SV 650 => Projekt Girlfighter

Vad ska det bli för typ av hoj?

• Antal röstningar
    0

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
25 grader i skuggan och väldigt många fler i solen och inte ett moln!! Sommaren har kommit till Norrland!!!! :banana Helt jävla underbart måste jag säga!! Vi är nere i övik och hälsar på mina föräldrar som har ett hus vid havet! Rullade ner hojen på gården och tvättade av den i det fina vädret! Lägger upp några bilder!

Hundar värkar väldans poppis på sporthoj så jag måste ju lägga upp en bild på föräldrarnas knappt 3 månader gamla taxvalp! :)

Bifogat

• IMG_8096.jpg
    IMG_8096.jpg
    157.9 KB · Visningar: 724
  • IMG_8097.jpg
    IMG_8097.jpg
    167.4 KB · Visningar: 651
  • IMG_8116.jpg
    IMG_8116.jpg
    160.4 KB · Visningar: 622
  • IMG_8121.jpg
    IMG_8121.jpg
    105.1 KB · Visningar: 570
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
25 grader i skuggan och väldigt många fler i solen och inte ett moln!! Sommaren har kommit till Norrland!!!! :banana Helt jävla underbart måste jag säga!! Vi är nere i övik och hälsar på mina föräldrar som har ett hus vid havet! Rullade ner hojen på gården och tvättade av den i det fina vädret! Lägger upp några bilder!

Hundar värkar väldans poppis på sporthoj så jag måste ju lägga upp en bild på föräldrarnas knappt 3 månader gamla taxvalp! :)

Hur går det med lyskåpan på hojen? det är väll bara den kvar?
skönt bygge annars:yoparty

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Ramlade in på slutet, spännande bygge!!
Blinkers bak, sitter de bredvid baklampan eller hur ser det ut på den fronten?
Ser fram emot bilder på före/efter. Ser riktigt smidig ut på provkörningsbilderna! :tummenupp

GoaMoa

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 -99
Ramlade in på slutet, spännande bygge!!
Blinkers bak, sitter de bredvid baklampan eller hur ser det ut på den fronten?
Ser fram emot bilder på före/efter. Ser riktigt smidig ut på provkörningsbilderna! :tummenupp

Tack! Det är inbyggda blinkers i baklycktan. Vet att de kanske inte går igenom besiktningen men det är ett senare problem.:yoparty

Jag är grymt nöjd, den är verkligen smidigare och lättare nu! :tummenupp

Det går väldigt segt med framkåpan, killen som skulle plasta den i kolfiber har haft problem med vår egendesignade modell, men vi håller tummarna att han fixar det. Det kommer bilder, men som sagt, vet ej när framkåpan är klar.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tack! Det är inbyggda blinkers i baklycktan. Vet att de kanske inte går igenom besiktningen men det är ett senare problem.:yoparty

Jag är grymt nöjd, den är verkligen smidigare och lättare nu! :tummenupp

Det går väldigt segt med framkåpan, killen som skulle plasta den i kolfiber har haft problem med vår egendesignade modell, men vi håller tummarna att han fixar det. Det kommer bilder, men som sagt, vet ej när framkåpan är klar.

Och hur gick det med lermodellen, listade ni ut hur ni skulle gjuta av lera, eller vad va det som försenade?
Har du kvar pluggen och vill ha det gjort så hojta till, jag pysslar med lermodellering och avgjutning dagligen.

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Kör en trådlyft o frågar om ni "gömde" undan alla kablar som kommer fram när man tar bort frontkåpan eller kapade ni helt enkelt kabelstammen o lödde tillbaka kontakterna ??
//M

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu har jag läst hela tråden och tycker hojen blev kanon, men hur gick det med kåpan runt lyset?

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Lugna sig lite! :tungan

Vägde försten hojen igår! fulltankad med alla vätskor vägde den 176kg! Borde bli runt ca 157kg torr! Smidig liten hoj vart det tillslut! :tummenupp Vad väger era Street fighters?

Vill inte vara negativ men 1 liter bensin väger bara 0,75 kg(mellan0,73-0,77)
Min SV väger 168 kg fulltankad dvs ca 155 utan men med olja och kylvatten.
533049_3225821358237_1047617617_32742293_339391835_n.jpg
Tycker SV är en jättekul bushoj!!

Last edited:

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
2014 uppdatering!

Nu är vi så gott som klara med årets uppdate av Moas SV

Gamla sadeln var gråblekt, sprucken och hade lite för brant sittvinkel sen vi höjde bakramen.
Moa slet bort gamla överdraget och slipade om sittvinkeln något.
IMG_2966.jpg

Nytt sadeldrag i riktigt läder och dubbelsöm införskaffat
IMG_2974.jpg

Färdigklädd! Riktigt nöjd med resultatet!
IMG_3024.jpg

Det andra delprojektet var att göra sig av med det fula fatbarstyret. Efter många timmars sökande efter passande fäste till 22mm styre kom jag på att det satt det på BMW´n när jag rev den!
IMG_3187.jpg

Efter lite puts vart det riktigt fint!
IMG_3195.jpg

3é delprojektet var att göra sig av med den fula KTM lyktan som satt tidigare.
En MT03 är en beprövad variant och väldigt vanlig tyvärr. Vi bestämde oss för att lacka den samt insatsen.
IMG_2979.jpg

Svartlackad insats och grundlackad ytterdel.
IMG_3203.jpg

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Sådär! Ny ljuddämpare, nylackad bakdel, ny placering av batteri, nytt styre, ny lykta, nytt bakljus,
IMG_3476.jpg

Xenonkonverterad
IMG_3479.jpg

Selfie på lyktan
IMG_3483.jpg

Fästena har vi gjort själva i alu och sticksåg.
IMG_3485.jpg

IMG_3487.jpg

IMG_3488.jpg

IMG_3490.jpg

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Tackar! Vi är mycket nöjda! Dock hade målarfirman glömt härdande i 2k sprayfärgen vi använt så vi måste kanske börja om från början med lyktan och bakdelen. :huvet

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Tänkte bjuda på några bilder ifrån en liten MC tur jag tog på Nationaldagen! Älskar Norrland! :tummenupp Hojen funkar grymt fint!

image.jpgimage.jpgimage.jpg

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Håller denna delen på forumet att dö ut eller är Streetfighter det ocoolaste som fastnat på bild? :gråta Nån måste ju ha lite kritik att lämna? :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept