SV-Tråden!

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
Slangarna jag menade är dem som är precis till höger om rutan jag gjorde, som sitter mellan ramen och motorn vid fotpinnen. Rutan jag gjorde var där jag hoppades att nån kunde ta ett närbildskort på fast från andra sidan, dvs på det givna området från det hållet där stödet sitter på...

slangarna är bara avrinning, så var lugn:tummenupp
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Slangarna jag menade är dem som är precis till höger om rutan jag gjorde, som sitter mellan ramen och motorn vid fotpinnen. Rutan jag gjorde var där jag hoppades att nån kunde ta ett närbildskort på fast från andra sidan, dvs på det givna området från det hållet där stödet sitter på...

jap bara tapp slangar, den ena för bensinen och den andra mins jag inte.

Jag hade spricka/ hål i en av mina me förra året, men jag tog bara svart eltejp å tejpade... funkar :tummenupp
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Tja. Våren är snart här och slangningen kommer ju med det allt närmare..
Att koppla upp den på 2:an, har jag inte lyckats med så bra. Så lite tips vore bra. Varvantal samt hastighet???

Tacksam för hjälp!
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Jag är en sån jävla stolt materialist. Den som sa att man inte kan köpa kärlek för pengar kan slänga sig i väggen.
Köp en Sv650. :kär
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Nån som vet hur man kan ta bort passagerarhandtaget på en SV1000S utan att behöva sätta fast ensitskuts? Prövade att bara ta bort handtaget och sen sätta fast sadeln igen, men då fanns det inget som låste fast sadeln så den satt löst. Dessutom blir det två fula hål.

Nån som vet?
 

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Ort
Falun
Hoj
MT-09
Jag har följt den här tråden nästan dagligen sen -04, men nu efter att ha kört min SV650 nästan 5000mil på 5 säsonger har jag syndat och gått å köpt mig en R1:a, så nu får man väl börja "hänga" i den tråden istället. Men tack alla som har skrivit i tråden, många tips har man snappat upp här!

Trevlig hojsommar/clayman
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Jag har följt den här tråden nästan dagligen sen -04, men nu efter att ha kört min SV650 nästan 5000mil på 5 säsonger har jag syndat och gått å köpt mig en R1:a, så nu får man väl börja "hänga" i den tråden istället. Men tack alla som har skrivit i tråden, många tips har man snappat upp här!

Trevlig hojsommar/clayman

Beklagar :pannkyss
men förstår kommer själv att köpa mig en symaskin en gång i mina dagar.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Nån som vet hur man kan ta bort passagerarhandtaget på en SV1000S utan att behöva sätta fast ensitskuts? Prövade att bara ta bort handtaget och sen sätta fast sadeln igen, men då fanns det inget som låste fast sadeln så den satt löst. Dessutom blir det två fula hål.

Nån som vet?

Jag bockade bara till en aluplåt och skruvade fast istället för "handtaget". hålen är det dock lite värre att bli av med.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
det är inga probbs, de små bitarna täcker bara hålen efter "handtaget" sen kan du välja om du vill ha sadel eller kuts på. Kolla bilden

ah, nice! var tror du jag kan hitta sådana? fanns inte i tillbehörskatalogen på suzukis hemsida.

kanske måste beställa från tyskland eftersom jag har en importerad blå 07:a som inte säljs i sverige?

by the way.. nån som prövat att sätta på en tankpad från bikersneed? hur passar de på en sv? de är ju väsentligt billigare än suzukis kolfiberpads för sv.

hittade denna på tyska suzuki: http://www.suzuki.de/content/zubgfx/990D0-16G60-000.jpg

är det nåt sånt du menar?
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
ah, nice! var tror du jag kan hitta sådana? fanns inte i tillbehörskatalogen på suzukis hemsida.

kanske måste beställa från tyskland eftersom jag har en importerad blå 07:a som inte säljs i sverige?

by the way.. nån som prövat att sätta på en tankpad från bikersneed? hur passar de på en sv? de är ju väsentligt billigare än suzukis kolfiberpads för sv.

kolla med närmaste handlare som kränger sukka, dom kan säkert fixa för det finns ju bevisligen kutsar
ang. tankpads så funkar dom säkert bra, viktigast är förarbetet, fettfritt och lite varmt så sitter dom perfekt
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
kolla med närmaste handlare som kränger sukka, dom kan säkert fixa för det finns ju bevisligen kutsar
ang. tankpads så funkar dom säkert bra, viktigast är förarbetet, fettfritt och lite varmt så sitter dom perfekt

ok tack för tipset. ska snacka med dom när jag lämnar in den för 100-milsservice.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Låter ju som en tänkbar utväg. Du vet inte om det finns nån grej man kan köpa som täcker för hålen också?

låter som att du vill göra som jag, köpte den delen på ebay. vet att det är en orginal del och den kan nog komma från en cutz..
 

Bifogat

  • sv.JPG
    sv.JPG
    71.2 KB · Visningar: 58
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top