Vart inne på MBRacing idag för att höra av dom vad som kan vara missljud med min hoj. den tickar i nån ventil det vet jag. Men sen är det nått annat ljud i den. Så jag åkte dit och bad en av dom lyssna på min hoj, han lyssna ett tag sen tog han in den till meken och var där några minuter sen kom han tillbaka med hojen med följande svar.
-Ja vi vet inte vad det är...men..det är DYRT!
Och jag frågade vad fan det är för svar..? Dom hade inte en aning om vad det är var allt möjligt sa dom kamkedjespännarn,kolvbult,ventiler,kolvringar bla bla bla. Så jag fick 2 val lämna in den till dom och de fick riva hela skiten,felsöka och fixa = DYRT alternativ 2 köra tills det rasar
sen lämna in så dom får fixa det = Fortfarande dyrt!
Jag menar det är ju deras JOBB, dom skruvar motorer och allt som hör till så vet dom själva inte vad det kan vara.. Bästa vore att jämnföra mitt ljud med nån annan SV så jag vet VAD för ljud som skiljer. Har fått höra att Kamkedjan har lite liv för sig på SVn. Lite info om min hoj. Är en 99a Svensksåld, gått lite mer än 1000 mil, full service bok OCH de ska visst redan justerat ventilerna. Men om det är ärligt gjort vet jag ej. Jag HAR provat byta olja och tillomed tagit en lite tjockare samt bytt oljefilter. Jag har kört knappt 2 veckor med den
Hjälm mig nu...