SV-Tråden!

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Rensad häck

Äntligen har min kära häck befriats från "älgläppen" som jag för allt i världen inte kan begripa hur de kunde montera från fabrik. Efter några timmars papp-modellerande kom jag fram till modell enligt nedan. Tog hela dagen men vilken skillnad! :)

Som synes på bilden längst till vänster lyser det vitt bakåt från skyltbelysningen. Blir det så med denna typ av bygge eller är det vinkeln som är tokig?
 

Bifogat

  • 08-Skylthallare.jpg
    08-Skylthallare.jpg
    136.2 KB · Visningar: 109
  • 12-Rensadbak.jpg
    12-Rensadbak.jpg
    74.9 KB · Visningar: 136
  • 11-Rensadbak.jpg
    11-Rensadbak.jpg
    77.1 KB · Visningar: 125
  • 14-Faste.jpg
    14-Faste.jpg
    123.1 KB · Visningar: 127
Last edited:

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
IvarS skrev:
Äntligen har min kära häck befriats från "älgläppen" som jag för allt i världen inte kan begripa hur de kunde montera från fabrik. Efter några timmars papp-modellerande kom jag fram till modell enligt nedan. Tog hela dagen men vilken skillnad! :)

Najs! :tummenupp
 

Johro8

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
SV 650s
Peugot blinkers igen !

Jag har nu satt dit mina peugot blinkers och det ser mycket bättre ut än innan. Jag undrar om det är någon som har försökt att besikta med dom på?
mvh Roger
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
IvarS skrev:
Äntligen har min kära häck befriats från "älgläppen" som jag för allt i världen inte kan begripa hur de kunde montera från fabrik. Efter några timmars papp-modellerande kom jag fram till modell enligt nedan. Tog hela dagen men vilken skillnad! :)

Som synes på bilden längst till vänster lyser det vitt bakåt från skyltbelysningen. Blir det så med denna typ av bygge eller är det vinkeln som är tokig?

Blev ju najs det där :tummenupp
ganska lite min :D fattas bara nå snygga miniblinkare,slipon el helsystem,belly pan, hugger m.m. :hihi
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
clark73 skrev:
Blev ju najs det där :tummenupp
ganska lite min :D fattas bara nå snygga miniblinkare,slipon el helsystem,belly pan, hugger m.m. :hihi

Aja, nu ska vi inte vara såna. Ska försöka beställa annat avgas inför helgen, lutar åt GPR:s högdragna. Blinkarna får nog vara, orkar inte tjafsa med ordningsmakten om sånt. Ser så snäll ut nu så ;)

Var köpte du hugger, kostade?
 

NewstreaM

Fardin
Gick med
29 May 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Aprilia Tuono V4R -14
Min SV från -99 är väldigt mjuk i framgaffeln, är detta ett vanligt fenomen? jag menar, oljan behöver säkert bytas men är dom så mjuka ändå? ska tilläggas att den gått 3300 mil.
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Såg nåra sv:n på lelle-träffen.. var det nån av er som var där?
Bla. en svart 650 som jag måste berömma och ge första pris, de hade typ gjort om allt på den (system, ruta, blinkersar, undertail m.m.), mycket fin! :yoparty
 

toom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati Monster S4
Woohhoo, klarade uppkörningen idag. Fan va skönt :banana
Ser ni en blå SV650s i Ljusdals-trakten är det stor chans att det är jag. I midsommar kan den även ses i Rättviks-trakten.
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Är det någon som vet om det finn någon möjlighet att få på ett 180/55 däck på en SV -99 har ju 160/60 nu.

det jag har nu håller inte många mil till och jag kommer inte att hinna åka många mil innan jag ryckerin. ska sälja hojen sen så det känns ovärt att köpa ett helt nytt däck.

:va
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
skabe skrev:
Såg nåra sv:n på lelle-träffen.. var det nån av er som var där?
Bla. en svart 650 som jag måste berömma och ge första pris, de hade typ gjort om allt på den (system, ruta, blinkersar, undertail m.m.), mycket fin! :yoparty
jag var där med min svarta 02a(enda sv'n på lördagens ringen körning), den du menar var väl en 04a?
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
här kommer lite bilder på mitt egentillverkade kedjeskydd.
tycker det blev en bra budgetlösning. lite xtra kul när man gjort det själv. :banana
 

Bifogat

  • PICT00666.jpg
    PICT00666.jpg
    66.8 KB · Visningar: 138
  • PICT00677.jpg
    PICT00677.jpg
    59 KB · Visningar: 135

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
clark73 skrev:
här kommer lite bilder på mitt egentillverkade kedjeskydd.
tycker det blev en bra budgetlösning. lite xtra kul när man gjort det själv. :banana

Ser ju riktigt bar ut!
Hur lång tid tog det för dig att knåpa ihop den då? :tummenupp

En rockbanan på den! :Rockbanan
 

Daffy

Here I am again...
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -99
Denna har jag köpt!!! :kär
 

Bifogat

  • c6_1.jpg
    c6_1.jpg
    43.6 KB · Visningar: 75
  • dd_1.jpg
    dd_1.jpg
    39.9 KB · Visningar: 74
  • de_1_b.jpg
    de_1_b.jpg
    32.3 KB · Visningar: 81

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Ljungqvist skrev:
Är det någon som vet om det finn någon möjlighet att få på ett 180/55 däck på en SV -99 har ju 160/60 nu.

det jag har nu håller inte många mil till och jag kommer inte att hinna åka många mil innan jag ryckerin. ska sälja hojen sen så det känns ovärt att köpa ett helt nytt däck.

:va


Det är väl inte helt fel med ett fräscht däck när du skall sälja ?
Då slipper du ju att nån står å prutar på den punkten...

Men annars så skall det gå att få på ett 180 däck på SVn. Det har en polare till mig gjort iallafall. Det var ett begagnat racedäck.
Det funkar men jag vet inte hur bra...

/ Dan
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
SV-RIDER skrev:
Det är väl inte helt fel med ett fräscht däck när du skall sälja ?
Då slipper du ju att nån står å prutar på den punkten...

Men annars så skall det gå att få på ett 180 däck på SVn. Det har en polare till mig gjort iallafall. Det var ett begagnat racedäck.
Det funkar men jag vet inte hur bra...

/ Dan

Jo det är klart dom får väl pruta någon 1000lapp då men jag kommer ju alldrig få igen dom pengarna som ett nytt däck kostar.

Däcket som jag ska kränga på är ett beggagnat racedäck med mycket mönster kvar. får det för 400 så jag gör nog en bra affär får vi hoppas.


:tomten
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
johanp skrev:
snyggt! finns ett liknande till salu:

Jepp har sett det men kostar avsevärt mer än mina 50:- + en timmes jobb.
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
clark73 skrev:
Jepp har sett det men kostar avsevärt mer än mina 50:- + en timmes jobb.
blää för folk som är skickliga nog och besitter maskiner som ger möjligheter att ta fram sina egna prylar medans vi andra står och suktar... Hur har du gått tillväga förresten? Vattenskärning?
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
johanp skrev:
blää för folk som är skickliga nog och besitter maskiner som ger möjligheter att ta fram sina egna prylar medans vi andra står och suktar... Hur har du gått tillväga förresten? Vattenskärning?

en penna,10mm borr,sticksåg med metallblad+fil & sandpapper. lite lack på det så e det klart. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top