som undrar vilket namn det blev kommer gåtan här)

När vindmöllan jobbar på högtryck och varmt möter kallt i himlen flyger jag med retur

S-RACING.........kvalitet och service som ingen annan har.:tummenupp
 

Jamt

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki SV1000 S
2007

Jag har bytt hoj från en 2003-2007
Det känns som det är lite bäiire drag i den men jag har ett problem med att det känns som att motor mässar lite vid ett jämmt gaspådrag 4000-5000rpm men bara då jag kör på vxl6.är det någon som har en ide om det här?:confused::gnissla
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Nya bilder...

Nu har jag lyckats putsa upp hojjen tillräckligt för att kunna ta de efterfrågade nya bilderna på nya avgaseriet etc...lade till dem i mitt garage också men jag tar och kör dem här också:
 

Bifogat

  • SV 1000S 2009 1.jpg
    SV 1000S 2009 1.jpg
    140.6 KB · Visningar: 120
  • SV 1000S 2009 2.jpg
    SV 1000S 2009 2.jpg
    139.9 KB · Visningar: 93

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu har jag lyckats putsa upp hojjen tillräckligt för att kunna ta de efterfrågade nya bilderna på nya avgaseriet etc...lade till dem i mitt garage också men jag tar och kör dem här också:

Ja det blev ju rackarns snyggt. Låter det bra också? Även de nya blinkersglasen blev ju väldigt bra. Hur var det hade du/ni tillverkat hängaren för ljuddämparen själv?
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Ja det blev ju rackarns snyggt. Låter det bra också? Även de nya blinkersglasen blev ju väldigt bra. Hur var det hade du/ni tillverkat hängaren för ljuddämparen själv?

Ljudet blev väl...ska vi säga tillräckligt...:) På tomgång och riktigt låga varv skulle jag inte säga att ljudnivån är högre än med den gamla burken men tonen är lite skarpare/argare. Sedan stiger nog volymen med varvtalet, folk menar att jaf hörs bra och att de inte hör något av sin egen motor då de kör efter...:) Borde fixa någon liten videosnutt bara jag hittar en "medbrottsling" utrustad med bra videokamera...

Fästet är tillverkat av en kompis som jobbar på en mekanisk verkstad, roligt att titta på då yrkesmän arbetar i rätt miljö med alla tänkbara verktyg tillhands. Det tog inte ens särskilt länge att göra fästet. Det bästa var väl att han inte tog några mått alls, vi rotade i "skräphinken" med överblivna rörstumpar och stänger efter lämpliga bitar varefter han måttade på hojen och kapade/punktade till en första version som krävde några mindre modifieringar innan helsvetsning och polering...:)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Testmetod

Jag har testat en del olika inställningar idag. Resultaten är väl ointressanta men kanske metoden kan ha ett visst allmänintresse.

När jag låtit mappa min hoj i bänk så tyckte jag att den blev bättre från 6000 rpm och uppåt men saknade punchen som mappen jag kört på innan (Micron slipon som finns att ladda ner) gav på låga varv. Skrev ihop en ny map som blandade de två men ville gärna testa på något säkert sätt. Kom på iden att sätta en DV-kamera på tanken och filma varvräknaren. I filmprogrammet (iMovie för en Macanvändare som jag) kan jag sedan se exakt hur lång tid det tar att komma från t.ex 3000 rpm till 9000 rpm på trean. Första försöket gav inget bra resultat. Det mesta blev misslyckat. Idag med annan kamera, en Sony handycam, ett nytt band och lite skumgummi under kameran blev allt bra. Jag valde också att zooma så att hastighetsmätaren syntes.

Körde fyra testrundor med varje inställning och tog medelvärdet av de tre bästa. Körde från ca 3000 rpm (ca 42 km/h) till 9000 rpm / /ca 130 km/h). OBS! med min utväxling! Precisionen är hög. Avvikelserna mellan olika körningar med samma inställning är mycket små. Jag vill påstå att jag kan säkerställa förändringar som är minst +/- 2%. Med längre teststräcka går det givetvis att säkerställa ännu mindre förändringar.

Resultaten:
Min individuella map som gjordes i bänk slog omappat med lite drygt 0,3 s. Hela tiden rör sig omkring 5 s.

Den map jag skrivit ihop av två slog bänkmapen med 0,15 s så min känsla var inte fel.

Provade med och utan ovandelen på filterhuset men där var dött lopp. Min egen känsla var att jag vann lite på topp men förlorade i låg och mellan med ovandelen på filterhuset borta.

Sen provade jag accpumpen som Dynojet levererar gratis till alla PC3USB-ägare. Den har effekt. Bästa inställningen jag provat är den de själva rekommenderar för gatåkare. Detta kan jag inte se med min testmetod utan bara på hur lätt framhjulet lyfter enbart med gaspådrag.
 

DannE R

Twin Frällst
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
SV1000N -04
Jag har testat en del olika inställningar idag. Resultaten är väl ointressanta men kanske metoden kan ha ett visst allmänintresse.

När jag låtit mappa min hoj i bänk så tyckte jag att den blev bättre från 6000 rpm och uppåt men saknade punchen som mappen jag kört på innan (Micron slipon som finns att ladda ner) gav på låga varv. Skrev ihop en ny map som blandade de två men ville gärna testa på något säkert sätt. Kom på iden att sätta en DV-kamera på tanken och filma varvräknaren. I filmprogrammet (iMovie för en Macanvändare som jag) kan jag sedan se exakt hur lång tid det tar att komma från t.ex 3000 rpm till 9000 rpm på trean. Första försöket gav inget bra resultat. Det mesta blev misslyckat. Idag med annan kamera, en Sony handycam, ett nytt band och lite skumgummi under kameran blev allt bra. Jag valde också att zooma så att hastighetsmätaren syntes.

Körde fyra testrundor med varje inställning och tog medelvärdet av de tre bästa. Körde från ca 3000 rpm (ca 42 km/h) till 9000 rpm / /ca 130 km/h). OBS! med min utväxling! Precisionen är hög. Avvikelserna mellan olika körningar med samma inställning är mycket små. Jag vill påstå att jag kan säkerställa förändringar som är minst +/- 2%. Med längre teststräcka går det givetvis att säkerställa ännu mindre förändringar.

Resultaten:
Min individuella map som gjordes i bänk slog omappat med lite drygt 0,3 s. Hela tiden rör sig omkring 5 s.

Den map jag skrivit ihop av två slog bänkmapen med 0,15 s så min känsla var inte fel.

Provade med och utan ovandelen på filterhuset men där var dött lopp. Min egen känsla var att jag vann lite på topp men förlorade i låg och mellan med ovandelen på filterhuset borta.

Sen provade jag accpumpen som Dynojet levererar gratis till alla PC3USB-ägare. Den har effekt. Bästa inställningen jag provat är den de själva rekommenderar för gatåkare. Detta kan jag inte se med min testmetod utan bara på hur lätt framhjulet lyfter enbart med gaspådrag.


Låter kanon men stirra dig inte blind på tiondelar...
Koppla in dig på lambdan och kolla så du inte åker för snålt och bränner hål i kolvarna el spikar sönder dom.

Har kollat lite på försäkring igen...(jag var ju ganska missnöjd med att den va lite saftigt dyr)
Tog reggnr från en R1 -03 och slog in mitt person nr gissa vad d kosta..
EXAKT LIKA MYCKET SOM MIN SV1000N -04!!!!! host va fan!!!:huvet
Trodde jag skulle komma billigare undan nu när man inte åker r-hoj mer....
Alla pratar ju om att den "klassas som touring" ICKE!!!!! den klassas som sporthoj PUNKT!!!

Mvh Danne
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Låter kanon men stirra dig inte blind på tiondelar...
Koppla in dig på lambdan och kolla så du inte åker för snålt och bränner hål i kolvarna el spikar sönder dom.

Har kollat lite på försäkring igen...(jag var ju ganska missnöjd med att den va lite saftigt dyr)
Tog reggnr från en R1 -03 och slog in mitt person nr gissa vad d kosta..
EXAKT LIKA MYCKET SOM MIN SV1000N -04!!!!! host va fan!!!:huvet
Trodde jag skulle komma billigare undan nu när man inte åker r-hoj mer....
Alla pratar ju om att den "klassas som touring" ICKE!!!!! den klassas som sporthoj PUNKT!!!

Mvh Danne

Vet inte riktigt vad du menar med "koppla in dig på lambdan" men jag åker inte för snålt det är ingen fara.

Visst, SVn klassas som värstingarna. När jag frågade om Suzuki märkesförsäkring så var det samma premie för min SV som för en GSX1000R. Sjukt men så är det.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top