SV 650 => Projekt Girlfighter

Vad ska det bli för typ av hoj?

• Antal röstningar
    0

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Du har rätt, jag är ingen putsare :)

Men hade jag vetat att de skulle bli avgasrester innan jag bygde som jag gjorde så hade jag gjort det annorlunda från början :tummenupp

Det är ju bara låta bli att köra (son alla blingbling byggen i alla jävla tidningar) så blir det inga avgaser eller gör som jag skit i att tvätta....eller sätt regskylten ovanför utblåset så behöver man bara torka av den (som jag har (fast jag torkar inte)).:tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jens kör hellre än att låta den står och glänsa.... man ska använda skiten! jag är någonstans mitt emellan, vill ha en ren och fin hoj = tvätt efter nästan varje åktur...
Lite ot...

Kul att ni ska plasta själva, det är ju så kul.... i 10 minuter..... LYCKA TILL!!!!
Det går ju att köpa kolfiber väv på biltema och polyester så man kan plasta kolfiber.... ett tips bara om ni ändå ska skita ner er!:tummenupp

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Kolfiber låter kul!

Ska snart ner till biltema så man kanske ska prova! Det står att man ska anväda epoxy för kolfibern? Själv brukar jag köra med Polysester för Glasfiberplastning. Vad är största skillnaden? :va

Jens kör hellre än att låta den står och glänsa.... man ska använda skiten! jag är någonstans mitt emellan, vill ha en ren och fin hoj = tvätt efter nästan varje åktur...
Lite ot...

Jag tror Jens säljer och köper nytt hellre än tvätta! :arsele

Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Epoxy är allgergiframkallande men om du har handskar så är det faktiskt trevligare för kroppen än att andas polyester.

Mig veterligen skall man använda epoxy vid kolfiber. En del rekomenderar epoxy till glasfiber också just för att man skall slippa boffa polyester.

Kolfiber låter kul!

Ska snart ner till biltema så man kanske ska prova! Det står att man ska anväda epoxy för kolfibern? Själv brukar jag köra med Polysester för Glasfiberplastning. Vad är största skillnaden? :va

Jag tror Jens säljer och köper nytt hellre än tvätta! :arsele

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag menade epoxy till kolfiber... Dom rekommenderar det men jag vet inte varför...
Kör på bara!!! Använd gummihandskar och munskydd så går det nog bra!!!
Varmluftspistol eller kupévärmare kan påskynda torktiden något men du ska inte skynda för fort!

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Jag polyester gillar, man kul så utav får det

Edit: när vill ni ha tillbaka lampkittet?

(Undra varför jag har svårt att bilda meningar :D ppooo-ly-ester!!)

Last edited:

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Igår när Moa var på utbildning for jag och satt sågen i bakdelen och kortade av den 12cm! Perspektivet och vinkeln får den att se lite väl tyskrövad ut, men jag tror med en ensits puckel och lite mer justerande kan det bli kalas, bakramen är helt justerbar än så länge så det går att ändra rätt mycket fortfarande.

Bifogat

• IMG_0204.jpg
    IMG_0204.jpg
    154.5 KB · Visningar: 564

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Ser bra ut! Kanske skulle ha sparat några cm till... Men det är ju en smaksak... Nu får du ju korta ljuddämparen oxå..!

Ett tips till din hoj oxå: kan du inte höja den lite i bak... ser lite låg ut faktiskt...:va

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Igår när Moa var på utbildning for jag och satt sågen i bakdelen och kortade av den 12cm! Perspektivet och vinkeln får den att se lite väl tyskrövad ut, men jag tror med en ensits puckel och lite mer justerande kan det bli kalas, bakramen är helt justerbar än så länge så det går att ändra rätt mycket fortfarande.

Vid besöket idag så kan jag inte se nåt fel med den inställningen, om de nu ser likt ut som när jag va där :tummenupp

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Tack Jens!

I kväll åkte jag till jobbet och kapade lite mer plast, och till hjälp hade jag micke85 som en mycket god hjälpande hand!

Börjar bli riktigt bra måste jag säga! Ska fara och köpa en popnit tång, har kapat små alu bitar jag hade tänk popnita fast på baksidan för att få en rak och bra grund att börja plasta på sen! :smasha

Bifogat

• IMG_0206.jpg
    IMG_0206.jpg
    217.7 KB · Visningar: 257
  • IMG_0210.jpg
    IMG_0210.jpg
    199.9 KB · Visningar: 234
  • IMG_0213.jpg
    IMG_0213.jpg
    232.7 KB · Visningar: 384

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tack Jens!

I kväll åkte jag till jobbet och kapade lite mer plast, och till hjälp hade jag micke85 som en mycket god hjälpande hand!

Börjar bli riktigt bra måste jag säga! Ska fara och köpa en popnit tång, har kapat små alu bitar jag hade tänk popnita fast på baksidan för att få en rak och bra grund att börja plasta på sen! :smasha

Fasen det där blir riktigt bra:tummenupp Nätt o smäcker:)

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Ikväll vart det slappar kväll i soffan med Arga snickarn! :smasha
Men vi har varit och skaffat en popnittång och fogskum på Clasan i sjön, så i morgon ska det nog fixas mer med baken! Ska göra ett försök att få tag på 1300st m6 skruvar och 2600st brickor till Jezze med! Han har tydligen hittat för mycke fritid han måste underhålla sig med!! :va:dummer:slicka

Finns ju inte en risk att en Suzuki kan bli bättre än en Triumph så det är jag inte orolig över! :arsele

GoaMoa

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 -99
Tentor...

Som ni kanske märkt har jag varit ganska frånvarande från tråden den här veckan men det beror på att jag har haft så mycket annat för mig, två tentor att plugga till plus två nya jobb som jag går utbildning och provjobbar för. Men jag lovar att lägga ner mycket mer tid på bygget så fort allt har lugnat ned sig. Men min underbara pojkvän har slitit hårt den här veckan och ni kan ju själva läsa om hur otroligt bra resultat han har gjort. Ni förstår kanske att det är han som är den mek-kunniga av oss, men jag lär mig mycket och det skapar ett ännu större intresse.
Den del av bygget som i största del kommer bli min uppgift och inte vår tillsammans är att slipa ramen, (skit-görat, jag vet :arsele) men jag lovar att det kommer märkas att det är jag som gjort det. Den kommer glänsa! :D

Nej, nu måste jag tillbaka till Tenta-plugget. Vi hörs snart igen! :banana

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Det ser bra ut !:tummenupp

Damer ska ha tajt röv med kort kort .:D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras