Svaj på SH

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Senaste dagarna har sh blivit konstigt googlesyndication.com tar en evighet att ladda???? Inte ensam att råka ut för detta.

SH blir skitsegt.

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Badger skrev:
2670129 Senaste dagarna har sh blivit konstigt googlesyndication.com tar en evighet att ladda???? Inte ensam att råka ut för detta.

SH blir skitsegt.

Här hos mig har SH gått smärtfritt den senaste tiden

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Även på kvällen är det något som "buggar" ur och ibland låser mysql... försöker att hitta problemet. I övrigt har jag inget som hakar upp sig vad gäller laddning av sidan i sig. Men kan tänka mig vissa javascript ibland kan se ut att haka sig.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Swedie skrev:
2670137 Även på kvällen är det något som "buggar" ur och ibland låser mysql... försöker att hitta problemet. I övrigt har jag inget som hakar upp sig vad gäller laddning av sidan i sig. Men kan tänka mig vissa javascript ibland kan se ut att haka sig.

Märkte senast idag att det tog eveighet att ladda googlesyndication.com som verkar krävas för att sidan ska slås upp ordentligt!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag har detta problem hemma men inte här på jobbdatorn. Avinstallerade nån google toolbar skit från datorn där hemma i hopp om att få bort det med icke :mad:.

Märker inte av det överallt utan vanligtvis mest på startsidan...

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Det börjar bli jobbigt med denna konstiga laddning av olika sidor. (varit nästan en vecka nu)
Har samma bekymmer som ovan. Vissa sidor funkar men andra värre

Använder IE 6.
Firefox verkar annars funka.

Ska man bli tvungen att byta program för att kunna surfa?

Den gemensamma faktorn verkar vara användningen av IE

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
googlesyndication.com är inget som finns på era datorer det är ett program
som övervakar sidan så Swedie ser hur vi surfar på sidan och vart vi klickar osv : ) Han får trafik information runt sidan helt enkelt!
Eller är det bara google raklam tro? : )

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
ReDan skrev:
2671829 googlesyndication.com är inget som finns på era datorer det är ett program
som övervakar sidan så Swedie ser hur vi surfar på sidan och vart vi klickar osv : ) Han får trafik information runt sidan helt enkelt!
Eller är det bara google raklam tro? : )

Varför j-klas IE för användaren ?

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Badger skrev:
2670129 Senaste dagarna har sh blivit konstigt googlesyndication.com tar en evighet att ladda???? Inte ensam att råka ut för detta.

SH blir skitsegt.

Samma här, ibland tar det onödigt långt tid för att få upp första sidan:tummenner

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Va f-n. idag är det segt, men ibland tidigare funkar det klockrent:confused:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2706685 Va f-n. idag är det segt, men ibland tidigare funkar det klockrent:confused:
jag har inte märkt något fel faktiskt idag... vilken får en att tro att det kanske inte är servern utan nätverket som det ska eller nått. jag vet inte. men jag håller just nu på och undersöker vad som kan vara fel.

sandstream

Guest
Googlesyndication strulet har jag också haft ett bra tag nu och det kanske är bättre att Swedie tar bort det och det ändå bara ger problem.

I övrigt upplever jag sajten som klart snabbare nu (efter ändringen som Swedie gjorde nyss) än vad den har varit de senaste veckorna. Ibland har det tagit en evighet att posta ett svar och det har varit allmänt segt att få upp sidorna. Hoppas den senaste ändringens prestandahöjning håller i sig.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det har vart skitsegt för mig också, att ladda in trådar och forumsidor, profiler och garage och så vidare. kör FireFox 2.0. Har provat med IE och det är samma sak. I Firefox står det 'väntar på www.sporthoj.com' och det är ingen skillnad på morgnar, eftermiddagar och kvällar. De tider jag sitter här... :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Allt är ju beroende på hur många som är på sajten och surfar. När det är över 600-700 st... ja då blir det lite press på maskineriet. Dock är det så att det som driver sajten bör klara belastningen. Det är bara att det inte ställts in "perfekt". Nu börjar det dock bli bättre....

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
...å nu är det sirapssegt igen. Att ladda en ny sida tar tiotals sekunder ibland. Är det en enorm tillströmning av nya användare som gör detta eller håller servern på att packa ihop?

sandstream

Guest
Allt är ju beroende på hur många som är på sajten och surfar. När det är över 600-700 st... ja då blir det lite press på maskineriet.
Upplevde sajten som väldigt trög i går kväll när det var drygt 600 personer inne men nu när det är 580 st online flyter det på jättebra :va

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO