Någon som har powercommander på sin sv 650 03-? Funderar på att skaffa det men tänkte höra om de blev någon direkt skillnad mot innan efter bänkning med slip-on och PC..
Tja, någon som har en belly pan till en blå sv 650 K3 som vill sälja till rimlig peng?
pm:a mig isf.
Eller cuts för den delen...
Nu är säsongen verkligen igång.
Hojjen nybesiktigad med Delkevic slipon monterat, inga problem och blankt papper.
Gafflarna med Öhlinsfjädrar monterade och funkar riktigt bra! Rekommenderas!
20 mil idag och det är bara början
Låter gött! Känner stressen att få ihop hojjarna nu! Vart köpte du fjädrarna och vad gick dom på ink frakt? Vad kör du med för gaffel olja?
Idag har jag varit och provkört en sv650, sjukt roligt för mig som fortfarande harvar på övningskörningshojen från -82
Men som sagt, det blir den första "riktiga" hojen för mig och har inte sååå stor koll på vad jag borde ha koll på.. Kanske kan få hjälp av er?
Det är en -00 som gått strax över 2000 mil, däcken som sitter på håller iaf 300 mil till och jag får dessutom med 2 sproilans nya. Det sitter även ett devil-slipon på.
Den är strypt nu men den vill jag ju fippla bort om jag köper den.. (svårt?)
Det sitter helkåpa på men i "blinkershålet" är det spricka efter en tippning.
30tusen är den prissatt till. Bra affär? Funderar även på om man kanske borde satsa på en liiite nyare, kanske -03? Ser ju väldigt najs ut 03 och framåt.
Har kollat lite på Blocket och jämfört men tycker det är svårt, endera skiljer det i mil, eller i år, eller i lull-lull...
Help...
Det är en -00 som gått strax över 2000 mil, däcken som sitter på håller iaf 300 mil till och jag får dessutom med 2 sproilans nya. Det sitter även ett devil-slipon på.
Hej ! ny i tråden. Mitt besiktningsresultat tadaaaa.
Första besiktningen på hojen. 2 st nedslag .
* Saknas reflex bak. Vafan det är ingen jävla damcykel -.-
Några tips på vart jag ska sätta den ?
Hittar du en godkänd reflex att sätta längst ner på skylthållaren (det är där du menar väl?) så får du gärna tipsa var man kan få tag på en sådan. Det skulle jag vilja ha.
Själv har jag kört med reflexen fastsatt på reg.skylten i 25 år. Besiktningen har aldrig klagat trots att det är olagligt men blir man stoppad av trafikpolisen så blir det troligen böter.
Ett alternativ jag sett som inte är så tokigt är att skruva fast en liten plåt i skylthållaren. Plåten får sticka ner lite lagom under skylten så att en reflex får plats.
Klart snyggast vore ju att få tag på en smal reflex som kunde sitta på skylthållaren men jag har inte hittat någon sådan.
suzukimcforsakring.se skrev:Suzuki SV650
Zon 1, ägare 29 år
Årsmodell -07 eller yngre: ------- Årsmodell -06 eller äldre:
Trafikförsäkring 3 727 kr/år ----- 3 727 kr/år
Halvförsäkring 8 538 kr/år ------ 5 932 kr/år
Helförsäkring 12 849 kr/år ------ 7 619 kr/år
Självrisk:
Trafik 4 000 kr
Delkasko 5 000 kr
Vagnskada 5 000 kr
Ni som har SV650, är det märkesförsäkringen som har varit billigast för er eller använder ni något annat försäkringsbolag? Fick följande offert från dem:
Det gör en stor skillnad var man bor! 13 papp halvförsäkring skulle det kosta mig på bilsport-mc. Ändrade jag min adress från Sthlm till Lund så gick priset ner till 6500kr för samma försäkring!Kolla bilsport-mc, klart billigast för mig, betalar strax över 5000 kr för halvförsäkring/år och är 21 år
Ni som har SV650, är det märkesförsäkringen som har varit billigast för er eller använder ni något annat försäkringsbolag? Fick följande offert från dem:
Hittar du en godkänd reflex att sätta längst ner på skylthållaren (det är där du menar väl?) så får du gärna tipsa var man kan få tag på en sådan. Det skulle jag vilja ha.
Själv har jag kört med reflexen fastsatt på reg.skylten i 25 år. Besiktningen har aldrig klagat trots att det är olagligt men blir man stoppad av trafikpolisen så blir det troligen böter.
Ett alternativ jag sett som inte är så tokigt är att skruva fast en liten plåt i skylthållaren. Plåten får sticka ner lite lagom under skylten så att en reflex får plats.
Klart snyggast vore ju att få tag på en smal reflex som kunde sitta på skylthållaren men jag har inte hittat någon sådan.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|