Litenochklen
Gudomlig sporthojare
Den är importerad och jag har varit inne på felskrivningsteorin.
Ska jag kränga på ett nytt 160?
Last edited:
Den är importerad och jag har varit inne på felskrivningsteorin.
Jajjemensan, 160 är original och du vill inte ha annat.
Jag har lite funderingar kring min sv650 och tänkte att ni på SH kanske kan svara på lite frågor.
Jag har märkt att den går väldigt konstigt då den är varm. Kall är det inga problem alls men så fort den börjar få upp värmen blir det som en helt annan hoj. Den tickar väldigt mycket mer när den är varm och gillar inte riktigt att gå på tomgång. Den är betydligt mer svårstartat varm dessutom.
Min tanke är att det är ventilerna som behöver justeras. Vad som dock gör mig tveksam var att den vid 2000 mil var inne på service där olja+filter byttes samt att ventilspelet kollades och det var enligt papperna "ok". I nuläget har den gått 2400 mil vilket innebär service där bla ventilspelet kollas. Denna service är dock tokdyr och enligt papperna har ju ventilspelet nyss kollats. Vad tror ni? Ska man lämna in den och få ventispelet kollat igen eller tycker ni att min beskrivning låter som något annat känt?
Tackar för svaren. Jag gör det nog enkelt för mig och ber en verkstad felsöka den så får vi se vad som spökar!
Är det någon som har en rep handbok till SV650 K5. Jag ska byta framfjädrar och behöver veta oljenivå/oljevolym.
Tack på förhand.
/Johan.
Hej allihopa, jag skulle vilja ha tips på ett bra kåpglas till min 99a har ett skabbigt av ngn förhöjd modell för tillfället men får all vind precis i hakan med en massa oljud till följd.. Så funderar på hur ev ett org eller sk airflow funkar när jag är 184cm och inte vill ligga på tanken hela tiden.
Så vill gärna ha lite tips och erfarenheter /Johan
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |