SV-Tråden!

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Tja, någon som har en belly pan till en blå sv 650 K3 som vill sälja till rimlig peng?
pm:a mig isf. :)

Eller cuts för den delen...

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Någon som har powercommander på sin sv 650 03-? Funderar på att skaffa det men tänkte höra om de blev någon direkt skillnad mot innan efter bänkning med slip-on och PC..

Jag har visserligen en SV1000 men jag tror ändå att mycket av det man får med en PC är generellt.

Att montera en PC gav stor förändring. Det ger inte så enormt mycket effekt på topp (i mitt fall ca 5 hk på topp och ca 8 hk som mest) men förbättrar effektkurvan och planar ut svackor. Man upplever att hojen går bättre och svarar bättre på gasen. Sen tyckte inte jag att individuell mappning i bänk gav något direkt extra jämfört att köra med en av de mappar man får med PC.

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Hoj
SV 650
Tja, någon som har en belly pan till en blå sv 650 K3 som vill sälja till rimlig peng?
pm:a mig isf. :)

Eller cuts för den delen...

Rätt filosfi!!!
två flugor i en smäll, lättare kropp ! Högre toppspeed!
Jagar också lite plast till en 00:a vad blir det? K1? Gärna en cuts och den lilla svarta plastbiten ovan baklampan (tänkte göra det till en bit) o skulle någon ha ett kåpglas är jag intresserad.

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Nu är säsongen verkligen igång.
Hojjen nybesiktigad med Delkevic slipon monterat, inga problem och blankt papper.

Gafflarna med Öhlinsfjädrar monterade och funkar riktigt bra! Rekommenderas!

20 mil idag och det är bara början :banana

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Nu är säsongen verkligen igång.
Hojjen nybesiktigad med Delkevic slipon monterat, inga problem och blankt papper.

Gafflarna med Öhlinsfjädrar monterade och funkar riktigt bra! Rekommenderas!

20 mil idag och det är bara början :banana

Låter gött! Känner stressen att få ihop hojjarna nu! Vart köpte du fjädrarna och vad gick dom på ink frakt? Vad kör du med för gaffel olja?

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Låter gött! Känner stressen att få ihop hojjarna nu! Vart köpte du fjädrarna och vad gick dom på ink frakt? Vad kör du med för gaffel olja?

Köpte dem via en Motospeed återförsäljare här i stan, gav 1259:- tror jag för fjädrarna och totalt 1780:- inkl montering och olja när jag lämnade in lösa gaffelben.

Oljan är samma viskositet som standardoljan. Jag kör med -85 på fjädrarna, dvs hårdaste varianten och då tyckte inte Motospeed att oljan behövde vässas till ytterliggare.

/J

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Hallo sv-proffs..

Idag har jag varit och provkört en sv650, sjukt roligt för mig som fortfarande harvar på övningskörningshojen från -82:D

Men som sagt, det blir den första "riktiga" hojen för mig och har inte sååå stor koll på vad jag borde ha koll på.. Kanske kan få hjälp av er?

Det är en -00 som gått strax över 2000 mil, däcken som sitter på håller iaf 300 mil till och jag får dessutom med 2 sproilans nya. Det sitter även ett devil-slipon på.

Den är strypt nu men den vill jag ju fippla bort om jag köper den.. (svårt?)

Det sitter helkåpa på men i "blinkershålet" är det spricka efter en tippning.

30tusen är den prissatt till. Bra affär? Funderar även på om man kanske borde satsa på en liiite nyare, kanske -03? Ser ju väldigt najs ut 03 och framåt.

Har kollat lite på Blocket och jämfört men tycker det är svårt, endera skiljer det i mil, eller i år, eller i lull-lull...

Help...:Bugar

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
Idag har jag varit och provkört en sv650, sjukt roligt för mig som fortfarande harvar på övningskörningshojen från -82:D

Men som sagt, det blir den första "riktiga" hojen för mig och har inte sååå stor koll på vad jag borde ha koll på.. Kanske kan få hjälp av er?

Det är en -00 som gått strax över 2000 mil, däcken som sitter på håller iaf 300 mil till och jag får dessutom med 2 sproilans nya. Det sitter även ett devil-slipon på.

Den är strypt nu men den vill jag ju fippla bort om jag köper den.. (svårt?)

Det sitter helkåpa på men i "blinkershålet" är det spricka efter en tippning.

30tusen är den prissatt till. Bra affär? Funderar även på om man kanske borde satsa på en liiite nyare, kanske -03? Ser ju väldigt najs ut 03 och framåt.

Har kollat lite på Blocket och jämfört men tycker det är svårt, endera skiljer det i mil, eller i år, eller i lull-lull...

Help...:Bugar

Köp en 03 lr nyare, de är snyggare, de har insprut och ju helt enkelt nyare. bör inte vara några större problem att hitta en för 35.

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Hej ! ny i tråden. Mitt besiktningsresultat tadaaaa.

Första besiktningen på hojen. 2 st nedslag .
* Saknas reflex bak. Vafan det är ingen jävla damcykel -.-
Några tips på vart jag ska sätta den ?

svbak.jpg

* Mina främre blinkers satt förlångt in i chassit. Skall vara synliga 10m framför MC:n. Jag får helt enkelt sätta dit spacers i gummi så dom blir synliga.....
svsida.jpg

1 månad att fixa det haha. Jag var orolig för helt andra saker att få nedslag på...Typ det här
svsida.jpg

Last edited:

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).

Slösa inte pengar på en förgasar hoj. Köp nya modellen med insprutning istället. Gamla förgasare är tjuriga som fan när det är fuktigt eller kallt. Insprutningen går renare och drar mindre soppa och lite bättre motor prestanda.

Vill bara posta en förbannat snygg SV jag hitta på nätet ett tag sedan. Om ni vet något mer om bygget hör av er. Vill veta vilken kåpa som använts osv.
img2857w.jpg

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej ! ny i tråden. Mitt besiktningsresultat tadaaaa.

Första besiktningen på hojen. 2 st nedslag .
* Saknas reflex bak. Vafan det är ingen jävla damcykel -.-
Några tips på vart jag ska sätta den ?

Hittar du en godkänd reflex att sätta längst ner på skylthållaren (det är där du menar väl?) så får du gärna tipsa var man kan få tag på en sådan. Det skulle jag vilja ha.

Själv har jag kört med reflexen fastsatt på reg.skylten i 25 år. Besiktningen har aldrig klagat trots att det är olagligt men blir man stoppad av trafikpolisen så blir det troligen böter.

Ett alternativ jag sett som inte är så tokigt är att skruva fast en liten plåt i skylthållaren. Plåten får sticka ner lite lagom under skylten så att en reflex får plats.

Klart snyggast vore ju att få tag på en smal reflex som kunde sitta på skylthållaren men jag har inte hittat någon sådan.

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Hoj
SV 650
Hittar du en godkänd reflex att sätta längst ner på skylthållaren (det är där du menar väl?) så får du gärna tipsa var man kan få tag på en sådan. Det skulle jag vilja ha.

Själv har jag kört med reflexen fastsatt på reg.skylten i 25 år. Besiktningen har aldrig klagat trots att det är olagligt men blir man stoppad av trafikpolisen så blir det troligen böter.

Ett alternativ jag sett som inte är så tokigt är att skruva fast en liten plåt i skylthållaren. Plåten får sticka ner lite lagom under skylten så att en reflex får plats.

Klart snyggast vore ju att få tag på en smal reflex som kunde sitta på skylthållaren men jag har inte hittat någon sådan.

Jag tog loss den lilla röda biten som blev över när jagv sågat bort allt plastbjäffs o när jag besiktigade i förrgår tog jag lite värme lim o kletade dit den. som sagt ingen damcykel heller!! så den är åker väl av straxt, lätt som en plätt!

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Ni som har SV650, är det märkesförsäkringen som har varit billigast för er eller använder ni något annat försäkringsbolag? Fick följande offert från dem:
suzukimcforsakring.se skrev:
Suzuki SV650
Zon 1, ägare 29 år
Årsmodell -07 eller yngre: ------- Årsmodell -06 eller äldre:

Trafikförsäkring 3 727 kr/år ----- 3 727 kr/år
Halvförsäkring 8 538 kr/år ------ 5 932 kr/år
Helförsäkring 12 849 kr/år ------ 7 619 kr/år

Självrisk:
Trafik 4 000 kr
Delkasko 5 000 kr
Vagnskada 5 000 kr

Sveddan

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
SV650S -00
Ni som har SV650, är det märkesförsäkringen som har varit billigast för er eller använder ni något annat försäkringsbolag? Fick följande offert från dem:

Kolla bilsport-mc, klart billigast för mig, betalar strax över 5000 kr för halvförsäkring/år och är 21 år

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Kolla bilsport-mc, klart billigast för mig, betalar strax över 5000 kr för halvförsäkring/år och är 21 år
Det gör en stor skillnad var man bor! 13 papp halvförsäkring skulle det kosta mig på bilsport-mc. Ändrade jag min adress från Sthlm till Lund så gick priset ner till 6500kr för samma försäkring!

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Länsförsäkringar

Jag har tidigare haft Bilsport-Mc, men priset där har höjts för mig sista åren trots att jag blivigt äldre och mc´n likaså.

Har numera Länsförsäkringar som erbjuder 20% rabatt på försäkringspremien då jag både har bank, hemförsäkring och min avtalspension hos dem.

Märkesförsäkringen blev därmed inte billigare för mig iaf. och den har högre självrisk har jag för mig.

//Daniel

ShadoWind

Tut?
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Suzuki SV 650SA K8
Tjenare,

Som nybliven SV650SA K8 ägare (ny imorse men nu med 20 mil på mätaren) så får man väl säga hej lite snabbt.

Såg diskussionen med försäkringar, och för mig som bor i Malmö, som är DYRT vad gäller försäkringar så blev faktiskt Folksam billigast. 3700 halv/hel med 15% ABS rabatt och SMC rabatt.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

en sån här som är lätt att ta av o på..

http://www.britalianracing.se/index.php/skyltbelysning-rizoma-1.html

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Det blev en sv650 för mig till slut...
Fick en okej deal på en 00a så jag slog till diReckt!:tummenupp
Riktigt roligt har vi haft det idag och roligare ska vi ha framöver...
Man kanske ska rensa lite och blinga liiite men kunskaperna är ringa..
Hursomhelst; kanonnöjd!!!

Bifogat

• 006.jpg
    006.jpg
    244.6 KB · Visningar: 91
  • 002.jpg
    002.jpg
    238.8 KB · Visningar: 54
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring