SV 650 => Projekt Girlfighter

Vad ska det bli för typ av hoj?

• Antal röstningar
    0

quip

[ kwip ]
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZR600R, -94; GSXR750, -86, fighterprojekt; ZXR750, -93, ombyggd
Har inte blivet mycket gjort på grund av sjukdom och ombyggnad av lägenheten, men vi var och plastade ett nytt lager på hela bakdelen i fredags och i dag grovslipade vi lite och småpysslade lite!
Hmm, den ser lite stor och bullig ut tycker jag, men den följer formen på tanken väldigt bra.
Kan nog bli bättre när det läggs på lite färg och jag håller med om vit ram, kommer se kalas ut :)

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Kåpan blir troligen inte stor, mest bara för att få bättre helhets intryck och gömma fästen och kablar bakom!

Men tanke på att det är 18000 läsningar på tråden tänkte jag fråga ER om man måste lägga gelcoat på glasfibret nu när jag spaklat innan jag lägger finspackel och grundfärg? Vi har spacklat hela bakdelen med glasfiberspackel för att få bort dom större groparna.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kåpan blir troligen inte stor, mest bara för att få bättre helhets intryck och gömma fästen och kablar bakom!

Men tanke på att det är 18000 läsningar på tråden tänkte jag fråga ER om man måste lägga gelcoat på glasfibret nu när jag spaklat innan jag lägger finspackel och grundfärg? Vi har spacklat hela bakdelen med glasfiberspackel för att få bort dom större groparna.

Svar: nej.

Funkar kanon att köra det grövsta ogämnheterna med glasfiberspackel och sen finspackel.
Efter första vändan grundfärg ser du småhålen som ni missat:D mer spackel och en vända färg till bara !

GoaMoa

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 -99
Har varit och mekat lite idag men eftersom bilen pajade i fredags så blev det mest mekande med den :arsele
Har tyvärr inga bilder, men vad vi gjorde ( eller rättare sagt Olle gjorde medan jag låg ihop kurad i två stolar och halvsov eftersom jag var såå sjukt trött) var att fixa fästena till bakdelen och bestämde höjden på den. Så nu ska det bara svetsas ihop ordentligt sen är själva stommen klar.
Sen är det lite mer slipning och finspackling och ännu mer slipning kvar. Är ganska less på att slipa nu :huvet Det har tagit lite längre tid än vi trott men ska det bli snyggt så får man ju offra den tid det tar för att få den det. Tror det kommer vara värt det i slutändan! :D

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
hej !

Kul projekt. Blir nog kanon.
Såg en massa balla sv650 byggen i en engelsk tidning en gång.
De kör ju med dom i thundersports därborta.
Massor med balla lösningar och design på hojarna i den serien.

Var själv inne på att bygga en. de får ju bra fart på dom oxå.
Hittade för övrigt en ombyggnadssats till SVn en gång i tiden.
Minns tyvärr inte sidan men bilderna hade jag kvar i datorn.

Kanske inte skitsnyggt men kanske vara till ngn hjälp för dig
i ditt skapande.

Lycka till !

Bifogat

• SV650_Collage20.jpg
    SV650_Collage20.jpg
    22.2 KB · Visningar: 355

GoaMoa

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 -99
Julklappar!

Bästa julklapparna i år var helt klart dom från min älskling! :banana
* Xenon lyse till lyktan
* Rökfärgat diodbakljus med inbyggda blinkers
* Nummerplåt med mitt namn :tummenupp
Så nu känner man sig ännu mer laddad att fortsätta bygget! Är i Övik hos familj och vänner över jul och nyår så bygget drar igång igen nästa år!

God Jul och Gott nytt år på er! :)

Bifogat

• IMG_0583.jpg
    IMG_0583.jpg
    118.3 KB · Visningar: 177

GoaMoa

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 -99
Efter en lång ledighet med mycket julfirande och god mat men även en helg med vinterkräksjukan :huvet så är vi tillbaka till bygget igen.
Vi hade tänkt att plasta det sista idag och börja finspackla bakdelen, men istället började vi bygga på fästet till bakljuset igen. Det tog lite längre tid än vi trodde men nu sitter bakljuset där! :tummenupp
Får se om vi åker dit imorgon igen och spacklar och plastar det sista. Känns som vi står väldigt still just nu, mycket små jobb som tar lång tid men som inte syns så mycket, men men...vi kämpar på!

knullgubbe

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
1999, Suzuki SV 650N
Jag tänkte precis börja styla min 650N -99 med. Inspirerade att läsa denna tråd måste jag säga. Känns dock jävligt overkill att köra en till liknande tråd. Därför kör jag mitt objekt som en blogg (jag är inte så aktiv på sporthoj heller så kanske lättast så)

Men följ gärna mitt projekt med! Måste tillägga att jag är imponerad av Moas och hennes killes ambitioner och kunskaper. Kommer bli fett nice när dom e klara!

http://svfighter.blogg.se/ Adressen då

Turbokoftan

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Hoj
ZX10R
Okej hoppas jag inte blir halshuggen nu, förstår att det ligger mycket jobb bakom bakdelen. Men jag har fått för mig att vi inte har helt olika smak ändå, så en liten fundering.

Skulle det inte bli snyggare med en skarpare kant undertill och en lägre profil på den när den är förhållandesvis kort, speciellt med tanke på dynan som är på den (svänger inte upp i bakkant som på din triumph t.ex.). Det får mig att tänka lite på de äldre gsxr hojarna som också hade slät dyna..

Svårt o förklara, men ungefär så här, till vänster:
bakdel.jpg

http://i184.photobucket.com/albums/x57/Coffe_S13/bakdel.jpg

Även här på den högra, ljuddämparen flyttad frammåt ca 5cm:
bakdel123.jpg

http://i184.photobucket.com/albums/x57/Coffe_S13/bakdel123.jpg

Fint jobb annars, vit ram kommer nog bli skitsnyggt!

/Coffe

GoaMoa

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 -99
Jag tänkte precis börja styla min 650N -99 med. Inspirerade att läsa denna tråd måste jag säga. Känns dock jävligt overkill att köra en till liknande tråd. Därför kör jag mitt objekt som en blogg (jag är inte så aktiv på sporthoj heller så kanske lättast så)

Men följ gärna mitt projekt med! Måste tillägga att jag är imponerad av Moas och hennes killes ambitioner och kunskaper. Kommer bli fett nice när dom e klara!

http://svfighter.blogg.se/ Adressen då

Tack för de fina komplimangerna! :)
Roligt att du också ska göra ett liknande bygge, ska absolut följa din blogg! Lycka till! :yoparty

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Turbokoftan: Risken att bli halshuggen är rätt stor! :p Nä men formen på bakdelen går inte att ändra nu, Desutom tycker jag att den runda formen gör att den följer hojens formspråk mycket bra. Det är inte ett aggresivt utseénde vi är ute efter utan lite mer en bantad, stilren, frän liten hoj! :p Jag tror när bakdelen är lackad så ser det mycket bättre ut! Håll till godo! finspacklingen har påbärjats!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept