SV 650 => Projekt Girlfighter

Vad ska det bli för typ av hoj?

• Antal röstningar
    0

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Igår jobbade Olle och hans bror med elen, efter 7 timmar funkar allt och Olle byggde även ett fäste till reflektorn. Så nu saknas bara framkåpan och nya handtag, blinkers och backspegel. Men vi ska ändå försöka hissa ner hojen från övervåningen idag och jag ska få ta min första tur för i år! :tummenupp

NÅ!! blev de nån tur? :):)

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Yes! Det vart en ljungfrytur igår! Bror jobbade stenhårt med elsytemet hela lördagen och igår lyfte vi ner hojen och provkörde! :tummenupp
Nu fattas bara nya handtag, blinkersar som borde dyka upp i veckan, backspelgar och kolfiberkåpan! Efter att vi konverterat klart till Xenon så märke vi att ballasten var trasig så det var att sätta dit glödlampan igen! lite surt faktist! :huvet Kanske lägger upp bilder ikväll! Var helt slut igår... Skönt som fan att allt funkar nu iallafall! Gött ljud som fan! :D

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Lugna sig lite! :tungan

Vägde försten hojen igår! fulltankad med alla vätskor vägde den 176kg! Borde bli runt ca 157kg torr! Smidig liten hoj vart det tillslut! :tummenupp Vad väger era Street fighters?

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Trevligt med lite vikt :)

Följt tråden till och från och den ser riktigt fräck ut nu. Kolfiberfolie såg overkligt verklig ut för att vara folie :D

Lär väl se er ute runt byn i sommar antar jag. Posering på Kajen :tummenupp

Jag vågar inte väga Rettan med all detta insmälta gummi runt sving och annat :tungan

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Läcker hoj!

Undrar en sak bara, hur kommer det sig att den inte får crosstyre istället för clip-ons? Kanske skulle förstöra looken, men spontant tror jag det vore ännu grymmare!

Men jag måste säga: :tummenupp!

/ Jens

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Ska jag vara ärlig är jag lite mer åt Café räser hållet streetfighter stuket, Moas lilla SV är ingen stunthoj och kräver därför inget krosstyre för att Wheela, Gillar looken med clipons, kör det med på min Daytona fighter. Tyvärr vart cliponet lite för lågt på moas när vi vände dom uppochned, Vi får testköra i sommar, kan bli ett lågt 80cc fatbar annrs!

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Ska jag vara ärlig är jag lite mer åt Café räser hållet streetfighter stuket, Moas lilla SV är ingen stunthoj och kräver därför inget krosstyre för att Wheela, Gillar looken med clipons, kör det med på min Daytona fighter. Tyvärr vart cliponet lite för lågt på moas när vi vände dom uppochned, Vi får testköra i sommar, kan bli ett lågt 80cc fatbar annrs!

Stuket är ju herätt med Clipons, Man känner ju doften av café bara man ser bilderna på hojjen. Sen kan man väll tycka att de är skönare körställning med cross-styre, men detta är ju en attityd-hoj :)

Jag tar en trippel Espresso och en kanelbulle! tack!

GoaMoa

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 -99
Här är lite bilder från provkörningen igår! Jeflar vad liten och nätt den vart utomhus!

Bifogat

• IMG_0035.jpg
    IMG_0035.jpg
    130.6 KB · Visningar: 387
  • IMG_0044.jpg
    IMG_0044.jpg
    85.2 KB · Visningar: 488
  • IMG_0051.jpg
    IMG_0051.jpg
    93.2 KB · Visningar: 435
  • IMG_0052.jpg
    IMG_0052.jpg
    112.9 KB · Visningar: 421
  • IMG_0054.jpg
    IMG_0054.jpg
    80.9 KB · Visningar: 604
  • IMG_0056.jpg
    IMG_0056.jpg
    82.1 KB · Visningar: 506

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Den blev ju finfin. Ser lite naken ut fram nu men jag vet ju att ni ska få dit en kolfiberl lampa så det lär ju bli kanon.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
vanligt med clipons på stunthojar också :tungan Fin blev den iaf:banana

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Lugna sig lite! :tungan

Vägde försten hojen igår! fulltankad med alla vätskor vägde den 176kg! Borde bli runt ca 157kg torr! Smidig liten hoj vart det tillslut! :tummenupp Vad väger era Street fighters?

Hornet 599cc från 2003, har för mig att den vägde en 152-153kg med lite "kolfiberbröl" & annat =)

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Bara att gratulera isf! Torrvikten original på dom är 178kg, 26kg är rejält mycket att banta bort på en naken hoj!

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_600_f_hornet_2003.php

Kan ju säga att skillnaden märks väl!

Men detta var va vågen sade då, de noterade på att den kunde fela på några kilon då den inte kalibrerats senaste året och nu finns den tyvärr inte kvar då de flyttat del-verksamheten till Västerås =/

Så ärligt, ta de med en nypa salt =)
Enda jag vet är att mitt nya effektsystem var mycket lättare än vanligtvis (monterat innan köp) samt avlägsning av orginal.

Kör försiktigt, fint bygge du(ni) lyckats med iaf! :tummenupp

GoaMoa

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 -99
Efter helgen borde ni väl vara klar?

Jag tog hojen till Övik i torsdags så det blir inte så mycket jobb gjort på den i helgen. Men Olle fixade miniblinkers fram innan jag åkte, så nu väntar vi bara på framlyktan som borde vara färdig till veckan och en minibackspegel. Sen kommer det massor av före- och efterbilder :yoparty

Ha en skön helg allihopa och njut av hojvädret! :tummenupp

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Det är Ni värda!
NOT!!:huvet
I skåne "Falsterbo" är det +6 just nu och blåsigt.
Ovanligt va?
Kör hoj och njut av värmen..:tummenupp

Åkte från Luleå i tisdags för att få lite fin hojåkning halmstad.. jaja. kul att ni har fint väder..........

ska bli kul att se före och efter bilderna. är väll bara ramen som man kommer känna igen...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept