SV-Tråden!

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Hittat en SV 99, uttagen 00, importerad från Tyskland. Gått 3400 och sägs vara i bra skick förutom en spräckt sidokåpa. Inga andra skador efter en "nedläggning i låg fart" (varför heter det alltid så förresten? :confused:)
Slipon saknas dessutom.
Vågar man lägga 37 långsjalar på en sån?

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Tja, om den ser fräsch ut i övrigt.
Är den verkligen helt orginal?
Kanske borde gå för 35 kanske.

//A.

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
UnderDOG skrev:
Tja, om den ser fräsch ut i övrigt.
Är den verkligen helt orginal?
Kanske borde gå för 35 kanske.

//A.

Den verkar vara helt orginal, vilket så klart betyder lite extra kostnader direkt efter ev köp. Slipon måste ju på t ex, och det är väl inte jättelätt att hitta begagnat eller är det det?

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Sjödda skrev:
Slipon måste ju på t ex, och det är väl inte jättelätt att hitta begagnat eller är det det?

Köp ett nytt ART. Köpte mitt aluminium för 2700:- hos checkray.
Kanske låter lite för mycket vid en besiktning men..jaja...in med en handduk i burken o tuta på!

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
ava mc i skärholmen har ett devil rostfritt alt alu som är demo ex, ~4k ville de ha, går nog att pruta lite.. Är det för övrigt nån här som bor i stuvsta? mötte 2st sv's på 2min där idag, en var en riktigt fin en, ganska lik sv riders

Last edited:

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
det är ingen som har en bild på gpr's dämpare i kolfiber till 02an? har fått ett bra erbjudande på ett sådant(beställnigsvara så det kan vara bra att veta vad det är man köper..), men har bara sett rostfritt och titan..

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
FÖÖÖÖÖrgrymmad

Vart inne på MBRacing idag för att höra av dom vad som kan vara missljud med min hoj. den tickar i nån ventil det vet jag. Men sen är det nått annat ljud i den. Så jag åkte dit och bad en av dom lyssna på min hoj, han lyssna ett tag sen tog han in den till meken och var där några minuter sen kom han tillbaka med hojen med följande svar.
-Ja vi vet inte vad det är...men..det är DYRT!
Och jag frågade vad fan det är för svar..? Dom hade inte en aning om vad det är var allt möjligt sa dom kamkedjespännarn,kolvbult,ventiler,kolvringar bla bla bla. Så jag fick 2 val lämna in den till dom och de fick riva hela skiten,felsöka och fixa = DYRT alternativ 2 köra tills det rasar :3freak sen lämna in så dom får fixa det = Fortfarande dyrt!

Jag menar det är ju deras JOBB, dom skruvar motorer och allt som hör till så vet dom själva inte vad det kan vara.. Bästa vore att jämnföra mitt ljud med nån annan SV så jag vet VAD för ljud som skiljer. Har fått höra att Kamkedjan har lite liv för sig på SVn. Lite info om min hoj. Är en 99a Svensksåld, gått lite mer än 1000 mil, full service bok OCH de ska visst redan justerat ventilerna. Men om det är ärligt gjort vet jag ej. Jag HAR provat byta olja och tillomed tagit en lite tjockare samt bytt oljefilter. Jag har kört knappt 2 veckor med den :(

Hjälm mig nu...

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Nä ni grabbar, det blev ingen SV innan helgen... Ni får gott vänta ett tag till innan ni får se mig komma vinglandes på vägarna... Men jag kommer, det lovar jag!

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
SimmPsi skrev:
Vart inne på MBRacing idag för att höra av dom vad som kan vara missljud med min hoj. den tickar i nån ventil det vet jag. Men sen är det nått annat ljud i den. Så jag åkte dit och bad en av dom lyssna på min hoj, han lyssna ett tag sen tog han in den till meken och var där några minuter sen kom han tillbaka med hojen med följande svar.
Och jag frågade vad fan det är för svar..? Dom hade inte en aning om vad det är var allt möjligt sa dom kamkedjespännarn,kolvbult,ventiler,kolvringar bla bla bla. Så jag fick 2 val lämna in den till dom och de fick riva hela skiten,felsöka och fixa = DYRT alternativ 2 köra tills det rasar :3freak sen lämna in så dom får fixa det = Fortfarande dyrt!

Jag menar det är ju deras JOBB, dom skruvar motorer och allt som hör till så vet dom själva inte vad det kan vara.. Bästa vore att jämnföra mitt ljud med nån annan SV så jag vet VAD för ljud som skiljer. Har fått höra att Kamkedjan har lite liv för sig på SVn. Lite info om min hoj. Är en 99a Svensksåld, gått lite mer än 1000 mil, full service bok OCH de ska visst redan justerat ventilerna. Men om det är ärligt gjort vet jag ej. Jag HAR provat byta olja och tillomed tagit en lite tjockare samt bytt oljefilter. Jag har kört knappt 2 veckor med den :(

Hjälm mig nu...

Vad du än gör så lämna inte in hojjen där iaf :kocko verkade ju inte speciellt trevliga att ha & göra me!
hm.. e inte speciellt motorkunnig men verkar konstigt om dom redan har behövt justera ventilerna? ska ju inte behövas förrän vid 2400 mil!(iaf på min -03:a)

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
clark73 skrev:
Vad du än gör så lämna inte in hojjen där iaf :kocko verkade ju inte speciellt trevliga att ha & göra me!
hm.. e inte speciellt motorkunnig men verkar konstigt om dom redan har behövt justera ventilerna? ska ju inte behövas förrän vid 2400 mil!(iaf på min -03:a)

Nä det tänker jag inte göra..Han jag snacka med var lite :kocko vid 1200mil så ska ventilerna justeras igentligen. :rolleyes:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
SimmPsi skrev:

Hjälm mig nu...

Dom e bara ute för att plocka dig på pengar. Jämför ljudet med nån annan SV, ha nån kunnig person (ej verkstad som är ute efter pengar) att höra på den. Vet inte om det blev sagt här förrut men vissa modeller har haft problem med kamkedjespännare. Annars är det att köra tills det rasar å sluta tänka så mycket, maskiner ska ha ljud.

Captain|Morgan

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
SV650S -03 Silver, CB750f2 -99 till salu!!!
Sådär, en bild av mitt projekt. Bilden är ganska kass om man vill se hur själva plattan blev. den är inte i närheten av lika snygg som många av era tailguards men den duger, eller?

Bifogat

• SV.jpg
    SV.jpg
    85.4 KB · Visningar: 216

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Har du tänkt ha blinkersarna pekandes snett uppåt?
Du kanske ska sätta någon sorts självhäftande list mellan plåten och plasten?
Annars är det ju tipp-topp! :tummenupp

//Anders.

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Nästan lika snyggt som min :hihi
var nog lite mer noggrann, annars ser det på pricken ut som på min utom att jag har andra blinkare.

Bocka nu till den lite snyggare så att den följer hojjens form+att du lägger dit en tunn gummilist så blir det perfekt :tummenupp

Captain|Morgan

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
SV650S -03 Silver, CB750f2 -99 till salu!!!
Precis vad jag tänkt! hihi En gummilist är ett måste, man vill ju inte sabba plasten på det här viset! Grejen var ju den att jag "råkade" koppla in allt innan det var meningen :kocko Så min avslutande finnish blev uppskjuten. Men tack för alla tips, råd och framför allt, ert stöd. Utan er hade jag aldrig lyckats genomföra projektet :D :tummenupp

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Detta är en glädjens dag! :fyllisar jag åkte till några andra som också håller på med MC motorer. Den första lyssnade och sa -Tickandet som man hör är ju en ventil sen det andra är kamkedjespännarn :) Jag tycker inte att detta är något att oroa sig för. Jag pustar ut men för säkerhets skull så åker jag till några andra. och får SAMMA svar!! :) Ventiljustering är det om ynka 150mil så :tungan Den andre mekanikern frågade om det är Manuell kamkedjespännare på SV eller automat? Automat för lite oväsen för sig sa han.
Nu så kan jag sova gott om nätterna igen iaf! :tungan

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Har funderingar på SV som nästa hoj.
Tänkte kolla upp vad en sån skulle kosta i försäkring på mig.. Finns det en chans att jag skulle kunna få låna någons reg. nr. till det uppdraget? :Bugar

PM:a mig isåfall :)
Tack på förhand
TT

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...