SV-Tråden!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Mr. Kongo skrev:
2218346 Sökte lite å hittade tidigare inlägg där du sa att det var M8, hur ska du ha det? :tungan ;)

Är gängstigningen 1,25 tro?
jahapp... hmmm... ska kolla upp det nu...

Edit: Nu har jag kollat upp det.. och det ska vara M8

Sweetsås

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Snart
Bazooka skrev:
2217978 då har man pillat lite på hojen idag... blev att sätta dit minisar fram me.. lägger upp nån bild på mini bak + ny reggskylt + mini fram...(dåliga bilder, tagna med mobil)

har även en vänster och en höger fotpinne platta liggandes till en -04 å framåt om nån behöver.. behöver dock fotpinnarna själv... å skulle nån ha en höger fotpinne platta till en -03:a liggandes så är det bara att PM:a mig.. har även en db-killer till GPR rör liggandes..

M8 tror jag det var

Snyggt!

Får man fråga hur mycket mini blinkers/brickan gick på samt vart du köpte dom?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Var på kinnekulle i söndags där det även var med många förare ifrån norge :tummenupp , trevligt att se att så många körde sv (både tusen och 650) men det jag reagerade på var att nästan alla hade helkåpa så min fråga är nu om det är någon som vet om detta är orginal på hojarna i norge :va

Jag min nöt :hjälm hade alldeles för mycket att göra för att hinna fråga och när jag väl hade tid så hade de åkt där ifrån :(

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sv 650
2fast4hjo skrev:
2219960 Var på kinnekulle i söndags där det även var med många förare ifrån norge :tummenupp , trevligt att se att så många körde sv (både tusen och 650) men det jag reagerade på var att nästan alla hade helkåpa så min fråga är nu om det är någon som vet om detta är orginal på hojarna i norge :va

Jag min nöt :hjälm hade alldeles för mycket att göra för att hinna fråga och när jag väl hade tid så hade de åkt där ifrån :(

Svar nej. Inte enligt Suzukis norska hemsida i varje fall. Antagligen har våra kära grannar en aning mer pengar i fickan och lägger ner lite extra på tillbehör.

Satan i gatan. I norge kostar en ny gixxer 600 endast 146 900 NOK.... :näsblod

Tacka fan för att dom har råd med en helkåpa för 2k då.... :gnissla

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
apropå tillbehör! fick hem min poly26 bellypan idag och har skruvat fast den tillfälligt men har nu några frågor.

1. Är den känslig för värmen från avgasröret? ska man lägga in en "värme"matta som det är på endel andra kåpförseda hojar?

2. Hur noga är det med loctite på dom skruvar man fäster den i?

3. ska man såga upp det där hållet som det finns en anvisning för på undersidan?

4.Hur var det med passformen på dom ni har? köpte även en ny undertray men den satt som gjuten! fattar inte ens vad/varför det är man ska såga bort på orginalet??

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Sweetsås skrev:
2219768 Snyggt!

Får man fråga hur mycket mini blinkers/brickan gick på samt vart du köpte dom?
bak tror jag kostade 169:- fram ca 100:- bricka 129:- dessa priser kan fela på några kronor hit eller dit... men ca.. fram blinkis köpta på www.louis.de å rästen hos min lokala handlare..! OBS, inga st priser.. utan par...

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Freon_leon skrev:
2220804 apropå tillbehör! fick hem min poly26 bellypan idag och har skruvat fast den tillfälligt men har nu några frågor.

1. Är den känslig för värmen från avgasröret? ska man lägga in en "värme"matta som det är på endel andra kåpförseda hojar?

Nej - jag har haft min på i ett år utan nån matta.

2. Hur noga är det med loctite på dom skruvar man fäster den i?

Jag vet inte ens vad det är, så jag har nog inget sånt.

3. ska man såga upp det där hållet som det finns en anvisning för på undersidan?

Ja - montera på bellypan, häll i lite vatten och kolla var det stannar. Borra ett litet hål där. Det räcker.

4.Hur var det med passformen på dom ni har? köpte även en ny undertray men den satt som gjuten! fattar inte ens vad/varför det är man ska såga bort på orginalet??

Min sitter perfekt! Jag klarade av att montera den helt själv.

[PlastRaket] skrev:
2182599 Fixade ett billigt slipon till frugans SV 650 hos Lockners Bil&MC, 1900 spänn inkl. frakten. Det var inte krångligt att få dit heller, annars kan det ju va lite si och så med universalgrejor. Ja, ja det där svarta gummit runt upphängningen var väl inte snyggast i världen men det blev för långt utan. Få se om jag fixar det en annan dag. Gött ljud blev det iaf. och det var ju det som var meningen. :)

DU behövde inte krejja med nåt egengjort RÖR eller så? Passade grejerna direkt ur paketet?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
skerfe skrev:
2220134 Svar nej. Inte enligt Suzukis norska hemsida i varje fall. Antagligen har våra kära grannar en aning mer pengar i fickan och lägger ner lite extra på tillbehör.

Satan i gatan. I norge kostar en ny gixxer 600 endast 146 900 NOK.... :näsblod

Tacka fan för att dom har råd med en helkåpa för 2k då.... :gnissla

Tack för snabbt svar :tummenupp Värt att uppmärksamma var att nästan ingen av dessa hade slip on eller var på något annat sätt omgjorda, inga miniblinkers, den fula plasten i bak var kvar etc.

:yoparty nu är plasten i bak äntligen borta på min hoj, 2fast4some fick ett ryck och lyckades för andra gången på en månad överaska :tuttar :Bugar
Mindre regskylt är beställt ifrån www.thorsellsreklam.se

Frågan är nu: Vad tror ni blir bäst (syns bäst) att sätta miniblinkers: på sidorna eller vid sidan av ljusdioderna http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=28116

Last edited:

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
tack duckie! då får man lita på att allt ska vara okej då. Borrade ett hål in den idag för dreneringens skul. så nu är det bara lacken som är kvar :banana

2fast4hjo skrev:
2221549 Frågan är nu: Vad tror ni blir bäst (syns bäst) att sätta miniblinkers: på sidorna eller vid sidan av ljusdioderna http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=28116

om dom ska synas bakåt så borde dom ju sitta brevid baklycktan :va

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej på er!

Jag är lite nyfiken på Sv650 och undrar om den fungerar att köra längre sträckor med och även med passagerare och eventuella väskor? Eller om den är mer av ett fordon för en person?

Sedis

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Sedis skrev:
2223430 Hej på er!

Jag är lite nyfiken på Sv650 och undrar om den fungerar att köra längre sträckor med och även med passagerare och eventuella väskor? Eller om den är mer av ett fordon för en person?

Sedis

Jag har kört flera långa sträckor med min - 100 mil på en dag som längst. Det var inte jättekul, kan jag säga, men det funkar.

Om man skjutsar är den ganska slö. Jag skulle vilja säga att det är ett fordon för en person.

Pyhis

Joo
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
Sv 650
Nå nu va ja o körde på bana för första gången, det var skit kul :banana . Det ska göras om! De e int ens så farligt dyrt tycker jag. 10€ timmen o man får fara dit när som helst o köra, bara de int e bokat.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Pyhis skrev:
2223617 Nå nu va ja o körde på bana för första gången, det var skit kul :banana . Det ska göras om! De e int ens så farligt dyrt tycker jag. 10€ timmen o man får fara dit när som helst o köra, bara de int e bokat.
du kan inte flytta den banan nära mig.. så jag också kan åka... :va :)

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
Sedis skrev:
2223430 Hej på er!

Sedis

om man nu promt vill ha en SV och skjutsa på så är nog SV 1000 ett bättre val med tanke på att 650´n blir lite väl "slö" när någon åker med, men det funkar om man inte är allt förkrässen. jag har åkt som längst 50 mil på en dag och man blev inte allt för trött. Åk och prova en så får du själv bilda dig en uppfattning, det är nog bästa tipset :tummenupp .

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Tackar för tipsen. Ska och provköra en SV i eftermiddag så får vi se hur det känns!

Sedis

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
även jag sällar mej till denna glada skara.

inhandlade en SV650 -01 för några veckor sen :banana

för att slippa leta igenom tråden en gång till
vilka säljer GPR-system i sverige?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
friction skrev:
2232955 även jag sällar mej till denna glada skara.

inhandlade en SV650 -01 för några veckor sen :banana

för att slippa leta igenom tråden en gång till
vilka säljer GPR-system i sverige?
tror nästa att din lokala handlare gör det... min gör de om ingen... hehe...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år