98 db va ???
tror det e 102 eller 105 db, ring besiktningen och kolla vet jag.
98 db va ???
Orginaldäcken till sv är väl Dunlop? Vilka är det mer exakt och är dem att rekomendera om man jämför dem med t ex michelin pilot power/road
Kom igen! jag skulle vilja ha svar på frågan liksom.. varken mer eller mindre
Orginaldäcken till sv är väl Dunlop? Vilka är det mer exakt och är dem att rekomendera om man jämför dem med t ex michelin pilot power/road
Ni som har bytt avgassystem på er SV har ni bytt till lite öppnare filter också eller klarar org. filtret att släppa igenom tillräkligt med luft?
Ni som har bytt avgassystem på er SV har ni bytt till lite öppnare filter också eller klarar org. filtret att släppa igenom tillräkligt med luft?
Ja det har jag.
Även om originalfiltret klarar av ett annat avgassystem.
Det viktigaste är att du justerar förgasarna efter bytet av avgassystemet.
/Dan
En fundering, om man byter till ett helsystem och använder en (silencer) samt inte rör original filtret. Kan man då köra typ 10 mil till stället man bänkar eller är det inte alls att rekommendera?
Nu kommer frågan till er som kör sv !
vad har ni för prestandakrav på hojjen igentligen ?
jag läser dag efter dag att ni som kör 650 bara vill öka prestanda till det många gånger ouppnåerliga ,, vad hade ni för förväntningar om hojjen när ni handlade ?
Tittar vi på en Aprilia Mille exempelvis så har den ju allt vad ni söker och lite till(lite dyrare försäkring) men .en motor som i princip aldrig strular,, du justerar ventiler först efter ca 6000 mil ,, ja så bra står dom sig oftast,
och så är dom väldigt billiga åxå ,, kolla vad du får för pengarna,, wow
Mina krav (utan inbördes rangordning):
Snyggt, sportigt utseende
Låg vikt
Låg sadel
Insprutning
Låg försäkring
Lågt inköpspris
Driftsäker
Tycka-om faktor
Tufft ljud
Pigg och yster
Alla krav uppfyllda utom de två sista. Ljudet fixades med slipon. Effektfrånvaron kompenseras genom aktiv, genomtänk och klurig körning.
Jag kör om och förbi många effektstarkare hojar så min fråga till dem borde isf vara - varför köper du en R1/CBRRRRR/Gixxer/Mille/Whatever om du bara utnyttjar den till 30%?
det var ju sakliga och bra svar ,,
men nog utnyttjar jag min mille till mer än 42HK allt ,, det är ca:30%
men visst jag är helt med på vad du menar ,,
dom flesta av oss vanmliga åkare klarar inte av mer än 70-80hk på bana ,, och det är sant,, så därför är väl 650 ett bra val ,,
men jag tycker mig se flera på denna tråd som letar efter mera o mera power ur en redan plågad 650 ,, varför har inte dom valt en "större" hoj ,, bara för att det är billig försäkring ?
en tuono eller en monster är ju väldigt billiga med och har chassie och effekt som 650 inte på långa vägar kan mäta sig med,,
vore kul o prova en 650 på väg 250 o se hur chassie fungerar , inte för att jag tror det är dåligt atan bara för att ha något o jämföra med.
jocke
jag läser dag efter dag att ni som kör 650 bara vill öka prestanda till det många gånger ouppnåerliga ,, vad hade ni för förväntningar om hojjen när ni handlade ?
är verkligen försäkringen så mycket billigare på en sv mot en motsvarande ducce eller Aprilia (jag vet att det inte kanske är helt jämförbara hojjar men likväl vacka twinnar)
Tittar vi på en Aprilia Mille exempelvis så har den ju allt vad ni söker och lite till(lite dyrare försäkring) men .en motor som i princip aldrig strular,, du justerar ventiler först efter ca 6000 mil ,, ja så bra står dom sig oftast,
och så är dom väldigt billiga åxå ,, kolla vad du får för pengarna,, wow
är verkligen försäkringen så mycket billigare på en sv mot en motsvarande ducce eller Aprilia (jag vet att det inte kanske är helt jämförbara hojjar men likväl vacka twinnar)
Min var redan på när jag köpte min och det är en original helkåpa från Suzuki som sitter på. Den går på 5000:- fick jag som svar när jag frågade. Då var den helt klar inkl. lacken.En fråga till CeltaniC och Mbrannst. Ni kör med fullkåpa, är det suzuki orginal ni har på?
Ni som har beställt kåpa/magspoiler eller motsvarande från Suzuki, var priset för lackade eller måste man göra det i efterhand?
Mvh
En fråga till CeltaniC och Mbrannst. Ni kör med fullkåpa, är det suzuki orginal ni har på?
Ni som har beställt kåpa/magspoiler eller motsvarande från Suzuki, var priset för lackade eller måste man göra det i efterhand?
Mvh
Det verkar som att folk med fräcka literhojar har svårt för att många som kör SVn är jävligt nöjda.
SV650 är en underskattad hoj i sverige...
www.svrider.com
/Dan
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS