Är det Throttle Tamer som är den största märkbara modden? Jag menar, om man bara ska göra en av dom sju sakerna på din lista, är det TT man ska satsa på?
Ja, Throttle tamer är den största skillnaden. Den gör ju inget åt motorgången men det blir betydligt lättare för handen att dosera.
Sen självklart justera gasvajern optimalt då det ändå bör göras och inte kostar något.
Det finns beskrivningar på nätet hur man gör TRE-modden själv för någon krona om inte det redan är gjort. (Jag fick min TRE-mod på köpet så att säga då jag köpte växellägesindikatorn)
Att kontrollera/justera TPS kostar ju heller inget men ger nog inte så mycket.
När jag kollade synkningen av insprutet så var allt OK så det gav ju inget i mitt fall.
Mappad PC3 kan ge en hel del om den mappas för att vara mjuk. Jag har provat ett par olika mappar och jag har en som ger mest effekt som jag ändå ratat för den som är gjord i bänk för att den ger ett mjukare svar.
Att koppla bort O2-sensorn är det senaste jag gjort. Kostar inte många kronor ( inget alls om man bara knipsar kabeln till ECU) men jag märker ingen direkt skillnad.
Throttle tamer, justering av gasvajern samt en TRE-mod tror jag att du kommer att märka stor skillnad av.