SV 1000-tråden

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Tog en 10w Motul...

Fanns en bra lista på olika oljor i någon tråd här eller på SOE. Väldig skillnad i "tröghet" mellan olika märken o oljor. Vissa 5w var lika trögflytande som andra 10w osv...
 

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Hej alla.

Har startbekymmer.

Finns info här: http://www.sporthoj.com/forum/showt...eutrallampa-lyser-ingen-priming-av-bensinpump

Min fråga är:
Finns det någon SV 1000 ägare i "närheten" av Ljungby med omnäjd (typ Växjö, Halmstad, jpkg) som skulle kunna testa min ECU box? Dvs sätta in min ECU box och se ifall den startar. Ersättning i form av käk eller något annat bjuds.

Jag kan inte nu komma på något annat som kan vara felet.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har du satt den i "Dealer Mode" och sett om du får någon felkod?

Har du verkstadshandbok och kopplingsschema? Finns annars här.

Lite för långt för att mötas och testa.
 
Last edited:

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Har du satt den i "Dealer Mode" och sett om du får någon felkod?

Har du verkstadshandbok och kopplingsschema? Finns annars här.

Lite för långt för att mötas och testa.

Satt den i dealer mode. Det står enbart "Check" både innnan och efter i dealer mode. Så får således inte fram någon felkod (vilket hade underlättat betydligt)

Tack annars för infon med verkstadshandboken :tummenupp:)
 

Antonsson78

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Östervåla
Hoj
2004 Suzuki Sv1000s
Hej!

Någon som vet vart man kan få tag på nytt fäste om man vill ta bort sjutshantagen på en Sv1000s?
Fästet andvänds för att få fast den bakre limpan.
Har köpt en singelcuts på ebay men vill gärna motera bort handtagen med.

Mvh
Fredrik
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej!

Någon som vet vart man kan få tag på nytt fäste om man vill ta bort sjutshantagen på en Sv1000s?
Fästet andvänds för att få fast den bakre limpan.
Har köpt en singelcuts på ebay men vill gärna motera bort handtagen med.

Mvh
Fredrik

Det följde med nytt fäste till min cuts. Har aldrig sett något löst fäste. Kanske måste såga av handtaget från originalfästet?
 

Antonsson78

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Östervåla
Hoj
2004 Suzuki Sv1000s
Ja man får kanske tillverka något eget fäste till den annars för jag har letat som bara den hela kvällen å inte hittat ett skit.
Borde gå att bocka någon plåt eller plattjärn och sätta där under tycker jag.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja man får kanske tillverka något eget fäste till den annars för jag har letat som bara den hela kvällen å inte hittat ett skit.
Borde gå att bocka någon plåt eller plattjärn och sätta där under tycker jag.

Ja,märkvärdigare än så behöver det inte vara.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Grattis till köpet.
Efter att ha vänt hojen rätt blev den ju riktigt snygg. Finns väl en hel del som känns annorlunda än FZ 6. Vad tycker du är mest ovant?
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Tackar! Körställningen är mer framåtlutad, fotpinnarna sitter mycket högre upp/längre bak. Den är jobbigare att hantera i trånga lägen, mycket större svängradie.

Drog en längre repa igår och efter den känns det genast mindre konstigt. :)

Nu är jag på jakt sidokåpor, hittat för ca 3500 lackade och klara. Lite dyrt kan jag tycka?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tackar! Körställningen är mer framåtlutad, fotpinnarna sitter mycket högre upp/längre bak. Den är jobbigare att hantera i trånga lägen, mycket större svängradie.

Drog en längre repa igår och efter den känns det genast mindre konstigt. :)

Nu är jag på jakt sidokåpor, hittat för ca 3500 lackade och klara. Lite dyrt kan jag tycka?

Ja, något under av smidighet i trånga utrymmen tycker ju inte jag heller att Sv:n är. Jag har lagt en del möda för att få snäll gasrespons och lyckats ganska bra men svängradien har jag inte kunnat göra något åt.:)

3500 för lackade och klara känns inte farligt dyrt tycker jag.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vad har du gjort för att få bukt med gasresponsen? Den är ju hopplöst aggressiv. 1 mm på rullen och hojen ökar 1 rpm.

Jag har väl gjort i princip allt som är möjligt:D

Vissa saker har väl inte gjort så mycket men totalt sett har det blivit bra.

1. Justerat TPS
2. TRE-mod (Gjorde skillnad men märks bäst när man går från TRE-mod till inte TRE-mod)
3. Synkat insprutningen
4. Mappad PC3
5. Justerat vajerspelet till absolut minimum (Gjorde märkbar skillnad)
6. Kopplat bort O2-sensorn
7. Monterat "Throttle tamer" (längre slag på gasen i början av rörelsen) Gjorde stor skillnad
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
7. Monterat "Throttle tamer" (längre slag på gasen i början av rörelsen) Gjorde stor skillnad

Är det Throttle Tamer som är den största märkbara modden? Jag menar, om man bara ska göra en av dom sju sakerna på din lista, är det TT man ska satsa på?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Är det Throttle Tamer som är den största märkbara modden? Jag menar, om man bara ska göra en av dom sju sakerna på din lista, är det TT man ska satsa på?

Ja, Throttle tamer är den största skillnaden. Den gör ju inget åt motorgången men det blir betydligt lättare för handen att dosera.

Sen självklart justera gasvajern optimalt då det ändå bör göras och inte kostar något.

Det finns beskrivningar på nätet hur man gör TRE-modden själv för någon krona om inte det redan är gjort. (Jag fick min TRE-mod på köpet så att säga då jag köpte växellägesindikatorn)

Att kontrollera/justera TPS kostar ju heller inget men ger nog inte så mycket.
När jag kollade synkningen av insprutet så var allt OK så det gav ju inget i mitt fall.
Mappad PC3 kan ge en hel del om den mappas för att vara mjuk. Jag har provat ett par olika mappar och jag har en som ger mest effekt som jag ändå ratat för den som är gjord i bänk för att den ger ett mjukare svar.
Att koppla bort O2-sensorn är det senaste jag gjort. Kostar inte många kronor ( inget alls om man bara knipsar kabeln till ECU) men jag märker ingen direkt skillnad.

Throttle tamer, justering av gasvajern samt en TRE-mod tror jag att du kommer att märka stor skillnad av.
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top