SV-Tråden!

SVpelle

Honda 929rr
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
2001 Honda 929
Originaldäcken är ju ganska kass, äcklig profil. Byt. Men att de skulle släppa låter konstigt, detta kan ju dock ske med kalla däck eller bankörning med touringdäck (original) när de blivit för varma.

(släpper.. vinglar) de känns ganska äckligt i varje fall. speciellt över 200
Vad ska jag ska köra på för profil då, vilka däck? däcktryck? alla tips är välkomna för som den är just nu är de inte lönt att köra på bana, vilket jag tänkt kommande säsong!

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
(släpper.. vinglar) de känns ganska äckligt i varje fall. speciellt över 200
Vad ska jag ska köra på för profil då, vilka däck? däcktryck? alla tips är välkomna för som den är just nu är de inte lönt att köra på bana, vilket jag tänkt kommande säsong!

Inte så troligt att det har släppt i 200... Har du kollat hjul, sving o styrlager?:confused: Men såna där touringdäck brukar se ganska platta ut efter några mil, o då kan de kännas väldigt stirriga vid nerlägg. Jag har kört på några olika däckmodeller på gata på svn. De jag var mest nöjd med var michelin pilot power. De är goa å åka på, håller länge, funkar bra i regn o kanon på lite banåka.

sv650suddevalla

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
2006, Suzuki Sv650s
Tjena!

2 undringar. Har en sv650s -07 som nu gått 580mil. I höstas gick jag isär med tjejen och det blev flytt osv...ni vet...

Stackars hojen blev lidande me. Har inte gjort oljebyte och inte laddat batteriet. Den står iofs i relativt varmt garage (5 plusgrader eller mer)
Har startat den ett par gånger i vinter ocg den startar utan problem och låter fint.

1) Hur skadligt är det för batteriet att inte ha laddat det? Om en månad kanske man kan börja ta kortare turer så då lassas ju batteriet igen.

2) Är det dumt att köra lite på gamla oljan. Den ska in på service om 20 mil ungerfär.

//Ride on

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Jag har en sv650s 06a.. jag tycker den är väldigt vinglig i kurvorna!
org däcken sitter på "dunlop sportmax" någon som har något att säga om detta? Byta däck kanske.. dimension? Alla tips är välkomna!

På min 04 bytte jag däcken mot ett par metzeler z6 efter 200 mil efter att att ha fått rejäla släpp med originaldäcken i blött väder.
Satte på metzeler z6 och man fick förtroende för hojen igen!

Ett byte till öhlinsfjädrar i gaffeln och 15w olja gjorde rejäl nytta oxå,SV,n
är ju ganska svampig fram med originalfjädrar/olja i.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Jag planerar att byta skorstenen på min sv650
men har ingen aning om vad man skall ta
Ett slipon med bra finish och ett mysigt buller
Snälla kan ingen hjälpa mig

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14

Jag köpte ett Akrapovic helsystem till min -03:a som jag ägde en gång i tiden.
Kan säga att det inte finns mkt som slår det i vare sig ljud eller finish. Kostade 8900:- då, men det var värt varenda krona. En kompis tjej har Yoshimura tri-oval helsystem på sin och det går inte heller av för hackor.

Skickar med en bild på hur gamla Bettan såg ut med Akrat.

Bifogat

• 650svakra.JPG
    650svakra.JPG
    91 KB · Visningar: 105
Last edited:

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Jag har kollat in både sv650s & sv1000s -03/-04 som min första hoj!
Är det något som skiljer dom åt i storlek? (förutom kubik då)
Typ sitthöjd, längd & bredd mm... Bränsleförbrukning också intressant för resp modell.

193cm lång och satt väl skyddad bakom ett "double bubble"-glas på en 650 jag provade i höstas. Rolig hoj, lätt & fin på vägen. Men kompisar tycker 650 är alldeles för liten/klen och omöjlig att skjutsa på?

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Jag har kollat in både sv650s & sv1000s -03/-04 som min första hoj!
Är det något som skiljer dom åt i storlek? (förutom kubik då)
Typ sitthöjd, längd & bredd mm... Bränsleförbrukning också intressant för resp modell.

193cm lång och satt väl skyddad bakom ett "double bubble"-glas på en 650 jag provade i höstas. Rolig hoj, lätt & fin på vägen. Men kompisar tycker 650 är alldeles för liten/klen och omöjlig att skjutsa på?

samma storlek fast tyngre och mer effekt, ska du skjutsa köp touring istället
bränsleförbrukningen blandand körning enl. mina egna tester ligger på 0,55 resp. 0,65 för 650/1000
650 duger gott på småvägar men upplevs nog lite slö på öppna vidder, 1000 är iofs inte nå't otyglat monster direkt men stor skillnad mot lillebror är det. Kom ihåg att 03an är den enda sportiga i modellprogrammet, kolla min WIKI för bilder på skillnaderna mellan höjd på bakdel/fotpinnar/ljuddämpare så får du se :)

Last edited:

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Tjenare, denna säsong är man tillbaka i sv-träsket. Har köpt tillbaka min gamla sv och den behöver nya däck. Men vatusan ska man ha för dimensioner? går det på 170 bak? Vad ska man ha för profil?

nilson2

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Hoj
suzuki sv650
luftburk

hej

är det någon som har "rätt" tips på att öppna luftburken SV650S-K6, typ uppskuret lock längre bak under tanken och öppningar framåt med hjälp av värmepistol.
Bort med snorkeln i komb med lyft 13mm i tankens framkant gav istället för 220 på mätaren 230 MEN det låter mer än ok på Kinekulle ring.
std filter, IXIL halv, 45 mm fritt.

Har denna effektbegränsning på 1 o 2'an isåfall hur kopplar man om ?

lite annat för alla som håller på och sätter miniblinkers... det finns orange lampor 16W ( i alla fall att få tag i på nätet i Tyskland som om man slipar lite i gummisockeln för P-ljusets lampa kan sättas i, sedan gör man ett par täckbrickor och sätter i hålen där originalen satt, lackas naturligtvis i lämplig färg, blir ju så rent det går att ha det.
kunde satt in lite bilder men vet inte hur man gör.
det var framändan det.

nu er'e snart dags

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Frågan har säkert diskuterats i tråden, men jag ställer den likväl.. Tjejen letar ny hoj, och en SV650 skulle kunna vara av intresse. Hon föredrar emellertid helkåpat. Om man ser till modeller 99-01, är det bara E-bay som gäller för sido-/magkåpor eller finns det alternativ såsom OEM från Suzuki?

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Frågan har säkert diskuterats i tråden, men jag ställer den likväl.. Tjejen letar ny hoj, och en SV650 skulle kunna vara av intresse. Hon föredrar emellertid helkåpat. Om man ser till modeller 99-01, är det bara E-bay som gäller för sido-/magkåpor eller finns det alternativ såsom OEM från Suzuki?

Tror det är 10:e gången jag lägger ut den här länken, kanske dags för en sticky eller nått .. :)

www.s-racing.se

Där har du allt du behöver, visst du kan köpa från US men det inte billigare trots att dollarn var låg..

Hej alla SV kunniga, letar efter hoj till tjejen & har kikat på en SV 650.
undrar över serviceintervallerna, när är det "Stor" service?

Tack på förhand/N

Service var 600 mil, sen är det lite större vid 1200 mil. Den största är vid 2400 mil, då ska man kolla ventilspelet. Men eftersom det inte är en kawasaki så är det inte så ofta man behöver justera.

Last edited:

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Hoj
MT-09
Efter ett par år med R1/motard/hojlös tog jag mitt förnuft till fånga och köpte en SV igen. Hade en 99:a förut som jag körde 5000mil på. Hoppas jag blir lika nöjd med den nyköpta 03:an! Känns som att det är mycket kul per krona. Det som vart det avgörande att det blev en SV igen är den löjligt låga försäkringen... nu är det bara att vänta på att snöhelvetet ska försvinna.

Kör snyggt.

Futump

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Sv650-01
Tjenare alla glada!

Sitter och funderar på nya däck till min -01:a
Vad sägs om 70 profil fram, Får det plats?

T

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...