SV 650 => Projekt Girlfighter

Vad ska det bli för typ av hoj?

• Antal röstningar
    0

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Tycker det ser bra ut! En annan form på utblåset bara så ser det snyggare ut! Skulle ju följa linjerna av nederkanten på baklyset lite ovalt så att säga!
Vart ska ni montera ev blinkers i bak? Nummerplåt? Kan ju vara bra att börja planera det redan nu...
Sen kommer ljuddämparen bli varm så den måste nog isoleras på nått sätt mot underdelen av hela bakdelen, hoppas du förstår vad jag menar....
Att tänka på vid rördragning är svingens rörelseväg, så att inte svingen tar i röret under körning...

Kör på bara!!!

Tackar! Jo jag har funderingar på att göra ett nytt utblås blås av rostfritt som jag gör ovalt som undersidan av bakljuset så man får ut det en bit! ska experimentera lite mer med plåten, fundera på att ha den nere vid fotpinnen eller nått liknande, men som sakt ska experimentera lite till veckan.

Troligen blir det avgasbandage och en värmesköld på ovansidan! Sen finns det ju isolering med folie på som man har i motorrum osv, det kan man ju sätta på insidan av bakdelen, Det sitter sånt på insidan av bukplasten på min T595 vid grenröret och det verkar funka. Men jag uppfattar inte som att den blir lika het som på min trajjan.

Självklart måste man ha i beräkningen att svingen rör på sig, vet inte exakt hur jag ska få testa fjädringsvägen bara! :va

Tja jag har ingen antivärme gjejor på min Daytona den blir inte nåt varm om pungen å det har häller inte vuxit ut andra konstigheter efter mc sesongen ...

:bladder

Ser mycket bra ut tycker jag. Fina linjer! :tummenupp

Bara till att plasta utav bara den. :)

På söndag ska vi åka och hämta polyester och glasfiber matta från biltema! :tummenupp Kolfilter PÅ! Men först ska vi leka lite med fogskum! :yoparty

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Skruva bort stötdämparen så kan du röra svingen som du vill....
Aluminium tejp finns ju som man kan sätta ovanför ljuddämparen...
Sätt inte plåten vid fotpinnarna, fixa en liten som du sätter snyggt och "lagligt" under ljuddämparen!

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
I helgen var jag nere i Övik och partajade och passade även på att hämta min polyester och glasfibermatta hos bror.

Ikväll har jag popnitat ihop det sista och kapat bort alla onödiga plastbitar. Gjorde även en form av kartong som jag fyllde med fogskum för att forma kutsen sen! :tummenupp

Bifogat

• IMG_0517.jpg
    IMG_0517.jpg
    162.6 KB · Visningar: 150
  • IMG_0518.jpg
    IMG_0518.jpg
    137.4 KB · Visningar: 171
  • IMG_0520.jpg
    IMG_0520.jpg
    134.1 KB · Visningar: 162
  • IMG_0521.jpg
    IMG_0521.jpg
    174.8 KB · Visningar: 162

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Lykta (reflektor) efterlyses!

Vi har planer på att bygga en egen framlykta, Har en polare som läser på design högskolan här i umeå och han ska hjälpa oss att designa en framlykta till hojen, men vi skulle behöva en snygg reflektor som vi kan bygga av. Vi vill inte ha runda typ projektor lamper och inte en hyrkantig, Vilket för det lite halvsvårt att hitta nått passande. Vi har fastnat för en, men det ska vi inte avslöja än för då kan en jagskagöraminaegnaisdäckskille bli arg! :arsele

Men kom gärna med bra förslag!! :tummenupp

Den måste vara E-godkännd och hälst med H4´lampa då jag har ett xenon kitt över! :)

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Äntligen en uppdatering.... Då vet jag oxå vad det är för lampa.... jens är ju inte mycket att vara rädd för när han blir arg.... Han är ju en lugn kille.....

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Låter bra det! :tummenupp Jag vill ju absolute inte vara nån copyboy, känns som man vart det när man köpte MT03 lykta till trajjan, vart ju iof sjukt snyggt, men lite uttjatat är det! Jag ska fortsätta att söka alternativ till KTM lyktan i helgen, hittar jag inget annat så blir det nog den, men då ska vi bygga helt nytt hus till den! Kom med förslag innan det är för sent! :Bugar

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Om du ändå ska bygga nytt hus till den. Varför inte en lykta från busa?
Såg det i köp&sälj delen hyffsat nyss... En tanke iaf och inte så dyr ;)

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Har tittat lite på lyktor till GSXR osv, men dom verkar bygga grymt mycket bakåt, sen ser dom väldigt mycket större ut än när dom är monterade i kåpan vilket kan se dumt ut på en liten SV! Men tanken var bra! Kan ju finnas nån som inte är så stor kanske

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Låter bra det! :tummenupp Jag vill ju absolute inte vara nån copyboy, känns som man vart det när man köpte MT03 lykta till trajjan, vart ju iof sjukt snyggt, men lite uttjatat är det! Jag ska fortsätta att söka alternativ till KTM lyktan i helgen, hittar jag inget annat så blir det nog den, men då ska vi bygga helt nytt hus till den! Kom med förslag innan det är för sent! :Bugar

De finns ingen anledning till att leta, ktm lampan funkar ju :)

Lampor som sitter på orginalsporthojar är på tok för djup (enligt mig) om man itne vill ha en "näbb" dvs.

jobba på nu så ni hinner klart innan våren

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Har det inte hänt nånting på 10dagar:( Eller jobbar ni i smyg:D

Arrhe

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
Kawa zx10
Hmm, vill inte vara dryg nu men bilder vore väldans bra :-D
Tummen upp till SuperdukeGBG:s tråd med mer bilder än text :p

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
hur är det olle blivit frisk än ?, dags att börja jobba snart igen i verkstan =)

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Kul att ni inte glömmer bort tråden i alla fall! :Bugar

Jag har varit sjuk i 2 veckor och byggt ett Whiskydrickar rum i lägenheten och Moa har haft massa utbildningar på kvällstid. Men nu börjar det ordna till sig och i morgon ska vi åka och hälsa på älsklingarna.

Men ni är ju bildkåta så jag laddar upp en teaser!! :tungan

Bifogat

• IMG_0535.jpg
    IMG_0535.jpg
    117.2 KB · Visningar: 197

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ett whiskydrickarrum?

Hur ser ett dylikt ut?

Måste man ha ett eget rum för det? :glömdet

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Ett whiskydrickarrum?

Hur ser ett dylikt ut?

Måste man ha ett eget rum för det? :glömdet

Vi har nyss flyttat till en lägenhet i bottenvåningen av ett gammalt hus där det finns ett 14kvm stort rum mellan vardagsrum och kök där det bara finns några garderober, rätt oanvändbart rum. Det var målat beige och vitt med ljus plastmatta. Nu har vi målat boaseringen kakaobrunt och en snygg mönstrad brun tapet upp till. Sen ska ett mörkt trägolv in. Tanken är att det ska bli en lounge eller lobby stuk på rummet med 4 låga snurrstolar typ! :fyllisar Vet inte om nån fattar men det gör jag!! Kommer bli kalas! :tummenupp

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ett rum för enbart för intag av sprit kan inte bli fel :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...