bergstroem
Ny medlem
Tycker det ser bra ut! En annan form på utblåset bara så ser det snyggare ut! Skulle ju följa linjerna av nederkanten på baklyset lite ovalt så att säga!
Vart ska ni montera ev blinkers i bak? Nummerplåt? Kan ju vara bra att börja planera det redan nu...
Sen kommer ljuddämparen bli varm så den måste nog isoleras på nått sätt mot underdelen av hela bakdelen, hoppas du förstår vad jag menar....
Att tänka på vid rördragning är svingens rörelseväg, så att inte svingen tar i röret under körning...
Kör på bara!!!
Tackar! Jo jag har funderingar på att göra ett nytt utblås blås av rostfritt som jag gör ovalt som undersidan av bakljuset så man får ut det en bit! ska experimentera lite mer med plåten, fundera på att ha den nere vid fotpinnen eller nått liknande, men som sakt ska experimentera lite till veckan.
Troligen blir det avgasbandage och en värmesköld på ovansidan! Sen finns det ju isolering med folie på som man har i motorrum osv, det kan man ju sätta på insidan av bakdelen, Det sitter sånt på insidan av bukplasten på min T595 vid grenröret och det verkar funka. Men jag uppfattar inte som att den blir lika het som på min trajjan.
Självklart måste man ha i beräkningen att svingen rör på sig, vet inte exakt hur jag ska få testa fjädringsvägen bara!
Tja jag har ingen antivärme gjejor på min Daytona den blir inte nåt varm om pungen å det har häller inte vuxit ut andra konstigheter efter mc sesongen ...
Ser mycket bra ut tycker jag. Fina linjer!
Bara till att plasta utav bara den.
På söndag ska vi åka och hämta polyester och glasfiber matta från biltema! Kolfilter PÅ! Men först ska vi leka lite med fogskum!
Last edited: